Angajari Ultimele stiri

Unul din doi români angajați vrea să-și schimbe locul de muncă până la sfârșitul anului

Jumătate dintre românii angajați și-ar dori să-şi schimbe jobul până la sfârșitul acestui an, arată un studiu realizat de platforma de recrutare online eJobs. Astfel, cinci din zece au aplicat pentru un nou loc de muncă numai în ultima lună.

„50% dintre cei care au participat la cel mai recent survey derulat de eJobs România au declarat că au aplicat la cel puţin un job în ultima lună, cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens în ceea ce priveşte intenţiile de angajare ale românilor – 85% din respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4% dintre respondenţi sunt suficient de mulţumiţi de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani”, arată studiul eJobs.

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidaţi felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă de angajare, arată studiul menţionat.

De asemenea, 52% dintre respondenţi îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar şi felul în care arată compania sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată. Aproape 20% dintre respondenţi au specificat că îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.

„Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi „amendează” tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi atunci când primesc întrebări-clişeu care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în acelaşi top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul, aşa cum este cunoscut în industrie. Asta pentru că după prima lună angajaţii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job.

„În aceste condiţii, este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62% dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei; să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28% dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru”, spun reprezentaţii eJobs.

Studiul mai arată că 82% dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicărilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc în acest scop şi reţelele de socializare, iar 19% dintre candidaţi au menţionat că încearcă să se angajeze şi prin intermediul târgurilor de job-uri.

„Şi când vine vorba despre cum ar trebui să arate un anunţ de angajare candidaţii ştiu foarte bine ce îşi doresc. Vor să fie cât mai detaliate cerinţele postului, obligatoriu salariul şi beneficiile extrasalariale să fie la vedere şi, din ce în ce mai mulţi, îşi doresc anunţuri care să iasă din tiparul clasic. Sunt mai atraşi mai degrabă de anunţurile foarte vii, ca imagine şi, dacă este posibil, să includă şi o componentă video”, adaugă Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi.

Foto: hipo.ro

Related posts

Schimbarea locului de muncă, printre prioritățile angajaților în 2020: raport

Papuc Irina

Platformă virtuală de internship, activată pentru companiile din zona Clujului

Nora Dumitrescu

Ratele la bănci pot fi plătite la oficiile poștale sau direct de acasă, la poștaș

Traian Dan

20.000 de euro s-au strâns la Balul Rotary Zalău pentru Casa Memorială “Iuliu Maniu”

redactia

Grupul Tenaris a făcut un profit de 50 milioane euro la Zalău

Nora Dumitrescu

ELITE ÎN BUSINESS: Top 20 de companii românești din Județul Mureș

Ligia Voro

Reprezentanți ai mediului de afaceri au creat o platformă pentru spitalele care au nevoie de ajutor

Ion Surdu

Trei măsuri de comunicare proactivă cu investitorii

Ion Surdu

Salariul minim brut pe economie va crește cu 3%, până la 2.300 de lei/lună

Traian Dan

Gral Medical a deschis secţia de imagistică medicală din Spitalul OncoFort Piteşti, investiţie de 5 mil. euro

redactia

A apărut primul magazin mobil cu produse locale din Transilvania

Nora Dumitrescu

„Digitalizarea României începe să se descentralizeze”. Prima discuție despre crearea centrelor de inovare digitală

Ion Surdu

Castelele din Transilvania, vizitabile virtual

Nora Dumitrescu

Analiza DTZ: retail in Bucuresti

Ionut Oprea

Particularities of the business environment in Cluj-Napoca, Romania

Stefana Muresan

S-a semnat contractul pentru sectorul de autostradă Nușfalău – Suplacu de Barcău

Traian Dan

SEE Supply Chain & Logistics Forum & Expo, 31 octombrie @București

Ligia Voro

Încă un credit record, de 43.000 de CHF, șters cu ajutorul negocierii CSALB

Traian Dan

Ordinul Arhitecților din România are un nou președinte

Stefana Muresan

Cetatea Râșnov intră în șantier: lucrări de peste 17 milioane de lei timp de 22 luni

Papuc Irina

Avocatul Andrea Grigoraș participă la conferința PRIA Competition Iași 

Ligia Voro

Turkish Airlines revine la Cluj după o jumătate de an de absență

Nora Dumitrescu

Tenaris a finanțat un curs de resuscitatori la Zalău

Nora Dumitrescu

#IamWIZZcrew – Cea mai mare campanie de recrutări

Ionut Oprea

Leave a Comment