Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ramina SRL, comerț de calitate pentru toată gama de clienți  

Povestea societății Ramina SRL din Reghin, județul Mureș, a început ca toate poveştile: vrei să faci ceva pentru familie ca să-i meargă bine. Înființată în anul 2003, firma are în prezent trei acţionari, membrii familiei Ioan, Alexandru, Gheorghe Alexandru și Anişoara Maria Ioan, un tot unitar format din trei divizii, coordonat de Anişoara Maria Ioan, administratorul SC Ramina SRL Reghin.

 

Valorificarea eficientă a lemnului

La început, obiectul de activitate al firmei Ramina a fost producţia de mic mobilier, caracterizată printr-o valorificare eficientă a lemnului superior.

„Începutul a fost greu ca la orice afacere, cu puţin curaj. Ai nevoie de curaj în viaţă pentru orice, cu vise, cu speranţe că o să fie bine, că treaba va merge ok. Exportam în Elveția jucării din lemn, respectiv Franţa, Anglia şi Irlanda – şeminee din lemn. Aveam clienţi mai deosebiţi, pentru că soţul meu a ţinut foarte mult, ceea ce nu se practica în România, să valorifice lemnul superior. Când nu a mai mers cu producţia în 2008, am renunţat brusc la această componentă a firmei, am zis că nu se mai poate. A început criza, iar partenerii noştri au început să aibă dificultăţi, fapt pentru care am decis atunci să ne reprofilăm pe ce ştiam eu mai bine, pe partea de comerţ”, afirmă Anişoara Maria Ioan.

Activitatea de comerț s-a dezvoltat având în spate colaborarea cu firme de prestigiu din domeniul furajelor și materialelor de construcții.

„Am început step by step cu activitatea de comerţ, în special cu mărfuri grele. Am avut șansa sa fim un furnizor la prima mână, să avem parteneri de afaceri câteva firme extrem de cunoscute în România, care au avut încredere în noi, în condiţiile în care nu aveam un foarte mare potenţial financiar. Astfel, am început să vindem produsele unor firme importante, cunoscute atât în ţară cât şi în Europa, şi aici mă refer la GoodMills Romania, Mitliv România, Dan Steel Group Beclean, firme cu state vechi în România şi care fac mărfuri de calitate. Produsele noastre de bază pe care le comercializăm sunt, în primul rând, furajele şi materialele de construcţii. Adiacent, am început să comercializăm mărfuri industriale, mărfuri uzuale”, spune administratorul Ramina SRL.

 

Consolidarea în timp cu partenerii de afaceri

Un punct forte în dezvoltarea societății l-a reprezentat consolidarea în timp cu partenerii de afaceri.

„A fost foarte multă seriozitate, în afaceri totul se rezumă la bani până la urmă, fie ca ne place sau nu să recunoaştem acest lucru, în sensul de a face plăţile la timp, a onora contractele. În concepţia mea, atunci când dai mâna cu un furnizor sau cu un om de afaceri, pentru mine este ca un contract. Suntem entităţi separate, noi pe de o parte şi furnizorul pe de altă parte. Spun asta deoarece de foarte multe ori în cariera mea m-am întâlnit cu oameni care mi-au spus: eu nu îţi sunt dator şi atunci am considerat că eu, fiind reprezentanta firmei, nu pot să fiu superficială, să trag o linie şi să spun aici este firma, iar dincolo sunt eu. Asta a fost pentru mine punctul forte, am respectat foarte mult orice fel de furnizor”, povestește Anişoara Maria Ioan.

Aceeași filozofie de business o întâlnim și în ceea ce privește relaţia cu clienţii, gestionată cu grijă și seriozitate.

„De 40 de ani ştiu faptul că clientul nostru este stăpânul nostru. Am simţit acest lucru, dacă clientul nu vine la noi, familiei mele şi angajaţilor noştri nu le merge bine. Atunci, am respectat fiecare client, ne-am educat personalul, le-am spus faptul că dacă pe noi nu ne caută clienţii, noi nu avem ce mânca. Nu este deloc academic acest mod de a spune, dar cred că dacă nu ne caută nimeni, noi nu putem să trăim, fapt pentru care am respectat foarte tare clienţii și le-am acordat importanţa cuvenită, dar mai ales am avut grijă să nu plece nemulţumit sau să plece cu plasa goală de la noi. Eu sunt de concepţie veche, trebuie să ai ce să-i oferi clientului, cum să-l lămureşti să cumpere ceva în momentul în care îţi calcă pragul. Asta a fost, de asemenea, un punct forte pentru noi, faptul că oamenii ne cunosc, vin la noi. Avem posibilitatea să vindem şi en gros, putem să negociem, îi înţelegem. Astfel, relaţia dintre noi şi clienţi s-a consolidat în timp”, explică Anişoara Maria Ioan.

