Infrastructura Ultimele stiri

CNAIR explică de ce lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva rămâne închis

Lucrările efectuate până în prezent la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva prezintă numeroase defecte, care nu permit deschiderea traficului rutier în condiții de siguranță. CNAIR a descris condițiile în care va fi gata să anunțe recepția finală a lucrărilor pentru una dintre cele mai așteptate porțiuni de autostradă.

CNAIR a transmis într-un comunicat de presă că a primit concluziile preliminare ale expertizei tehnice executate de Iptana SA la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Potrivit expertizei, lucrările „nu sunt finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor”.

„În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză”, au mai menționat reprezentanții CNAIR, care au oferit câteva variante ale acestei opțiuni pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone:
– viteza maximă de 90 km/h;
– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
– semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

„Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuiri”, a precizat instituția, cu referire inclusiv la circulația pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, care va putea fi deschisă numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet).

În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

În final, CNAIR a transmis că, în funcție de concluziile și recomandarile ce vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice, va decide dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul; în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

Related posts

Un armăsar al Hergheliei Beclean din cadrul RNP – Romsilva, Campion Mondial

Ligia Voro

Livada Palocsay, revitalizată de agronomii clujeni

Nora Dumitrescu

ContiTech Nădab are un nou director general

Stefana Muresan

Revenire în plină pandemie. Panemar, magazine la foc automat

Nora Dumitrescu

Smart City Expo becomes Smart City Live in 2020

Papuc Irina

Dinu Meșter, noul președinte al FPB, vrea specializare inteligentă și inovare

Traian Dan

Terenuri gratuite oferite de Primăria Lugoj

redactia

Apel de finanțare pentru IMM-uri: ajutor nerambursabil de până la 1.000.000 de euro

Ion Surdu

Grupul Nutrientul din Bihor investeşte 10 mil. euro în noi ferme

Stefana Muresan

Astaldi Spa va construi secțiunea 5 din Autostrada Sibiu-Pitești

Ligia Voro

FOTO// Cum arată Unitatea de Suport Medical Bucureștii Noi, amenajată de Leroy Merlin și Auchan

Papuc Irina

Crișul Repede, curățat cu o dragă performantă care a costat 4,4 milioane lei

Traian Dan

Oameni care ne inspiră. Două exemple de succes ale Star Transmission & Star Assembly

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] Concepte de arhitectură în Transilvania (4): Arhitectura rezidențială săsească

Transilvania Business

Bihorenii, mobilizați de Fundația Comunitară Oradea în campania „Solidaritate Bihor Covid-19”

Traian Dan

Enel deschide la Timișoara prima stație de încărcare a mașinilor electrice situată într-un aeroport

Stefana Muresan

Măsuri active pentru firmele care își mențin angajații și care fac angajări

Traian Dan

Studiu RE/MAX: Interesul declarat pentru zona Clujului, cu mult peste Bucureşti

Stefana Muresan

Marea demolare de la Cluj. Parkinguri în loc de garaje de cartier

Nora Dumitrescu

Timișoara Fashion Week

Ligia Voro

Orădenii sunt invitați să-și achite impozitele şi taxele online

Traian Dan

Orădeanul Mihai Jurca, director Visit Oradea, a fost ales președinte al FAPT

Traian Dan

Castelul Bánffy și-a regăsit prințesa: Florence. Superstaruri si surprize

Ligia Voro

Cea mai mare companie energetică din Israel ar urma să retehnologizeze CET Mintia

Stefana Muresan

Leave a Comment