Retailerul polonez Pepco, cu 250 de magazine în toată România, explică care sunt motivele pentru care nu lucrează cu producători din România. Potrivit Ziarului Financiar, producătorii români nu ar putea face față comenzilor cerute de retailer, din cauza capacităților scăzute de producție.
„Nu lucrăm cu furnizori români, deoarece ei nu au capacitatea de producţie necesară pentru noi. Vorbim de comenzi de milioane de unităţi. Știm că există expertiză în România (în producţia de haine, încălţăminte sau decoraţiuni din porţelan spre exemplu – n.red.), aşa că ne gândim să găsim colaboratori locali“, a spus Marcin Stanko, director operaţional al grupului Pepco, pentru Ziarul Financiar.
Pepco, discounter intrat pe piaţa locală acum mai puţin de cinci ani, lucrează cu furnizori din Asia, Marea Britanie sau Olanda, însă nu are niciun producător român cu care să colaboreze. Pentru a menţine preţurile mici, retailerii cu profil discount negociază cu un furnizor comenzi pentru toate pieţele pe care activează sau măcar pentru mai multe din aceeaşi regiune. Discounterii dau comenzi mari şi astfel îşi permit să negocieze preţurile.
Pepco are în România 250 de magazine şi afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut, mai scrie sursa citată.
Foto: winmarkt.ro