București Real Estate

Cushman & Wakefield Echinox: Dezvoltatorii accelerează deschiderile de centre comerciale în cea de-a doua jumătate a anului, când vor livra spații noi de 150.000 mp

Livrările de spații comerciale vor accelera în a doua jumătate a anului, când aproximativ 150.000 metri pătraţi vor fi livrați în mai multe orașe din țară, în București noile livrări însumând 35,000 metri pătraţi, potrivit raportului H1 Romania Retail MarketBeat, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

În primul semestru din 2019 au fost finalizate două extensii ale unor centre comerciale existente, și anume Sibiu Shopping City și Tom Shopping Center din Constanța. De asemenea, am asistat la deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din România în București, magazin ce ocupă o suprafață de circa 37.000 metri pătraţi, cel mai mare din Europa de Sud-Est.

Stocul total de spații de retail modern din România este de 3.74 milioane metri pătraţi, cu o densitate de 192 mp/1.000 locuitori. În ceea ce privește suprafață mallurilor, parcurilor de retail și galeriilor comerciale din București, acestea măsoară 1,19 milioane de metri pătrați, având o densitate 651 mp/1.000 locuitori, de 3,5 ori mai mare față de media națională.

Cel mai mare proiect ce va fi livrat anul acesta este Festival Centrum din Sibiu, centru comercial dezvoltat de NEPI Rockcastle, ce va avea o suprafață închiriabilă de 42.000 metri pătraţi. De asemenea, va fi livrată și extensia Iulius Mall Timișoara, parte a proiectului mixt Iulius Town dezvoltat în parteneriat de Iulius Group și Atterbury. Iulius Mall va deveni astfel cel mai mare proiect de retail modern din România și va avea o suprafață închiriabilă de peste 100.000 mp. O parte din această extensie a fost deja inaugurată, grupul Inditex preluând spații cu o suprafață de circa 8.000 metri pătrați într-o nouă aripă a centrului comercial.

Alte orașe care vor beneficia de noi spații moderne de retail sunt Zalău, unde Prime Kapital va livra proiectul Zalău Value Center, Satu Mare (extinderea proiectului dezvoltat de Auchan) sau Buzău (extinderea Buzău Shopping City, fostul Aurora Mall).

În ceea ce privește Bucureștiul, este așteptată finalizarea parcului de retail DN1 Value Center dezvoltat de Prime Kapital (28.500 metri pătraţi), proiect ce marchează extinderea zonei de retail a orașului către nord, spre Balotești, stocul de retail modern urmând a fi majorat și prin finalizarea extensiei Veranda Mall (7.000 metri pătraţi). Anul viitor este programată extinderea centrului comercial Colosseum din zona de nord-vest a Capitalei, proiect care își va crește atractivitatea prin acomodarea unor noi chiriași din sectoarele fashion (New Yorker, Colin’s, CCC), leisure (World Class), F&B (Gregory’s, Cafe Ritazza) și entertainment (Happy Cinema).

 Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „În afara câtorva zone care permit în continuare construirea de proiecte dominante de centre comerciale, cele mai multe dezvoltări viitoare din București și din orașele principale din România vor fi proiecte mixte cu o componentă variată de retail la parterul clădirilor de birouri și/sau rezidențial. O să vedem o atenție sporită din partea dezvoltatorilor pentru a implementa ansambluri mai nișate, pentru a crea destinații aparte, în contextul segmentării pe diverse categorii şi profile de consumatori.”

Chiria headline a unui spațiu de 100 de metri pătrați situat într-un centru comercial dominant din București atinge nivelul de 80-100 €/mp/lună, în vreme ce în proiecte similare din principalele orașe regionale, precum Timișoara, Iași sau Cluj, chiria pentru astfel de spații atinge valori de 37-42 €/mp/lună, respectiv 28-33 € mp/lună în cazul acelorași spații din orașe secundare.

Related posts

Prima conferinta a spatiilor de coworking din Moldova

Ionut Oprea

Grupul TeraPlast a devenit acționarul unic al Wetterbest, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme complete pentru acoperişuri

Papuc Irina

GTC buys two more office buildings

Parteneriat E.ON – CERT-RO pentru securitatea cibernetică a rețelelor

Ligia Voro

Topul Celor mai doriți angajatori în 2019

Ligia Voro

P3 Logistic Parks, plan de dezvoltare amplu

S-a lansat Digitaliada – soluție interactivă de învățare și testare online

Traian Dan

Sanador face teste de coronavirus la cerere, cu 350 de lei

Nora Dumitrescu

Lansare – Vox Technology Park

Transilvania Business

Cinci măsuri solicitate Guvernului din partea IMM-urilor din România

Papuc Irina

Cine transformă sediul Consiliului Județean Cluj în prima clădire publică verde din România

Stefana Muresan

AFI Europe inaugurează AFI Park Brașov și întâmpină noii chiriași: Siemens și NTT Data

Ionut Oprea

FTSE Russell confirmă că România este pe cale să fie inclusă în indicii FTSE de Piețe Emergente

Ligia Voro

Rezultate negative record pentru hotelurile din România. Pandemia și restricțiile au prăbușit cererea din partea turiștilor străini.

Papuc Irina

Piata spatiilor comerciale din Bucuresti creste cu 100.000 mp

Transilvania Business

Bostan Junior, oferte atractive de apartamente în Târgu-Mureș

redactia

New buildings to transform Bucharest?

Ionut Oprea

CBRE: Stocul modern de spații logistice și industriale a atins 3,4 milioane de metri pătrați, la jumătatea lui 2018

redactia

ALISIA ENCO isi face intrarea in high life-ul modei la Monaco

Ionut Oprea

Fratelli Group, four new locations in Timpuri Noi Square

Ionut Oprea

Arhitecții și facility managerii români au sărbătorit împreună World FM Day 2018

Stefana Muresan

Rebels and Rulers: Conferința românească de business și branding cu răsunet internațional

Ligia Voro

Inteligența artificială, „motorul” performanței în industria serviciilor de afaceri din România

Ionut Oprea

Translogistica 2017 la Romexpo

Ionut Oprea

Leave a Comment