București Energie Ultimele stiri

RADET este oficial în faliment. Ce urmează

Regia Autonomă de Distribuţie şi Transport al Energiei Termice (RADET) este oficial în faliment de astăzi. O decizie definitivă în acest sens a fost pronunțată de Curtea de Apel București. Judecătorii au respins apelurile făcute în proces, fiind astfel menținută în vigoare hotărârea din aprilie 2019 a Tribunalului Bucureşti, prin care a fost declarat falimentul RADET. Bucureștenii vor avea în continuare apă și căldură, a dat asigurări primarul Capitalei.

Înainte ca această decizie să fie anunțată, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că, indiferent de sentinţa de în procedura de faliment a RADET, bucureştenii vor avea în continuare apă caldă şi căldură.

„Am luat măsuri din timp pentru a putea garanta continuitatea agentului termic în Capitală. (…) O eventuală lichidare a RADET nu înseamnă dispariţia sistemului de termoficare, pentru că activitatea regiei va fi preluată de Compania Municipală Termoenergetica”, a explicat Gabriela Firea, citată de Pro TV. Potrivit edilului, RADET a iniţiat cea mai amplă campanie de reparaţii şi înlocuiri de subansamble tehnice din ultimii ani, fiind înlocuiţi aproximativ 180 kilometri conductă pe circuitele primar şi secundar.

Potrivit RADET, furnizarea agentului termic va fi reluată în 48 de ore.

Pentru realizarea soluţiei tehnice provizorii (prin care se va asigura continuitatea furnizării agentului termic pe toată durata desfăşurării lucrărilor din tronsonul final) este necesară oprirea agentului termic pentru apă caldă şi căldură pentru 48 de ore, începând de lunea aceasta, ora 23,30.

„Nu credem în declararea falimentului, întrucât interpretarea noastră este aceea că nu este permis de legislaţia în vigoare. Astfel, subliniem faptul că regiile autonome se constituie şi funcţionează în baza Legii nr. 15/1990 privind transformarea întreprinderilor socialiste de stat în societăţi comerciale şi regii autonome – prin care anumite activităţi (cum ar fi distribuţia energiei termice, transportul public local) sunt extrase din circuitul comercial obişnuit, pentru a fi încredinţate regiilor autonome aflate sub autoritatea tutelară a primăriilor ori a consiliilor locale sau judeţene”, a afirmat Gheorghe Piperea, administratorul judiciar RADET.

Conform acestuia, prin acte normative succesive, aceste regii autonome au fost transformate în societăţi naţionale sau companii naţionale, divizate în mai multe alte entităţi independente unele de altele. Cu toate că funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară şi sunt proprietare ale bunurilor din patrimoniul propriu, regiile autonome fac parte din sectorul public, fiind întreprinderi publice, a menţionat Piperea.

„Regiile autonome sunt, indubitabil, comercianţi şi pot fi supuse procedurilor de insolvenţă (art. 3 din Legea insolvenţei nr.85/2014), însă nu pot fi supuse lichidării prin faliment, dat fiind regimul juridic special al acestora, precum şi faptul că exercită activităţi economice strategice la nivel naţional/local. Având în vedere toate acestea, apreciem că insolvenţa regiei autonome nu va putea adopta decât calea reorganizării judiciare sau calea lichidării planificate. Dacă activitatea regiei autonome nu mai poate fi salvată prin reorganizare judiciară, lichidarea planificată este necesară pentru transferul ordonat al afacerii şi al bunurilor din patrimoniului regiei autonome către o altă întreprindere publică”, a adăugat Piperea, citat de Pro TV.

Related posts

Zonă comercială mai mare decât Parndorf-ul austriac, la ieșirea din Arad spre Timișoara

Stefana Muresan

Holcim România și JA România continuă implicarea în proiectele de CSR

Traian Dan

WESSLING România a lansat noua versiune a site-ului

Ligia Voro

Leave a Comment