Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Doing Business 2020: România coboară pe locul 55

România pierde trei poziții în raportul Doing Business 2020 al Băncii Mondiale și se regăsește pe locul 55, după Ungaria, Belarus, Armenia și Republica Moldova.

Astfel, România pierde 3 poziții în comparație cu raportul precedent, când se poziționa pe locul 52 din totalul de 190 de economii analizate. Cu un total 73.3 de puncte, România stă mai rău decât Belarus (locul 49, scor de74.3), Republica Moldova (locul 48, scor 74.4), Armenia (locul 47, scor 74.5), Kazakhstan (locul 25, scor 79.6), dar devansează Italia (72,9), Bulgaria (72.0), Luxemburg (69.6) sau Grecia (68.4)

Conform raportului, România a ușurat inițierea unei afaceri prin acceptarea înregistrării voluntare a taxei pe valoarea adăugată (TVA). Referitor la plata taxelor, România a făcut plata impozitelor mai puțin costisitoare prin eliminarea a cinci impozite și contribuții plătite de angajatori. În același timp, a fost introdusă o nouă contribuție de asigurare plătită de angajator. În același timp, România se află pe locul 157 în ceea ce privește obţinerea de electricitate, întrucât procedurile implică mult timp de așteptare, uneori și până la 174 de zile pentru conectarea la reţeaua de curent electric. La indicatorul referitor la obţinerea autorizaţiei de construcție, România ocupă locul 147 din 190, cu 24 de proceduri şi o perioadă de aşteptare care poate ajunge până la 260 de zile.

„Doing Business 2020 continuă să prezinte o convergență constantă între economiile în curs de dezvoltare și cele dezvoltate, în special în domeniul încorporarii afacerilor. Începând cu 2003/04, 178 de economii au implementat 722 de reforme, prin lansarea unui set de indicatori de afaceri, fie reducând sau eliminând barierele de intrare. În ciuda acestei convergențe, datele Doing Business 2020 sugerează că persistă o diferență considerabilă între economiile cu venituri mici și cele cu venituri mari, în ceea ce privește ușurința de a începe o afacere. Un antreprenor dintr-o economie cu venituri mici cheltuiește de obicei aproximativ 50,0% din venitul pe cap de locuitor pentru a lansa o companie, comparativ cu doar 4,2% pentru un antreprenor dintr-o economie cu venituri mari”, se menționează în raport.

 

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Se lansează a treia ediție a ROFMEX

Articolul următor

Cu aplicația WashMe nu pierzi timp la spălătoriile auto

Citește și:
Citeste mai mult

La Cluj apartamentele se cumpără cu banii jos

Dezvoltatorul imobiliar Călin Vișan arată că majoritatea locuințelor din zona Clujului sunt cumpărate din fondurile proprii ale investitorilor.…
Loading RSS Feed
Total
1
Share