Auto Bihor Infrastructura Ultimele stiri

Demonstraţie de transbordare de pe rutier pe calea ferată la Oradea

Căile ferate reprezintă prima alegere, prezentând un avantaj de rentabilitate, timp de transport şi fiabilitate, cu orare ferme. În domeniul transporturilor, resursele umane sunt o adevărată problemă. Există însă o modalitate de a rezolva problema lipsei frecvente de şoferi de camion, prin reducerea distanţelor pe care conduc şoferii.

TX Logistik AG (TXL) explorează în prezent oportunități pentru o nouă conexiune intermodală între Oradea – România și zona Rin-Ruhr din Germania. TXL combină punctele forte ale şoselelor şi căilor ferate. Un exemplu practic de transbordare de pe şosea pe calea ferată a fost prezentat, săptămâna trecută, de către NiKRASA şi roadrailLink, la Intermodal Vest, pe strada Peţei, nr. 2 din Oradea.

În cadrul unei prezentări la care au participat aproximativ 100 de persoane, la terminalul Intermodal Vest au fost purtate discuții inițiale cu reprezentanți ai agenților de expediere și ai companiilor de logistică și din alte industrii românești. În plus, TXL a demonstrat la fața locului cum semiremorcile și vehiculele rutiere pot fi puse pur și simplu pe șine cu sistemele inovatoare de transbordare NiKRASA și roadrailLink.

„Încă vedem oportunități considerabile de creștere pentru transportul intermodal pe axa vest-est. În special, România este o piață cu potențial pentru noi conexiuni cu Europa de Vest”, spune Berit Börke, CSO din TX Logistik.

Din primăvara anului 2018, compania de logistică feroviară operează o conexiune de tren deschisă între Cologne și Curtici în România cu cinci călătorii dus-întors pe săptămână. Megatrailerele sunt transportate în principal pe această rută.

Sistemul de transbordare NiKRASA s-a întâlnit cu mare interes în rândul participanților la Oradea. Cu acest sistem, semiremorcile care nu pot fi încărcate, pot fi urcate pe șină folosind un ajutor de poziționare și un adaptor de încărcare.

„În prezent, avem în jur de 150 de adaptoare NiKRASA utilizate pe diverse rute din Europa”, explică Stefano Noseda, director regional pentru Vânzările din Italia și Europa de Sud la TX Logistik.
„Aceasta este, de asemenea, o opțiune pentru expeditorii și expeditorii de mărfuri din România, deoarece practic nu există remorci macarabile pe șosea din Europa de Est, iar sistemul nostru poate face față echipamentelor standard existente pe site. Transportul feroviar este, de asemenea, o modalitate de a combate deficitul de șoferi de camioane”, a precizat Stefano Noseda.

 

Avantaje

Avantajele acestui sistem de transport sunt multiple. De exemplu, pentru transportul a 2.000 de tone de marfă ar fi nevoie de 80 de şoferi. În cazul transportului pe calea ferată sunt necesari doi conductori de tren. Timpul de transport pe ruta Oradea – Regiunea Rhin-Ruhr (1.550 km) se reduce de la 60 de ore la 48 de ore. Nu în ultimul rând se reduc emisiile de dioxid de carbon CO2 de la 136 de tone la 2 tone.

 

Despre TX Logistik

TX Logistik a fost fondată în 1999 ca o companie privată de transport feroviar și menține o rețea europeană eficientă, cu conexiuni în 11 țări. Compania are filiale în Elveția, Austria, Danemarca și Suedia, precum și birouri locale în Italia și Olanda. În cadrul diviziunilor sale intermodale și feroviare, TX Logistik dezvoltă soluții feroviare complete pentru traficul continental și maritim, precum și concepte personalizate pentru transportul de marfă convențional. Din ianuarie 2017, TX Logistik a fost deținută integral de Mercitalia Logistics S.p.A., o filială a Ferrovie dello Stato Italiane.

Related posts

Eugen Davidoiu, director general al TAROM

Stefana Muresan

Ambarcațiunile cu motoare termice, interzise pe marile lacuri ale Clujului

Nora Dumitrescu

IAA 2017: Continental organizează patru competiții pe tema tendințelor în mobilitate

Stefana Muresan

Universitatea Babeș-Bolyai, premiată pentru un proiect Smart City

Nora Dumitrescu

Un an cu GDPR, 981 de investigații efectuate în România

Ligia Voro

Lacul Ursu din Sovata, redeschis pentru îmbăiere

Stefana Muresan

Companiile cu profit de 70.000 euro pot solicita 200.000 euro fonduri europene prin Măsura 3 a Schemei de sprijin pentru IMM – „Granturi pentru investiții”. Care sunt condițiile

Papuc Irina

TAROM, serviciu de autofacturare pentru clienții care cumpără bilete online

Stefana Muresan

Cea mai modernă Sală Polivalentă din țară va purta numele celei mai puternice bănci românești

Stefana Muresan

Orange România, creștere cu 2,4% a cifrei de afaceri în T4 față de 2018

Ligia Voro

DTZ Echinox: 2016, an cu livrari record

Ionut Oprea

Swantje Kortemeyer: “Avem nevoie de o autostradă peste Carpați”

redactia

Din bani de la buget şi din fonduri europene: Infrastructura medicală din Timişoara se dezvoltă în ritm rapid

Robert Bloancă

FOTOREPORTAJ: Tehnologii de succes prezentate de furnizorii de inputuri la Seuca, Mureș

Ligia Voro

Transelectrica pune în funcțiune tronsonul LEA 400 kV Oradea Sud – Nădab

Traian Dan

Traseul Mocăniței de pe Valea Hârtibaciului se extinde după 20 de ani

Ion Surdu

Producătorii din Cluj au ocupat centrul orașului

Nora Dumitrescu

Diplomatul român Cosmin Boiangiu va conduce una dintre cele mai tinere agenții europene: Autoritatea Europeană pentru Muncă

Ion Surdu

„Baza intergalactică” de la Turda, liant între toate zonele turistice ale Transilvaniei

Stefana Muresan

S-au finalizat lucrările la clădirea ambulatoriului Spitalului Militar Oradea

Traian Dan

eEDPR va contribui cu 750,000 de euro la lupta împotriva Covid-19

Ligia Voro

Ofertă de 11,6 milioane de euro: Electroprecizia AG Săcele și Electrogrup au câștigat licitația pentru lucrări la viitorul Aeroport Brașov

Papuc Irina

Clujul are cea mai performantă companie de transport public din România

Nora Dumitrescu

Investiţie de 18,7 milioane lei, finalizată de belgienii de la VCST Automotive Production, la Alba Iulia

Stefana Muresan

Leave a Comment