Agricultura Bihor Slider Ultimele stiri

Coral BioGreens, jud. Bihor – afacere de milioane de euro din produse de 2-3 lei

Atunci când vine vorba despre sănătate, fiecare dintre noi ar trebui să facă tot posibilul pentru a avea o alimentaţie adecvată. Pentru a veni în întâmpinarea acestei necesităţi, o firmă bihoreană cultivă şi importă plante aromate, salate de tip baby leaf și germeni bio.

 

Contracte cu marile magazine

Înfiinţată în anul 2013, firma Coral BioGreens a ridicat constant ştafeta.

„Alegem cu grijă cele mai frumoase plante, le împachetăm și livrăm în toată România sănătate cu gust bun”, spune mândru managerul companiei, Petrică Mierău, care a reuşit să îşi comercializeze produsele şi în marile lanţuri de magazine şi în supermarketuri.
„Am plecat la drum cu marile reţele de magazine Carrefour şi treptat am intrat în toate celelalte: Selgros, Auchan, Lidl, Metro şi Mega Image. În acest moment lucrăm cu 90% din reţele. Pas cu pas am reuşit să ne dezvoltăm şi să ajungem la o cifră de afaceri de peste patru milioane de euro pe an, cifră de afaceri pe care o realizăm din produse ieftine. Am început prin a comercializa salate de tip baby leaf, rucola, baby spanac, valeriană, gama de salate mixte gata de consum dar şi o gamă de plante aromatice fresh, printre care rozmarin, mentă şi busuioc”, explică Petrică Mierău.

 

Produse proprii

De trei ani, Coral BioGreens a început însă să dezvolte şi produse proprii.

„De afară se pot aduce foarte multe lucruri, dar când ai la tine şi produci la tine, ai un avantaj în piaţă. Cuvântul secret în zilele noastre este producător. Când te duci la un client cu o ofertă şi-i spui că eşti producător de X produse, deja oferta devine mai atractivă”, este de părere managerul companiei Coral BioGreens.

În prezent, în serele care se întind pe un hectar din localitatea Batăr, se cultivă rucola şi baby spanac. De asemenea, în cultura de câmp firma bihoreană cultivă broccoli şi conopidă, dar şi salată iceberg. „Vrem să ne dezvotăm şi mai mult. Dezavantajul este că noi putem produce în România din aprilie până în octombrie sau începem în martie şi terminăm în octombrie, în funcţie de condiţiile meteorologice. Iarna, toată Europa cumpără salate din sudul Italiei şi Spaniei. Şi atunci dacă vara nu ţii flacăra aprinsă către furnizorii tăi, iarna nu îţi mai dau comenzi. Astfel că trebuie făcut un compromis între producţie şi ce aduci de afară”, spune Petrică Mierău.

 

Extindere

Coral BioGreens şi-a început activitatea într-un spaţiu închiriat, dar datorită faptului că afacerea a crescut de la an la an, au construit o hală mai mare. Costul construcţiei a fost suportat din fonduri proprii, astfel că execuţia acesteia a durat aproape trei ani. Fiind la capacitate maximă, se lucrează deja la un nou proiect de extindere a spaţiului de producţie.

Aproximativ 80 de angajaţi muncesc în trei schimburi pentru ca pe mesele românilor să ajungă cele mai proaspete salate.

„Noi asigurăm singuri logistica. Avem maşini proprii, deoarece pentru astfel de produse în timpul tranzitului trebuie controlată în permanenţă temperatura din maşini”, spune investitorul bihorean.

În afară de producţia proprie, Coral BioGreens îşi asigură materia primă din import, din Italia, ţara cu cea mai mare producţie de salată. Plantele aromatice proaspete sunt achiziţionate din Israel şi Italia. Pe lângă importuri, firma achiziţionează plante aromatice şi salate şi de la producători din România certificați GlobalGap.

