Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Doi tineri din Sibiu vor să fie pionieri în francizarea studiourilor de fitness din România. Vând rețeta succesului celor care își doresc să facă afaceri din sălile de sport

Doi tineri din Sibiu, care administrează de mai bine de 7 ani o afacere în domeniul fitness, sunt gata să împărtășească cele mai grele, dar și prețioase sfaturi în dezvoltarea unui business, prin instituirea francizării studiourilor de fitness în România, devenind pionieri într-o piață emergentă.  El, absolvent la Finanțe și Bănci, ea – instructor-coregraf de dans, au învățat pe propriile greșeli cum să dezvolte și să mențină competitivă o astfel de afacere, iar acum au dezvoltat un manual de franciză pentru cei care își doresc să meargă pe aceeași cale.

 

Casiana și Radu abia trecuseră de 20 de ani când au deschis prima sală de sport în Sibiu. S-au inspirat după modelele americane, după o scurtă experiență de Work&Travel pe „tărâmul făgăduinței”. Se întâmpla în 2011. Casiana era instructor de dans pe atunci și era nevoită să meargă la ore în diverse locații, așa că prima sală a rezolvat problema accesului către clienți. Așa a început istoria Gymbo Dance, cu ore de dans pentru micuți. Apoi, mamele au devenit interesate de posibilitatea de mișcare, iar Casiana a trebuit să se reinventeze din mers. Au urmat ore de zumba, aerobic, step aerobic, iar cu anii clientele au ajuns să beneficieze și de programe de transformare corporală, cei doi antreprenori fiind orientați inițial către publicul feminin. Afacerea a crescut încet, dar sigur și s-a consolidat suficient de mult, încâ cei doi antreprenori au reușit să investească într- o altă locație – o altă sală de fitness, o altă identitate, în baza unui alt plan de business.

„Noi am experimentat foarte mult cu Gymbo Dance, am învățat foarte multe lecții, iar acum suntem pregătiți să urmăm alt model de business cu noul proiect Habit30”, spune Radu Coțofană, co-fondator al celor două studiouri de fitness.

Habit30, lansat în luna martie a acestui an, nu se mai adresează doar femeilor, ci și bărbaților și copiilor, fiind dezvoltate antrenamente în grup și individuale, cu zone amenajate de cardio, strenght, greutăți libere, dar și programe de modelare corporală. Urmează o extindere, din luna octombrie, cu încă 200 de metri pătrați, ce va include o sală de grup fitness și un studio de indoor cycling. Habit (n.r. – obicei din limba engleză ) și 30, de la recomandarea de a face mișcare măcar 30 de minute pe zi, îndeamnă prin numele său, să ne formăm din mișcare un obicei zilnic.

„Planificăm să dublăm numărul de membri, noi ne-am propus maxim 450 pe proiectul complet, deși spațiul permite și mai mult. Nu ne dorim clienți pasageri, ci o comunitate bine formată, unde oamenii se cunosc și se simt bine împreună. E foarte important să-ți cunoști clienții, să le memorezi numele, să știi ce probleme au și cum vor să se transforme”, precizează antreprenorul.

Astfel, cei doi soți se așteaptă ca până la finalul acestui an cifra de afaceri pentru cele  două locații să depășească o jumătate de milion de lei. Cele mai mai mari surse de venit sunt abonamentele clasice, abonamentele pentru antrenamente personale și programele de transformare corporală pe durată fixă, ce presupune intervenția instructorului pe trei dimensiuni: mișcare, nutriție și motivație. O altă sursă de venit o constituie veniturile din vânzările acccesoriilor de fitness și suplimentelor alimentare.

În cele două săli activează 10 instructori, un element de bază în dezvoltarea unei astfel de afaceri, explică Radu Coțofană.

„Fără o echipă motivată și dedicată este aproape imposibil sa oferi servicii în acest domeniu. Ne bucurăm că în decursul anilor am atras lângă noi oameni profesioniști, focusați pe misiunea întregului proiect și angajați să ofere o experiență unică în sala de sport. Toate acestea se datorează echipei din spatele proiectului Habit30 și Gymbo Sport”.

