București Lideri si afaceri Real Estate Ultimele stiri

6 milioane de metri pătrați în responsabilitatea unei românce

În urmă cu un an, compania CBRE, liderul global și național al pieței de consultanță imobiliară, a promovat un român în funcția de coordonator al diviziei de administrare a proprietăților imobiliare pentru regiunea Europa Centrală și de Est (CEE). În doar un an, portofoliul administrat s-a extins cu 50% iar odată cu el a crescut și echipa, așa încât, la 39 de ani, Luiza Moraru coordonează o echipă de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din România cu o funcție de management la nivel regional.

 

Luiza Moraru are o experiență de peste 18 ani în piața de consultanță imobiliară, dintre care ultimii  11 ani în cadrul CBRE România, la care se adaugă cinci ani în Eurisko, companie achiziționată anterior de CBRE. În rolul de Head of Property Management CEE, Luiza este responsabilă cu administrarea și extinderea portofoliului de proprietăți imobiliare din România, Polonia, Austria, Cehia, Ungaria și Slovacia. În 2019, s-au adăugat cele 8 țări din SEE (Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, Serbia, Slovenia și Grecia), CBRE deschizând divizia de property management și pe aceste piețe.

În ultimul an, portofoliul de proprietăți administrat de CBRE a crescut cu 50%, depășind 6 mil. mp de spații de birouri, centre comerciale și spații industriale. Echipa de Property Management s-a extins, de asemenea, cu specialiști din domenii diferite, care aduc valoare adăugată pieței imobiliare, de la industria hotelieră și până la experți în digital și tehnologie.

Personalizarea serviciilor de Property Management pentru o clădire de birouri sau un centru comercial includ alocarea unei echipe dedicate pentru proiect, Community Management – responsabil cu organizarea evenimentelor specifice în funcție poziționarea clădirii, de profilul chiriașilor și al angajaților acestora, marketing senzorial, precum și integrarea tehnologiei în viața de zi cu zi a ocupanților clădirii prin folosirea aplicațiilor mobile. Toate aceste servicii au rolul de a transforma mediul din interiorul și din exteriorul unei clădiri, așa încât utilizarea spațiilor, fie că este vorba de a lucra într-o clădire de birouri sau de a face cumpărăturile într-un centru comercial, să devină o experiență cât mai plăcută.

 „Pe piața de birouri, decizia de relocare a companiilor este tot mai legată de ceea ce își doresc angajații iar biroul și comunitatea din jurul lui devin factori decisivi în atragerea și retenția talentelor. Prin urmare, serviciile care le pot face angajaților viața mai ușoară sunt extrem de importante. Este o reacție în lanț: satisfacția angajaților duce la loializarea lor, care atrage după sine loializarea chiriașilor, respectiv contracte de închiriere pe perioade mai lungi, ceea ce se traduce prin creșterea valorii proprietăților pentru clienții pe care îi reprezentăm”, a explicat Luiza Moraru.

Același lucru se întâmplă și în cazul centrelor comerciale, unde serviciile și crearea unei experiențe au o influență majoră în decizia de a alege o anumită destinație. În Europa Centrală și de Est, CBRE administrează un portofoliu de 138 de proiecte de retail, cu o suprafață totală de aproximativ 2,2 milioane mp, similară cu suprafața totală administrată pe segmentul spațiilor de birouri (2,3 milioane mp). Sectorul de retail a fost dintotdeauna concentrat pe experiența consumatorului, iar pentru CBRE acest element nu s-a limitat la retail, întrucât experiența este un factor transformațional în orice mediu.

Cu ajutorul unei echipe puternice și având deja în administrare un portofoliu considerabil de spații de retail, am putut dezvolta într-un mod unic serviciile de property management pentru clădirile de birouri. CBRE folosește know-how-ul acumulat în managementul centrelor comerciale și îl adaptează nevoilor clădirilor de birouri. Este o transformare completă a modului în care ocupanții unei clădirii interacționează cu spațiul, din momentul în care se apropie de clădire și pot vedea online câte locuri de parcare mai sunt libere și până când pleacă de la birou și pot afla ce evenimente au loc la restaurantele sau puburile din zonă”, a încheiat Luiza Moraru.

În România, departamentul de administrare de proprietăți a fost înființat la finele anului 2013. În ultimii trei ani, portofoliul administrat local a crescut de șapte ori, depășind 770.000 mp, printre care se numără centrele comerciale Sun Plaza București, VIVO! Cluj, VIVO! Constanța și clădirile de birouri Timpuri Noi Square, Aviatorilor 8, Floreasca Business Park, Lakeview, Campus 6.1 sau Victoria Park.

Related posts

A fost semnat contractul în vederea proiectării și execuției drumului Oradea-Sîntandrei. Investiție de peste 6 mil. lei

Stefana Muresan

Cercetarea românească. OMS: Institutul OncoGen din Timișoara este singurul din România care testează un vaccin împotriva Covid-19

Ion Surdu

Constructorii clujeni amenajează pista de avioane de la Brașov

Nora Dumitrescu

Maria Ioniță: “Trebuie să finalizăm licitațiile pentru Autostrada Transilvania”

Nora Dumitrescu

O asociere din cinci firme va reabilita Baza La Terenuri din Cluj

Nora Dumitrescu

[Enjoy Transylvania!] Golful românesc, în căutarea timpului pierdut

Ligia Voro

1 milion de euro pentru startup-uri din tehnologie, la Cluj

Stefana Muresan

Cluj-Napoca este considerat de Comitetul European al Regiunilor ca fiind un oraș cu un impact climatic pozitiv

Ion Surdu

Proiecte europene în valoare totală de 15,6 mil. euro pentru Spitalul Județean și Spitalul Municipal din Oradea

Stefana Muresan

Retailul devine motorul tranzacțiilor industriale, cu o pondere dublată în ultimii 5 ani

Ionut Oprea

Brandul de ciocolată belgiană Leonidas se extinde în franciză în Braşov, Oradea şi Sibiu

redactia

Autostrada Ploieşti – Braşov intră în licitație

redactia

CBRE păstrează administrarea clădirii Campus 6.1 deținută de CA Immo

Ligia Voro

Francezii de la Auchan au pornit recrutările în Ardeal și Banat

Nora Dumitrescu

Cea mai mare pepinieră de goji se află la Brașov. Plantele, folosite în Franța, Spania, Italia și Republica Moldova

redactia

BRAT: Directiva privind drepturile de autor în piața unică digitală, aprobată de Consiliul UE

Stefana Muresan

București, capitala europeană a frumuseții și a modei pentru 3 zile!

Ligia Voro

Germanii de la Karl Heinz Dietrich, investiţie de peste 5 milioane de euro la Blaj

Stefana Muresan

Donație a IT-iștilor clujeni către spitale: 59.000 de euro

Nora Dumitrescu

Una dintre cele mai bune şcoli de afaceri din Europa se află în Sighetu Marmației

redactia

Automatizăm România. Webinar organizat de Robotiindustriali.ro în parteneriat cu Cleverbiz Consulting și Kovács Trade Company

A. I.

Medicina alternativă, la Oradea: Dr. Mircea Dogariu aduce acupunctura tradițională și energetică la Clinica Sana Mente

Transilvania Business

Grupul TeraPlast – cifră de afaceri de peste 800 mil. lei, în creștere cu 91%, în 2018

Stefana Muresan

Maurer Panoramic – alegerea firească a tinerilor de succes şi a investitorilor inspiraţi

redactia

Leave a Comment