București Energie Ultimele stiri

RADET este oficial în faliment. Ce urmează

Regia Autonomă de Distribuţie şi Transport al Energiei Termice (RADET) este oficial în faliment de astăzi. O decizie definitivă în acest sens a fost pronunțată de Curtea de Apel București. Judecătorii au respins apelurile făcute în proces, fiind astfel menținută în vigoare hotărârea din aprilie 2019 a Tribunalului Bucureşti, prin care a fost declarat falimentul RADET. Bucureștenii vor avea în continuare apă și căldură, a dat asigurări primarul Capitalei.

Înainte ca această decizie să fie anunțată, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că, indiferent de sentinţa de în procedura de faliment a RADET, bucureştenii vor avea în continuare apă caldă şi căldură.

„Am luat măsuri din timp pentru a putea garanta continuitatea agentului termic în Capitală. (…) O eventuală lichidare a RADET nu înseamnă dispariţia sistemului de termoficare, pentru că activitatea regiei va fi preluată de Compania Municipală Termoenergetica”, a explicat Gabriela Firea, citată de Pro TV. Potrivit edilului, RADET a iniţiat cea mai amplă campanie de reparaţii şi înlocuiri de subansamble tehnice din ultimii ani, fiind înlocuiţi aproximativ 180 kilometri conductă pe circuitele primar şi secundar.

Potrivit RADET, furnizarea agentului termic va fi reluată în 48 de ore.

Pentru realizarea soluţiei tehnice provizorii (prin care se va asigura continuitatea furnizării agentului termic pe toată durata desfăşurării lucrărilor din tronsonul final) este necesară oprirea agentului termic pentru apă caldă şi căldură pentru 48 de ore, începând de lunea aceasta, ora 23,30.

„Nu credem în declararea falimentului, întrucât interpretarea noastră este aceea că nu este permis de legislaţia în vigoare. Astfel, subliniem faptul că regiile autonome se constituie şi funcţionează în baza Legii nr. 15/1990 privind transformarea întreprinderilor socialiste de stat în societăţi comerciale şi regii autonome – prin care anumite activităţi (cum ar fi distribuţia energiei termice, transportul public local) sunt extrase din circuitul comercial obişnuit, pentru a fi încredinţate regiilor autonome aflate sub autoritatea tutelară a primăriilor ori a consiliilor locale sau judeţene”, a afirmat Gheorghe Piperea, administratorul judiciar RADET.

Conform acestuia, prin acte normative succesive, aceste regii autonome au fost transformate în societăţi naţionale sau companii naţionale, divizate în mai multe alte entităţi independente unele de altele. Cu toate că funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară şi sunt proprietare ale bunurilor din patrimoniul propriu, regiile autonome fac parte din sectorul public, fiind întreprinderi publice, a menţionat Piperea.

„Regiile autonome sunt, indubitabil, comercianţi şi pot fi supuse procedurilor de insolvenţă (art. 3 din Legea insolvenţei nr.85/2014), însă nu pot fi supuse lichidării prin faliment, dat fiind regimul juridic special al acestora, precum şi faptul că exercită activităţi economice strategice la nivel naţional/local. Având în vedere toate acestea, apreciem că insolvenţa regiei autonome nu va putea adopta decât calea reorganizării judiciare sau calea lichidării planificate. Dacă activitatea regiei autonome nu mai poate fi salvată prin reorganizare judiciară, lichidarea planificată este necesară pentru transferul ordonat al afacerii şi al bunurilor din patrimoniului regiei autonome către o altă întreprindere publică”, a adăugat Piperea, citat de Pro TV.

Related posts

24AUCTION – platforma de licitații de mărfuri online se lansează curând în România

redactia

Cum va arăta Sala Polivalentă din Turda

Nora Dumitrescu

Cu aplicația DreamLab puteți ajuta la lupta împotriva cancerului la sân

Ligia Voro

Misiune economică în Iordania, organizată la Cluj, sub patronajul Casei Regale a României

Stefana Muresan

“Valea Prahovei” în vestul țării. Drumuri Orășenești Oradea va reabilita Drumul Apusenilor, contract de peste 100 milioane de lei

redactia

Consiliul Investitorilor Străini: Piața muncii are nevoie de politici atent cântărite și dezbătute

redactia

Continental Anvelope achiziționează fosta platformă industrială UMT din Timișoara

Stefana Muresan

Trei Capitale Europene ale Culturii se reunesc în cadrul VINVEST 2019

redactia

Consorțiul Transgaz-GrTGAS, eliminat din cursa pentru preluarea DESFA

Stefana Muresan

Publicațiile din Ardeal îl somează pe Boc să redeschidă chioșcurile de presă

Nora Dumitrescu

Astra Vagoane Calatori, singurul ofertant in licitatia pentru tramvaie noi de la Cluj-Napoca

Stefana Muresan

48 de ore în căutarea drumului de fier

redactia

ISHO Offices din Timișoara va găzdui noul centru de dezvoltare pe care compania de software automotive Visteon îl deschide în România

redactia

Priaevents și TeraPlast organizează conferința online „Pria Challenges and Opportunities for Industry”

Papuc Irina

Agra’s Alba: Vom dezvolta cu 2 milioane de euro un spaţiu de producţie pentru preparate ready meal

redactia

O fabrică din Codlea s-a reprofilat și produce combinezoane de protecție

Ion Surdu

Sibiul va avea un sistem de camere inteligente, investiție de 12 milioane de euro

Stefana Muresan

Programul „Alege Oaia!” cooptează Cooperativa Țara Mea

Stefana Muresan

Anul 2017, cu două recorduri pentru Rombat Bistrita

Stefana Muresan

Eximtur se indreapta spre afaceri de 54 mil. euro

Stefana Muresan

Bonusuri pentru orădenii care își plătesc taxele și impozitele online

Traian Dan

Takata recrutează 380 oameni pentru fabrica din Arad

Stefana Muresan

Ioan Iacob Floria, fostul CFO al Aramis Invest, ridică o fabrică cu investiţii de 19 milioane lei în Baia Mare

redactia

Grupul Delivery Hero anunță achiziția integrală a hipMenu

Ligia Voro

Leave a Comment