Ponderea clienţilor este una diversă, de la cei pe partea de furaje, la cei care optează pentru materiale de construcții și, nu în ultimul rând, clienții mai mici.

„Clienţii noştri tradiţionali sunt cei pe partea de furaje. Sunt vechi deoarece nu în fiecare zi îşi cumpără un om o vacă sau un porc. Apoi sunt brutăriile, pentru că le vindem şi făină și, nu în ultimul rând, constructorii. Pentru toţi cei care vor să cumpere ceva, noi avem o gamă largă de produse. De altfel şi sloganul nostru este „Pentru griji şi nevoi, vino la noi”, în sensul că am încercat să cuprindem o gamă largă de produse. Nu suntem situaţi într-o zonă ultracentrală, atunci a trebuit într-un fel sau altul să ne aducem clienţii la noi. Acesta nu vine pentru un singur produs şi atunci a trebuit să avem o gamă largă de produse astfel ca să aibă de unde să aleagă. Am încercat să atragem clienţii de la alţii cu preţuri ok, cu promptitudine și servicii de calitate. Celor care optează pentru produse grele, le ducem marfa acasă, chiar dacă e vorba de sume mai mici. Încercăm să mulţumim clientul, dacă a venit la noi înseamnă că are încredere în noi. Pe partea de furaje, chiar şi pe materiale de construcţii, avem clienţi foarte mulţi din Bistriţa, din Alba, Cluj, în general din judeţele limitrofe Mureşului. Faptul că vin la noi, chiar dacă au şi la ei firme de profil, denotă faptul că suntem apreciaţi. Pot spune că şi noi la rândul nostru ne-am mulat un pic preţurile după nevoile lor, i-am înţeles şi am încercat să avem toată gama de produse, să avem preţuri bune, în concepţia clientului, nu neapărat a noastră, Am preferat să câştigăm mai puţin din punct de vedere financiar, dar să ne câştigăm clienţii”, consideră Anişoara Maria Ioan.

Menţinerea pe piaţă a societății Ramina își găsește explicația în seriozitatea cu care a fost gestionată afacerea.

„Niciunui om de afaceri nu îi este uşor, indiferent de afacerea pe care o are, dar, dacă îţi faci bine calculele şi nu confunzi capitalul societăţii cu capitalul propriu, eu zic că nu este foarte greu. La noi este extrem de bine delimitat acest aspect. În familie, am stabilit că noi suntem reprezentanţii societăţii, ne-am instituit ca persoană juridică şi trebuie să avem grijă să nu confundăm cheltuielile noastre cu cheltuielile firmei. Orice mecanism nu poate funcţiona dacă îi lipseşte o rotiţă. O firmă poate merge bine dacă are pus la punct acest mecanism, plus seriozitatea faţă de partenerii de afaceri, seriozitatea faţă de angajamentele pe care şi le asumă, seriozitate faţă de angajaţi, studiul atent al pieţei, respectarea legislaţiei, aspecte care conduc la bunul mers al firmei. Toate aceste rotiţe trebuie să meargă bine, iar dacă una nu merge bine trebuie să vezi cauza, să iei decizia corectă, chiar dacă ea poate fi una dureroasă”, spune Anişoara Maria Ioan.

Pentru viitor, managementul companiei se gândește la o un nou sediu. „Dorim să ne extindem şi în ce priveşte locaţia, una nouă care să fie şi mai mare, şi cu o poziţionare mai centrală. Suntem foarte atenţi, un spaţiu nou înseamnă cheltuieli în plus, de aceea cântărim foarte mult ce vrem să facem. Ne dorim foarte mult acest lucru pentru că am avea potenţial. Vom vedea ce ne rezervă viitorul, sperăm să putem să fim mai competitivi, mai buni, mai deschişi vizavi de piaţa din Reghin”, conchide Anişoara Maria Ioan.

de Alin ZAHARIE

Articol publicat în ediția print 87 a Transilvania Business, iunie 2019

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Industria de fashion în România: provocări și perspective

Articolul următor

Contrabanda cu țigarete, la cel mai mic nivel din ultimii șase ani

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share