Angajari Ultimele stiri

Unul din doi români angajați vrea să-și schimbe locul de muncă până la sfârșitul anului

Jumătate dintre românii angajați și-ar dori să-şi schimbe jobul până la sfârșitul acestui an, arată un studiu realizat de platforma de recrutare online eJobs. Astfel, cinci din zece au aplicat pentru un nou loc de muncă numai în ultima lună.

„50% dintre cei care au participat la cel mai recent survey derulat de eJobs România au declarat că au aplicat la cel puţin un job în ultima lună, cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens în ceea ce priveşte intenţiile de angajare ale românilor – 85% din respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4% dintre respondenţi sunt suficient de mulţumiţi de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani”, arată studiul eJobs.

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidaţi felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă de angajare, arată studiul menţionat.

De asemenea, 52% dintre respondenţi îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar şi felul în care arată compania sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată. Aproape 20% dintre respondenţi au specificat că îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.

„Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi „amendează” tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi atunci când primesc întrebări-clişeu care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în acelaşi top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul, aşa cum este cunoscut în industrie. Asta pentru că după prima lună angajaţii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job.

„În aceste condiţii, este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62% dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei; să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28% dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru”, spun reprezentaţii eJobs.

Studiul mai arată că 82% dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicărilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc în acest scop şi reţelele de socializare, iar 19% dintre candidaţi au menţionat că încearcă să se angajeze şi prin intermediul târgurilor de job-uri.

„Şi când vine vorba despre cum ar trebui să arate un anunţ de angajare candidaţii ştiu foarte bine ce îşi doresc. Vor să fie cât mai detaliate cerinţele postului, obligatoriu salariul şi beneficiile extrasalariale să fie la vedere şi, din ce în ce mai mulţi, îşi doresc anunţuri care să iasă din tiparul clasic. Sunt mai atraşi mai degrabă de anunţurile foarte vii, ca imagine şi, dacă este posibil, să includă şi o componentă video”, adaugă Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi.

Foto: hipo.ro

Related posts

Schimbarea locului de muncă, printre prioritățile angajaților în 2020: raport

Papuc Irina

Managerul Transilvania Agro Cluster, învins în bătălia pentru șefia USAMV

Nora Dumitrescu

Finanţare nerambursabilă: 25.000 lei de la stat pentru panouri solare

Stefana Muresan

CCIFER : Majorarea salariului minim fără studiu de impact in prealabil va afecta major companiile, în special cele mici si mijlocii

redactia

Cesiro, peste 100 de angajări în fabrica din Sighișoara

Stefana Muresan

Producătorul de cărămizi Brikston Iaşi ajunge la grupul austriac Leier

redactia

IKEA își închide de astăzi magazinele fizice și trece pe online

Papuc Irina

Drumul Nordului, în ritm de criză. “Mobilizarea nu este mulțumitoare”

Nora Dumitrescu

Lime România introduce abonamentul de 18 lei pentru un număr nelimitat de închirieri a trotinetelor electrice timp de o săptămână

Papuc Irina

Dacia Duster scrie instorie în Italia

redactia

Fiscal disputes: sensitive issues regarding tax audits

Transilvania Business

Producătorul de componente auto Preh, investiții de 25 mil. euro în fabrica din Ghimbav

Stefana Muresan

E.ON își mută activitatea pe internet. Magazinele fizice, închise

Nora Dumitrescu

ASA CONS ROMANIA 6.000 mc de elemente de beton pentru depozitul logistic Dedeman din Turda

Ionel Albu

Perspectivă Commoditrader: impactul Coronavirus asupra piețelor locale și burselor futures de porumb și grâu

Ligia Voro

ADR Vest: Conexiuni rutiere de milioane de euro în Timiș

redactia

Se reiau lucrările de reabilitarea a drumului național DN76 Oradea – Deva

Traian Dan

Complexul turistic Castel Transilvania, redeschis după pandemie

Nora Dumitrescu

Piața asigurărilor din România, a 5-a din Europa Centrală și de Est. „Când vine vorba de densitatea asigurărilor, România are de recuperat”

Papuc Irina

Vitacom își propune exporturi de 10% din cifra de afaceri

Stefana Muresan

XPN Live: Antreprenoriatul și soluțiile IT în era post COVID-19

Ionel Albu

Parc acvatic pe o suprafață de 12 hectare, la Cluj. Investiție de peste 40 mil. euro

Stefana Muresan

Bazele Wizz din Timișoara și Sibiu, din nou operaționale

Nora Dumitrescu

CTP, active de 364 milioane euro in Romania

Ionut Oprea

Leave a Comment