La noi, în România însă există o problemă cu perioada de producţie, deoarece aceste plante se pot produce doar în perioada aprilie – octombrie. Investiţiile sunt şi ele o piedică, fiind mari şi greu de amortizat.

„Există mereu presiuni, de la presiunea pe cash flow, presiunea pe materia primă, dar şi pe ambalaje. Nu este uşor, dar asta am ales şi sunt foarte mulţumit de ceea ce am realizat. Tendinţa marilor magazine este să lucreze cu furnizori care le livrează tot timpul ce vor, cât vor şi cum vor şi, nu în ultimul rând, să deţină certificări de calitate Haccp, ISO 22000 sau IFS, certificări care reprezintă o garanţie a calităţii”, precizează Petru Mierău.

În prezent, Coral BioGreens comercializează produse marcă proprie pentru câteva reţele de magazine, dar are şi brandul propriu. Pe viitor, firma îşi propune să dezvolte gama de produse snack de legume, salată de fructe, sticks-uri de legume şi salatele mixte gata pentru consum.

de Traian DAN 

Articol publicat în ediția print TB 87, iunie 2019

Related posts

ABSL Cluj Business Mixer in cadrul TechFest

Ionut Oprea

Transylvania Awards 2018. Împreună transformăm Transilvania.

Ligia Voro

Transavia anunță retragerea din proiectul construcției unui spital de recuperare pentru copii

Papuc Irina

Ariston Thermo România deschide cel mai modern showroom din nord-vestul țării

Ligia Voro

România s-a situat în 2019 pe primul loc în UE la suprafața cultivată, dar și la producția de porumb boabe și floarea-soarelui

Papuc Irina

Copiii de NASA ai Sibiului au nevoie de sprijin să ajungă la competiția finală din SUA

redactia

Finanțare de 204 mil. lei pentru tronsonul de Autostradă Râșnov – Cristian

Stefana Muresan

Casa Darvas-La Roche, cea mai originală construcție din Oradea, va fi reabilitată cu bani europeni

Stefana Muresan

A început construirea noii unități Techtex din Maramureș

Nora Dumitrescu

[Enjoy Transylvania!] The Pearl of Transylvania: the Medieval Citadel of Sighişoara

Ligia Voro

Dafora Mediaș, cifră de afaceri cu 64% mai mare și pierderi de aproape trei ori mai mici

Stefana Muresan

World premiere: Globalworth inaugurates the biggest kinetic floor in an office building worldwide

Ionut Oprea

VCST Alba – spirit de echipă, motivație și competitivitate

Ligia Voro

Dedeman își deschide un magazin de 12 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Austriecii de la Implenia Baugesellschaft au semnat contractul de proiectare și execuție a celui mai important tronson de drumuri județene din Maramureș pe fonduri europene: 70 km, 40 mil. euro

redactia

Brașovul iese din clasamentul orașelor cu valori ridicate de poluare a aerului din cauza traficul auto: o nouă investiție de 16 milioane de lei

Papuc Irina

Christophe Dridi, noul director Dacia Renault

redactia

Un nou aquapark în Oradea cu finanțare europeană – Grădina termală Ioșia

Traian Dan

Silviu Stratulat, speaker at Eurogrowth 2017, a one-of-a-kind, cross-border M&A conference in London organized by ACG

Ionut Oprea

CTP atinge pragul de 5 milioane m2, la nivelul portofoliului internațional de proprietăți de clasa A

redactia

Schemă de ajutor de până la 200.000 de euro pentru dezvoltarea staţiunilor balneare

redactia

Alianța Transilvaniei de Nord: Asociere între Baia Mare, Zalău și Satu Mare

redactia

Metalica Oradea a donat 100 de produse grupurilor vulnerabile din Oradea

Traian Dan

ADR Centru: Contracte de 200% la reabilitarea infrastructurii si 120% la patrimoniu

Stefana Muresan

Leave a Comment