Infrastructura Ultimele stiri

CNAIR explică de ce lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva rămâne închis

Lucrările efectuate până în prezent la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva prezintă numeroase defecte, care nu permit deschiderea traficului rutier în condiții de siguranță. CNAIR a descris condițiile în care va fi gata să anunțe recepția finală a lucrărilor pentru una dintre cele mai așteptate porțiuni de autostradă.

CNAIR a transmis într-un comunicat de presă că a primit concluziile preliminare ale expertizei tehnice executate de Iptana SA la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Potrivit expertizei, lucrările „nu sunt finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor”.

„În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză”, au mai menționat reprezentanții CNAIR, care au oferit câteva variante ale acestei opțiuni pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone:
– viteza maximă de 90 km/h;
– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
– semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

„Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuiri”, a precizat instituția, cu referire inclusiv la circulația pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone, care va putea fi deschisă numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet).

În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

În final, CNAIR a transmis că, în funcție de concluziile și recomandarile ce vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice, va decide dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul; în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

Related posts

Anuarul de real estate al României, la Expo Real Munich 2018

redactia

PORR Construct investeşte alături de doi parteneri 100 mil. euro în două hoteluri din Capitală

Stefana Muresan

Budapest at MIPIM 2017

Ionut Oprea

Aerogara din Cluj va avea cale de rulare de 15 milioane euro

Nora Dumitrescu

Autostrada Iernut – Chețani, pe ultima sută de metri

Nora Dumitrescu

Bas de Groot, primul somelier de lapte din lume: fermierii au nevoie de povești pentru a-și valorifica mai bine produsul

redactia

TOP ANGAJATORI 2019: Ce companii românești au apreciat angajații și care sunt surprizele clasamentului

Ligia Voro

Puratos introduce eCommerce în industria de ingrediente pentru panificație

Ligia Voro

O treime dintre autoturismele existente în parcul auto naţional erau, în 2019, Euro 6, electrice şi hibride

Papuc Irina

Nuclearelectrica a semnat un contract de market maker cu BRK Financial Group

Ligia Voro

Craciun Fericit & La multi ani!

Ionut Oprea

Enel deschide la Timișoara prima stație de încărcare a mașinilor electrice situată într-un aeroport

Stefana Muresan

265 de elevi au învățat programare de la voluntari din domeniul IT

Ligia Voro

Noi destinații de vacanță de la Aeroportul Internațional Sibiu, începând cu 2020

Papuc Irina

Brisk Group – the new strong player in the project and cost management services arena

redactia

Transgaz, profit net de peste 602 milioane de lei, la 31 decembrie 2017

Stefana Muresan

Nicolae Căpușan, creatorul SunGarden Sport & Spa Resort

Ligia Voro

Andreea Paul, președinte INACO: Spitalele din Negrești Oaș, Carei, Satu Mare, Zalău au primit echipamente de protecție

redactia

Crosul OncoHelp pentru dotarea Centrului de Oncologie OncoHelp Timișoara

Ligia Voro

Compania Flex se extinde la Timișoara

Stefana Muresan

Nouă investiție de forță la Tohani, Dealu Mare: Viile Blidar

redactia

O familie din Alba produce brânzeturi de 24 de ani, pe care acum le vinde în Europa

redactia

Firmele mici, baza economiei Maramureșului: 1,1 miliarde euro

Nora Dumitrescu

Optimism la Guvern: 407 km de autostradă și investiții în 3.000 de km de cale ferată în următorii 10 ani

Ion Surdu

Leave a Comment