Infrastructura Ultimele stiri

CNAIR explică de ce lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva rămâne închis

Lucrările efectuate până în prezent la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva prezintă numeroase defecte, care nu permit deschiderea traficului rutier în condiții de siguranță. CNAIR a descris condițiile în care va fi gata să anunțe recepția finală a lucrărilor pentru una dintre cele mai așteptate porțiuni de autostradă.

CNAIR a transmis într-un comunicat de presă că a primit concluziile preliminare ale expertizei tehnice executate de Iptana SA la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Potrivit expertizei, lucrările „nu sunt finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor”.

„În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză”, au mai menționat reprezentanții CNAIR, care au oferit câteva variante ale acestei opțiuni pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone:
– viteza maximă de 90 km/h;
– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
– semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

„Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuiri”, a precizat instituția, cu referire inclusiv la circulația pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, care va putea fi deschisă numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet).

În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

În final, CNAIR a transmis că, în funcție de concluziile și recomandarile ce vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice, va decide dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul; în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

Related posts

Forumul de Afaceri România – Vietnam

Ligia Voro

Mii de elevi bihoreni, ajutați să-și aleagă cariera printr-un proiect european

Traian Dan

Ultimele spații disponibile la Agromalim 2017

Stefana Muresan

Leave a Comment