Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Sălajul, pe cale să preia Ministerul Transporturilor

Lucian Bode, fost ministru al economiei în guvernul Mihai Răzvan Ungureanu, este unul dintre favoriții la un loc în viitorul executiv condus de Ludovic Orban.

Bode este văzut ca viitor ministru al transporturilor în guvernul care urmează a fi constituit, ca înlocuitor al lui Răzvan Cuc, după ce executivul Viorica Dăncilă a fost demis în urma moțiunii de cenzură inițiate de opoziție, conform platformei Club Feroviar.

Deputatul născut în comuna Valcău de Jos a fost vicelider al grupului parlamentar al Partidului Naţional Liberal din 2017 până în 2018. Bode este președinte al comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaților.

El a făcut parte din comisia de anchetă privind activitatea Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române TAROM în perioada 2007-2018, dar și din comisia parlamentară de anchetă a Camerei Deputaţilor şi Senatului privind activitatea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei.

Miza județului: tunelul de sub Meseș 

Desemnarea lui Bode în fruntea transporturilor din România ar veni în contextul în care, după mai bine de trei ani de la semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate, tunelul Meseş al Autostrăzii Transilvania (A3), din Sălaj, este încă neterminat. Cu o lungime de 2,4 km, ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România. În 2015 statul a atribuit firmei Tecnic Consulting  Engineering România contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, de circa 1 milion de lei, cu durată de 12 luni.

Trei ani mai târziu, firma care trebuia să îl finalizeze a dat statul în judecată după ce i-au fost aplicate penalităţi de 278.000 de lei, reprezentând întârzieri pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale din 2015 – 2017. Până în 2018 nu a fost efectuată nicio o plată în cadrul contractului. În schimb, era predat studiul geotehnic pentru viitorul tunel.

Oficialii de la drumuri spun că firma nu a mai predat toată documentaţia aferentă studiului de fezabilitate. Prin urmare, contractul a încetat. Pentru că s-a ajuns la litigiu în instanţă, statul nu se poate folosi de documentele predate şi nici nu poate să lanseze mai departe la licitaţie proiectarea şi construirea tunelului.

Tunelul ar urma să fie construit pe traseul A3 în sectorul Mihăieşti – Suplacu de Barcău, unde va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 m, în apropiere de Zalău.

 

CV LUCIAN BODE

Studii şi specializări

2009 – 2011 Diplomă de masterat – managementul securităţii în societatea contemporană, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca
2011 Curs “Securitate şi bună guvernare”, Colegiul Naţional de Apărare Carol I
2011 Curs de nivel înalt, Institutul Naţional de Administraţie
2009 Program de perfecţionare în relaţii internaţionale, Institutul Diplomatic Român
1993 – 1998 Inginer electromecanic, diplomă de licenţă, Universitatea Oradea

Activitate profesională
2012 Ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
2008 – 2012 Deputat, Parlamentul României
2005 – 2008 Şef serviciu exploatare Electrica Zalău
2003 – 2008 Preşedinte Sindicat Electrica Zalău
2001 – 2008 Inginer, Electrica Zalău
2000 – 2001 Şef serviciu vânzări Electrometal Oradea

Funcţii, activităţi
2000 – 2004 – Consilier Local Valcău de Jos
2004 – 2008 – Consilier judeţean Sălaj
Membru fondator al Asociaţiei Prodemos Zalău

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

2 miliarde de puieți forestieri plantați de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva din 1991 încoace

Articolul următor

Criză de meseriași la Cluj. Marii producători se pun pe recrutări

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share