Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cât fac până la birou și ce își doresc angajaţii din Bucureşti la birou?

Angajaţii birourilor moderne din Bucureşti fac, în medie, 46 de minute între casă şi locul de muncă, 52% dintre aceştia considerând că timpul de deplasare până la serviciu este lung sau mult prea lung, potrivit primei ediţii a studiului Working Habits and Commuting Patterns, realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

 

Distanţa medie dintre casă şi locul de muncă este de 10,7 kilometri, astfel că viteza medie de deplasare la orele de vârf este de circa 14 kilometri pe oră, în studiu fiind cuprinşi atât angajaţii care folosesc maşina personală sau de serviciu, cât şi cei care folosesc transportul în comun sau mijloace alternative de deplasare.

Mai mult de jumătate (54%) dintre angajaţi folosesc metroul, 38% se deplasează cu maşina, şi un număr semnificativ de respondenţi au nevoie de mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la birou.

Ajunşi la birou, 22% dintre respondenţi se declară nemultumiţi de facilităţile (servicii, restaurante, spaţii pentru petrecerea timpului liber) existente în zonă, în timp ce 47% consideră că oferta poate fi îmbunătăţită, cele mai solicitate fiind cele din zona de restaurante şi cafenele (37%), centre de fitness (26%) şi supermarketuri (24%).

Dacă ar putea alege sediul locului de muncă, jumătate dintre angajaţi ar prefera să lucreze în Centru, Tineretului – Unirii – Universitate (31%), şi CBD, Piaţa Victoriei – Aviatorilor (19%), următoarele zone în topul preferinţelor fiind Militari – Drumul Taberei (16%) şi Piaţa Muncii – Pallady – Pantelimon (13%), cartiere cu un stoc mai redus de birouri, dar cu o densitate ridicată a populaţiei.

Timpul petrecut în trafic se reflectă şi în apetenţa angajaţilor de a lucra din birou, astfel că, dacă ar avea libertate totală în stabilirea locului de desfăşurare a activităţii, doar 45% din timp l-ar petrece în birou, restul programului fiind alocat lucrului de acasă (35%), dintr-un spaţiu de coworking (10%) sau dintr-un spaţiu neconvenţional, precum o cafenea sau food-court (10%).

Cu toate acestea, în procesul de alegere a locului de muncă cele mai importante criterii luate în calcul rămân salariul şi descrierea postului, urmate de pachetul de beneficii şi flexibilitatea programului de lucru.

Mădălina Cojocaru, Partener, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Modul în care lucrează angajaţii din Bucureşti este într-o continuă schimbare, fiind influenţat de dinamica oraşului, noile tehnologii şi schimbarea stilului de viaţă. Angajaţii caută mai multă flexibilitate pentru a-şi eficientiza timpul, au îmbrăţişat rapid mijloacele alternative de transport, precum bicicletele şi trotinetele, şi au o preferinţă către proiectele mixte, cu o componentă de rezidenţial şi de retail, dar şi către cele situate în zone centrale, mai bine conectate la reţeaua de transport public şi la punctele majore de interes ale oraşului.”

Studiul Working Habits & Commuting Patterns a fost realizat de Cristi Moga, Head of Research şi Vlad Săftoiu, Research Analyst Cushman & Wakefield Echinox în perioada aprilie – mai 2019, pe un eşantion de 500 de respondenţi din Bucureşti, datele fiind colectate online de agenția de cercetare de piață MKOR Consulting. Media de vârstă a respondenţilor este de 34 de ani, iar 92% dintre aceştia au studii superioare sau sunt studenţi.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Prețul gazelor românești cu 33% mai mare decât cel din import

Articolul următor

177 abonamente gratuite la Untold oferite de organizatori

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share