Transilvania Business
București Infrastructura

Modernizarea Gării de Nord București – o singură ofertă primită de CFR

Pentru licitația de elaborare a studiului de fezabilitate privind modernizarea, consolidarea și reabilitarea Gării de Nord Bucureşti, CFR Infrastructură a stabilit data limită pentru ziua de 5 august, 2019.

Contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate se ridică la 15,5 milioane lei, având un termen de execuție de 198 de zile de la data semnării.

Până la ora închiderii licitației CFR a primit o singură ofertă, depusă de  firma Consis Proiect SRL, membră a unui grup spaniol. Compania care a făcut oferta are ca subcontractor Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan”.

Principalele obiective specifice ale investiției de modernizare a Gării de Nord vizează:

  • Regenerarea urbană a zonei Gara de Nord pe principiile de smart city, creative city, green city;
  • Folosirea resurselor provenite din activele valoroase ale CFR pentru realizarea eurogării și a optimizării operațiunilor feroviare pentru călători fără subvenții din partea statului;
  • Ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor;
  • Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii inclusiv informare a publicului călător;
  • Asigurarea elementelor de siguranță şi confort pentru calători reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii.
  • Asigurarea cu sisteme noi de ventilație și încălzire;

În privința reabilitărilor, compania CFR intenționează să procedeze la modernizarea, consolidarea și repararea clădirilor din stația de călători București Nord, a spaţiilor destinate serviciilor pentru călători și a zonelor comerciale, la asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv.

Vor fi reabilitate liniile din stație, va fi refăcut sistemul de drenaj și vor fi înlocuite instalațiile electrice, sanitare și cele termice.

Nu în ultimul rând, CNCF “CFR” SA urmărește, în perspectivă, introducerea transportului feroviar cu trenuri de mare viteză pe rute interne și internaționale (Istanbul, Budapesta, Viena, Varsovia, Kiev etc.), precum și stimularea transportului regional, local, periurban și urban pe calea ferată, similar cu alte stații feroviare din Europa.

Foto: citycomfort.ro

Comentarii

Comentarii

Related posts

Aeroportul Timișoara, aplicație online utilă informării în timp real a pasagerilor

redactia

Wizz Air: 7 milioane de pasageri la Cluj-Napoca şi zboruri spre Bratislava

Stefana Muresan

Începe construcția Podului Centenarului din Oradea, investiție de 2,5 mil. euro

Stefana Muresan

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More