Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Patronatele din turism cer Guvernului să înființeze Autoritatea Națională pentru Turism, care să fie condusă de un președinte cu rang de secretar de stat

economica.net

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) solicită Guvernului să fondeze Autoritatea Națională pentru Turism care să fie condusă de un președinte cu rang de Secretar de Stat. Această masură „va duce la dezvoltarea sectorului în viitor, va asigura continuarea și coerența măsurilor reglementate pentru finalizarea actelor normative aflate în dezbatere publică și dezvoltarea acestor măsuri care s-au dovedit foarte importante pentru economia națională”, argumentează FPTR.

„După ce turismul a avut parte în ultimii ani de un minister propriu, ceea ce a avut efecte pozitive pentru acest domeniu, în organigrama noului executiv nu se mai regăsește nici ca un nume în coada unui minister mai mare, cum s-a întâmplat cu ani în urmă. Pentru ca sectorul să nu intre într-un con de umbră, fiind reprezentat doar de un departament oarecare în cadrul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Patronatele din turism cer Guvernului înființarea unei Autorități Naționale pentru Turism, condusă de un Președinte cu rang de Secretar de Stat”, a declarat Mohammad Murad, Președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

„Turismul este un sector ce transcede spectrul politic, beneficiul îmbunătățirilor în acest sector fiind în avantajul tuturor, prin refacerea și susținerea forței de muncă, creșterea productivității muncii, crearea de noi locuri de muncă și echilibrarea balanței de plăți a României”, se menționează într-un comunicat publicat de FPTR.

„Prin înființarea Autorității Naționale pentru Turism, instituție cu personalitate juridică distinctă, condusă de un Președinte cu rang de secretar de stat, în subordinea directă a Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, propunem o structură organizatorică mai suplă, cuprinzând 140 posturi, din care 30 vor rămâne libere până la angajarea atașaților în turism. Din cele 199 de posturi ocupate în prezent se vor reduce efectiv 89 de posturi, multe fiind de conducere, fapt ce va conduce la diminuarea semnificativă a fondului lunar de salarii la aproximativ 155.000 euro. În cazul în care o parte din cei 89 de funcționari care nu vor putea fi redistribuiți, aceștia se pot angaja în mediul privat în turism unde există un deficit de forță de muncă de aproximativ 150.000 de angajați, din care cel puțin 2.000 în funcții de conducere operativă”, propun Patronatele.

De asemenea, FPTR mai solicită constituirea unei comisii mixte, formată din specialiști ai Guvernului, Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și reprezentanți ai FPTR, în vederea completării și îmbunătățirii Programului de Guvernare – capitolul Turism, pe care îl consideră „mult prea sumar tratat pentru uriașa importanță a acestui domeniu”. Nota de fundamentare poate fi citită în întregime (AICI).

Foto: economica.net

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Cel mai ieftin abonament la Untold va costa 100 de euro

Articolul următor

Trei dintre universităţile timişorene, incluse în top 10 al Metaranking-ului românesc

Citește și:
Citeste mai mult

Zilele Culturii Maghiare la Oradea

Acest sfârșit de săptămână aduce în Piața Unirii și în Cetatea Oradea, o nouă ediție a evenimentului Zilele…
Citeste mai mult

EXPO REAL: Exhibitor number up 50 percent

Over 1,900 exhibitors registered Innovative solutions concentrated in Hall A3 Overarching topics: ESG, housing, interest rate policy, climate…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
0
Share