O afacere în plină dezvoltare

După mai bine de 7 ani de experiență, Casiana și Radu Coțofană vor să treacă la o altă etapă, dezvoltarea prin franciză a proiectului Habit30. Cu alte cuvinte, sunt dispuși să lucreze cu parteneri cărora să le împărtășească de la zero experiența lor de antreprenoriat în domeniul fitness.

„Timpul costă bani, or nouă ne-a luat atât de mulți ani ca să aflăm ceea ce nu știam și nimeni nu era dispus să ne spună acum șapte ani. Am ajuns la un nivel de maturitate care ne permite să împărtășim altora cunoștințele noastre, iar datorită acestei expertize potențialul partener să-și lanseze afecerea în mai puțin de un an, fără erori, ghidat corect către dezvoltarea afacerii”.

Așadar, cu un manual de franciză și un număr de telefon asigurate, viitorul investitor într-o sală de fitness pornește la drum cu o identitate deja creată, la care se adaugă consiliere privind alegerea sălii, avizare, aspecte de contabilitate și legale, comunicare cu clientul și marketing. Antreprenorii targhetează orașele mai mici, sub 120.000 de locuitori.

„Cel mai important într-o astfel de afacere este spațiul. Identificarea poate lua mult timp, dar este decizia crucială. Știm deja cum trebuie să arate un spațiu, căror cerințe trebuie să corespundă. În continuare, urmează partea de utilare, de obținere a autorizațiilor, partea operațională, de comunicare cu clienții, pre-sales, pre-marketing, partea de abonamente, care te ajută mult dacă rămâi fără cash flow. Plus, te alegi cu o identitate. Nouă, de exemplu, nimeni nu ne-a spus de unde să luăm cele mai bune și sigure echipamente. Bineînțeles, că afectează productivitatea și bugetul”.

Fiind una din industriile cu cea mai accelerată creștere, inclusiv în România, soții Coțofană sunt convinși că experiența lor va fi foarte utilă viitorilor antreprenori. Totuși, cei care pornesc la drum cu o astfel de afacere trebuie să fie conștienți că este un business care necesită implicare.

„În primul rând, ne dorim parteneri cu care să fim compatibili din punct de vedere uman. Este o afacere în care contează foarte mult comunitatea. O sală de fitness este necesară precum o grădiniță sau un spital. Trebuie să-ți placă oamenii. Apoi, este un tip de business în care investițiile se recuperează în timp, nu e ca în alte domenii, să te aștepți să faci bani gheață într-un timp foarte scurt. Este însă un business pentru familie, care îl poți lăsa următoarei generații”.

Cât te costă investiția într-un studio de fitness

 Dacă v-ați gândit să investiți într-un studio de fitness, trebuie să luați în calcul timpul, iar bugetul să fie încadrat într-un plan de business. Cu banii la îndemână și cu o locație bine aleasă ați putea debuta ca antreprenor în mai puțin de un an. Investiția diferă de la spațiul pe care l-ați identificat, dar și de starea lui și necesitatea de intervenție. Totuși, din experiența fondatorilor Habit30 nu veți depăși 100.000 de euro pentru un spațiu între 300 și 500 de metri pătrați. Cu consecvență și răbdare vă veți recupera investiția în trei-patru ani.

Conform unei cercetări realizată în 2018 la nivel european industria de fitness se află pe locul întâi printre activitățile sportive, cu peste 60 de milioane de membri. Există însă un potențial enorm de creștere, de până la 80 de milioane de membri, până în 2025. Conform aceleași cercetări, cel mai mult potențial se observă în Europa de sud-est, unde piața este subdezvoltată.

Irina PAPUC

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Excelența în învățământul profesional dual, premiată

Articolul următor

CBRE: Dezvoltatorii se concentrează pe marile orașe regionale

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share