Agricultura Bihor Slider Ultimele stiri

Coral BioGreens, jud. Bihor – afacere de milioane de euro din produse de 2-3 lei

Atunci când vine vorba despre sănătate, fiecare dintre noi ar trebui să facă tot posibilul pentru a avea o alimentaţie adecvată. Pentru a veni în întâmpinarea acestei necesităţi, o firmă bihoreană cultivă şi importă plante aromate, salate de tip baby leaf și germeni bio.

 

Contracte cu marile magazine

Înfiinţată în anul 2013, firma Coral BioGreens a ridicat constant ştafeta.

„Alegem cu grijă cele mai frumoase plante, le împachetăm și livrăm în toată România sănătate cu gust bun”, spune mândru managerul companiei, Petrică Mierău, care a reuşit să îşi comercializeze produsele şi în marile lanţuri de magazine şi în supermarketuri.
„Am plecat la drum cu marile reţele de magazine Carrefour şi treptat am intrat în toate celelalte: Selgros, Auchan, Lidl, Metro şi Mega Image. În acest moment lucrăm cu 90% din reţele. Pas cu pas am reuşit să ne dezvoltăm şi să ajungem la o cifră de afaceri de peste patru milioane de euro pe an, cifră de afaceri pe care o realizăm din produse ieftine. Am început prin a comercializa salate de tip baby leaf, rucola, baby spanac, valeriană, gama de salate mixte gata de consum dar şi o gamă de plante aromatice fresh, printre care rozmarin, mentă şi busuioc”, explică Petrică Mierău.

 

Produse proprii

De trei ani, Coral BioGreens a început însă să dezvolte şi produse proprii.

„De afară se pot aduce foarte multe lucruri, dar când ai la tine şi produci la tine, ai un avantaj în piaţă. Cuvântul secret în zilele noastre este producător. Când te duci la un client cu o ofertă şi-i spui că eşti producător de X produse, deja oferta devine mai atractivă”, este de părere managerul companiei Coral BioGreens.

În prezent, în serele care se întind pe un hectar din localitatea Batăr, se cultivă rucola şi baby spanac. De asemenea, în cultura de câmp firma bihoreană cultivă broccoli şi conopidă, dar şi salată iceberg. „Vrem să ne dezvotăm şi mai mult. Dezavantajul este că noi putem produce în România din aprilie până în octombrie sau începem în martie şi terminăm în octombrie, în funcţie de condiţiile meteorologice. Iarna, toată Europa cumpără salate din sudul Italiei şi Spaniei. Şi atunci dacă vara nu ţii flacăra aprinsă către furnizorii tăi, iarna nu îţi mai dau comenzi. Astfel că trebuie făcut un compromis între producţie şi ce aduci de afară”, spune Petrică Mierău.

 

Extindere

Coral BioGreens şi-a început activitatea într-un spaţiu închiriat, dar datorită faptului că afacerea a crescut de la an la an, au construit o hală mai mare. Costul construcţiei a fost suportat din fonduri proprii, astfel că execuţia acesteia a durat aproape trei ani. Fiind la capacitate maximă, se lucrează deja la un nou proiect de extindere a spaţiului de producţie.

Aproximativ 80 de angajaţi muncesc în trei schimburi pentru ca pe mesele românilor să ajungă cele mai proaspete salate.

„Noi asigurăm singuri logistica. Avem maşini proprii, deoarece pentru astfel de produse în timpul tranzitului trebuie controlată în permanenţă temperatura din maşini”, spune investitorul bihorean.

În afară de producţia proprie, Coral BioGreens îşi asigură materia primă din import, din Italia, ţara cu cea mai mare producţie de salată. Plantele aromatice proaspete sunt achiziţionate din Israel şi Italia. Pe lângă importuri, firma achiziţionează plante aromatice şi salate şi de la producători din România certificați GlobalGap.

La noi, în România însă există o problemă cu perioada de producţie, deoarece aceste plante se pot produce doar în perioada aprilie – octombrie. Investiţiile sunt şi ele o piedică, fiind mari şi greu de amortizat.

„Există mereu presiuni, de la presiunea pe cash flow, presiunea pe materia primă, dar şi pe ambalaje. Nu este uşor, dar asta am ales şi sunt foarte mulţumit de ceea ce am realizat. Tendinţa marilor magazine este să lucreze cu furnizori care le livrează tot timpul ce vor, cât vor şi cum vor şi, nu în ultimul rând, să deţină certificări de calitate Haccp, ISO 22000 sau IFS, certificări care reprezintă o garanţie a calităţii”, precizează Petru Mierău.

În prezent, Coral BioGreens comercializează produse marcă proprie pentru câteva reţele de magazine, dar are şi brandul propriu. Pe viitor, firma îşi propune să dezvolte gama de produse snack de legume, salată de fructe, sticks-uri de legume şi salatele mixte gata pentru consum.

de Traian DAN 

Articol publicat în ediția print TB 87, iunie 2019

Related posts

Producătorul francez Lacoste vinde fabrica din Sibiu uneia dintre cele mai mari companii de textile și îmbrăcăminte din lume

Stefana Muresan

FOTO-VIDEO: Se lucrează la pasajul peste A3 și calea ferată, la nodul Iernut

Ligia Voro

Total Business Land elaborează SF pentru Parcul Industrial Tămășeu

Traian Dan

Sălaj: Silvania Gourmet, vânzări de 2,7 mil. Euro

Stefana Muresan

Zalăul își face parc de dinozauri ca să atragă turiști

Nora Dumitrescu

Wizz Air “taie” avioanele din România spre Austria, Emirate, Israel

Nora Dumitrescu

Sibiul va prelua oficial titlul de Regiune Gastronomică Europeană

redactia

Calitatea vieții – decisivă pentru dezvoltarea urbană sustenabilă

Ionut Oprea

[Enjoy Transylvania!] Borgo Pass. The place where Stoker placed Dracula

Transilvania Business

Arome proprii – o platformă dedicată producătorilor locali din Regiunea Vest

Stefana Muresan

„Infidelitate financiară”: Primul studiu din România despre modul în care sunt cheltuiți banii în cuplu

Ion Surdu

Despre responsabilitate socială și sustenabilitate, la cea de-a 7-a ediție a CSR OVERVIEW 2019

Papuc Irina

Încep lucrările la podul peste Someș dintre localitățile Seini și Pomi, contract de de 15 mil. lei

Stefana Muresan

Complexul turistic Castel Transilvania, redeschis după pandemie

Nora Dumitrescu

Autobuze electrice pentru Lugoj, investiție de aproape 25 milioane de lei

redactia

Marian Pîrvu, noul director general al Depaco, companie a Grupului TeraPlast

redactia

Banca Transilvania – la o valoare de 2,4 miliarde euro, acțiunile – maxim istoric

Stefana Muresan

Trei oferte pentru construirea de tramvaie electrice, la Timişoara. Contract de peste 40 milioane euro

Stefana Muresan

DPD România a lansat un serviciu de curierat regional, cu livrări în Bulgaria, Ungaria şi Grecia

Stefana Muresan

Se apropie de final prima fază din Drumul Bistriței

Nora Dumitrescu

Mircea Groza, onorat cu premiul de excelență GastroArt

Nora Dumitrescu

Autoritățile locale pot prelua de la guvern centurile ocolitoare și alte proiecte de infrastructură

Ion Surdu

ING devine partenerul principal al GoTech World

Ligia Voro

MAN a inaugurat cel de-al 9-lea MHS Truck Service din România, la Oradea

Traian Dan

Leave a Comment