Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Transilvania costă 6,2 miliarde de euro

Între județele Cluj și Bihor proiectul este cel mai întârziat

Guvernul României are pe masă reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru Autostrada 3 Transilvania, de pe traseul Brașov – Mureș – Cluj – Oradea, care include și tunelul pe sub Meseș.

În proiectul supus spre aprobare executivul decis că finanțarea acestui obiectiv de investiții să se realizeze din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite.

O altă hotărâre care este prevăzută la acest proiect este că organismul care răspunde de modul de utilizare cum sunt utilizate sumele aprobate este Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Conform anexei la proiect și publicată pe site-ul Ministerului Transporturilor, la secțiunea transparență valoarea totală a investiției în Autostrada Brașov – Târgu-Mureș – Cluj-Napoca – Oradea, se ridică la 29,5 miliarde de lei, dintre care lucrările de construcție reprezintă 24,8 miliarde.

În acești indicatori este cuprins și Tunelul pe sub Munții Meseșului, care odată construit va fi cel mai lung tunel de autostradă din România, de 2,8 km, astfel că îl va depăși pe cel de pe Transfăgărășan. Tunelul este prevăzut să aibă galerii independente pentru fiecare cale sau sens al autostrăzii.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Contractul a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

16 staţii de încărcare a vehiculelor electrice la Oradea

Articolul următor

Va fi lansat primul Thok Rental Center din România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share