Infrastructura Ultimele stiri

CNAIR explică de ce lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva rămâne închis

- lot 3 lugoj deva - CNAIR explică de ce lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva rămâne închis

Lucrările efectuate până în prezent la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva prezintă numeroase defecte, care nu permit deschiderea traficului rutier în condiții de siguranță. CNAIR a descris condițiile în care va fi gata să anunțe recepția finală a lucrărilor pentru una dintre cele mai așteptate porțiuni de autostradă.

CNAIR a transmis într-un comunicat de presă că a primit concluziile preliminare ale expertizei tehnice executate de Iptana SA la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Potrivit expertizei, lucrările „nu sunt finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor”.

„În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză”, au mai menționat reprezentanții CNAIR, care au oferit câteva variante ale acestei opțiuni pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone:
– viteza maximă de 90 km/h;
– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
– semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

„Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuiri”, a precizat instituția, cu referire inclusiv la circulația pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, care va putea fi deschisă numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet).

În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

În final, CNAIR a transmis că, în funcție de concluziile și recomandarile ce vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice, va decide dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul; în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

Related posts

Forță de muncă din Vietnam, Nepal, Filipine și Etiopia pentru companiile românești

Stefana Muresan

O afacere de familie românească, cu produse lactate 100% naturale, a deschis primul magazin la Alba Iulia

redactia

Noul vicepreşedinte al Aeroportului „Transilvania”, validat de Consiliul Judeţean Mureş

Stefana Muresan

Aeroportul Cluj: 2.782.401 de călătorii au avut loc în 2018, crestere cu 3,5%

redactia

Sustainalytics s-a mutat în Unirii View din București

Ligia Voro

“Manual” pentru viitorii deținători de case tradiționale

Nora Dumitrescu

Liderii din industria mobilei – Aramis Invest, Taparo și Ecolor – au ales soluțiile NTT DATA Romania

Stefana Muresan

A demarat megaproiectul de apă-canalizare pentru Cluj și Sălaj

Nora Dumitrescu

Ioan Niculae: Plafonarea prețului gazelor, una dintre cele mai bune măsuri economice din ultimii 28 de ani. Vremurile bune pentru chimia românească ar putea reveni

redactia

Creștere cu două cifre pentru Bosch în România

Ionut Oprea

Cluster Mobilier Transilvan, AgroTransilvania Cluster şi IT Transilvania – Soluții pentru o „Românie Inteligentă”

Stefana Muresan

OMV Petrom, câştig net de peste 4 mld. lei, plus 64%, la afaceri de 22,5 mld. lei, în creştere cu 16%

redactia

Electrogrup va primeni cu 4,5 milioane de euro străzile din Câmpia Turzii

Nora Dumitrescu

Maurer Panoramic – alegerea firească a tinerilor de succes şi a investitorilor inspiraţi

redactia

Universitatea de Vest din Timișoara: Au început înscrierile în grupul țintă al proiectului „Atelierul de antreprenori ”

Stefana Muresan

Investiţie de 20 milioane de euro: O nouă companie cu trenuri româneşti de lux intră pe piaţa din vestul ţării

Stefana Muresan

Dotări de 2,5 milioane de euro pentru Spitalul Municipal Dr. Gavril Curteanu

Traian Dan

Eurostat: România a exportat în UE vin în valoare de 25 milioane de euro

Papuc Irina

Integrarea psihiatriei în Legea Sănătății, propusă în cadrul Conferinţei Naţionale de Psihiatrie

Stefana Muresan

Fonduri europene de 155 milioane euro pentru sprijinirea studenților defavorizați, a doctoranzilor în antreprenoriat și a cercetătorilor post-doctorat

Stefana Muresan

Sibiul, promovat ca destinaţie turistică în noul clip al Ministerului Turismului

Stefana Muresan

BusinessMark aniversează 5 ani de la organizarea primului eveniment B2B

Ionut Oprea

Asocierea Brasig Strabag -Swietelsky, câștigătoarea licitației pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, contract de 700 milioane euro

Stefana Muresan

Lucrări spectaculoase la nodul Gilău, pe Autostrada Transilvania. ”Monstrul” adus de Tirrena Scavi montează grinzi de 165 de tone

Stefana Muresan

Leave a Comment