Agricultura Cluj Ultimele stiri

Produs de Cluj are finalul de sezon la Iași

Asociația Produs de Cluj (APC) a participat la Târgul 100% românesc desfășurat la Palas Mall Iași. Acest eveniment marchează și închiderea sezonului 2019 al târgurilor cu această denumire.

“Suntem mândri de faptul că ieșenii vizitatori ai standurilor noastre și-au exprimat aprecierea pentru produsele clujene. Pe parcursul celor patru zile de târg am constatat că Produs de Cluj este cunoscut la Iași, că am fost așteptați și că locuitorii din zonă au fost bucuroși pentru că au avut ocazia să-și refacă proviziile. Este cea mai bună dovadă a faptului că românii aleg calitatea, produsele tradiționale, sănătoase și autentice”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

La târgul de la Iași au fost prezenți parteneri tradiționali ai APC care au expus conserve din fructe și legume, sucuri naturale, produse apicole, ciocolată de casă și turtă dulce, produse din lavandă sau cosmetice bio, ulei presat la rece, costume populare și accesorii, bijuterii lucrate de mână, obiecte de artizanat.

Iașiul a intrat în 2019 pe lista orașelor în care CJ Cluj a organizat două târguri într-un sezon. Târgul Produs de Cluj a fost prezent în acest municipiu, la invitația Palas Mall, la începutul lunii iunie, cu ocazia vizitei Papei Francisc. Târgul 100% românesc de la Palas Mall Iași este ultima manifestare expozițională organizată în acest an sub brandul Produs de Cluj.

CJ Cluj a înființat APC în 2010, forul județean fiind cel care îi finanțează și îi susține activitatea. Scopul asociaţiei este promovarea tradițiilor, a valorii și culturii județului. Principalul sprijin acordat de CJ  micilor întreprinzători este organizarea de evenimente expoziționale, APC având standuri proprii.

De-a lungul anilor au expus sub egida Produs de Cluj 150 de mici întreprinzători – mai ales afaceri de familie – unii din ei reușind să se dezvolte și să își creeze afaceri de succes. Cel mai celebru caz, produs cunoscut azi în țară și peste hotare, care a ajuns să ocupe poziția de furnizor al Casei Regale a României, este brandul Luna Solai, uleiurile presate la rece de la Luna.

O creștere au cunoscut și afacerile bazate pe lavandă, pe miere şi pe produse apicole. La începuturile activității, au fost organizate târguri în orașele din Cluj, dar, începând cu 2012 brandul a trecut limitele județului. Treptat, evenimente de acest gen au avut loc și în străinătate: Polonia, Franța, Anglia, Germania.

Related posts

Scandia Food vrea afaceri de 100 milioane euro

Stefana Muresan

Tablă inteligentă şi tablete pentru elevi, proiect pe fonduri europene

redactia

Oradea Festifall 2019, de azi în Piața Unirii și pe Pietonala Vasile Alecsandri.

Ligia Voro

Leave a Comment