Angajari Ultimele stiri

Unul din doi români angajați vrea să-și schimbe locul de muncă până la sfârșitul anului

Jumătate dintre românii angajați și-ar dori să-şi schimbe jobul până la sfârșitul acestui an, arată un studiu realizat de platforma de recrutare online eJobs. Astfel, cinci din zece au aplicat pentru un nou loc de muncă numai în ultima lună.

„50% dintre cei care au participat la cel mai recent survey derulat de eJobs România au declarat că au aplicat la cel puţin un job în ultima lună, cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens în ceea ce priveşte intenţiile de angajare ale românilor – 85% din respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4% dintre respondenţi sunt suficient de mulţumiţi de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani”, arată studiul eJobs.

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidaţi felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă de angajare, arată studiul menţionat.

De asemenea, 52% dintre respondenţi îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar şi felul în care arată compania sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată. Aproape 20% dintre respondenţi au specificat că îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.

„Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi „amendează” tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi atunci când primesc întrebări-clişeu care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în acelaşi top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul, aşa cum este cunoscut în industrie. Asta pentru că după prima lună angajaţii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job.

„În aceste condiţii, este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62% dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei; să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28% dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru”, spun reprezentaţii eJobs.

Studiul mai arată că 82% dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicărilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc în acest scop şi reţelele de socializare, iar 19% dintre candidaţi au menţionat că încearcă să se angajeze şi prin intermediul târgurilor de job-uri.

„Şi când vine vorba despre cum ar trebui să arate un anunţ de angajare candidaţii ştiu foarte bine ce îşi doresc. Vor să fie cât mai detaliate cerinţele postului, obligatoriu salariul şi beneficiile extrasalariale să fie la vedere şi, din ce în ce mai mulţi, îşi doresc anunţuri care să iasă din tiparul clasic. Sunt mai atraşi mai degrabă de anunţurile foarte vii, ca imagine şi, dacă este posibil, să includă şi o componentă video”, adaugă Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi.

Foto: hipo.ro

Related posts

Cafea vândută în pahare comestibile în Zalău

Stefana Muresan

Oradea va avea un parc ştiinţific şi tehnologic de 7 mil. euro

redactia

Orădenii care-și achită impozitele până în 31 octombrie scapă de majorări

Traian Dan

Contract de 433 mil. de euro pentru cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii ani

Stefana Muresan

CleverGO ajunge în Cluj și în Iași

Ligia Voro

Harta IT-ului din România

Stefana Muresan

Compania orădeană de IT Qubiz, desemnată cel mai bun loc de muncă din România

Stefana Muresan

Clujenii sunt invitați să petreacă o noapte albă în compania artei contemporane

Ligia Voro

Finanțări de până la 100.000 de euro/startup în a patra rundă a Techcelerator

Ligia Voro

Deloitte și FintechOS, partenere în transformarea digitală a CEC Bank

Ligia Voro

Turda și Câmpia Turzii își fac centură ocolitoare la comun

Nora Dumitrescu

Exportator de viţei din Timişoara îşi face fermă de 2,6 mil. euro, fonduri europene

Stefana Muresan

Germanii de la E.ON finanțează două spitale din Cluj

Nora Dumitrescu

Grupul Tenaris a făcut un profit de 50 milioane euro la Zalău

Nora Dumitrescu

Sergiu Paşca, tânărul din Aiud plecat în SUA unde descifrează misterele creierului uman, premiat pentru Excelență în Cercetare

redactia

Chirurgie robotică la Spitalul Pelican din Oradea

Traian Dan

Despre energia de a schimba lumea în bine la Endava Inspire

Ionut Oprea

P3 Logistic Parks a încheiat tranzacții pentru 58.637 m2 în prima jumătate a anului 2020

Ionut Oprea

Creștere cu două cifre pentru Bosch în România

Ionut Oprea

4,5 milioane de euro pentru modernizarea a șase străzi din municipiul Oradea

Traian Dan

STUDIU Brașovul, pe locul 5 în topul investițiilor IT, cu 3% din totalul business-ului din domeniu

Papuc Irina

Topul Celor mai doriți angajatori în 2019

Ligia Voro

Peste 2 milioane de euro fonduri Regio pentru spitalul din Blaj

Ligia Voro

Timiș: Dumbrăviţa, comuna cu incubator de afaceri cu 20 de firme, transport în comun şi sală polivalentă

Stefana Muresan

Leave a Comment