IT&C Ultimele stiri

Impactul Google în România: afaceri anuale de 4,3 miliarde de lei

Utilizarea serviciilor şi produselor Google aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde de lei, ceea ce ar fi echivalentul a 1,8 miliarde de lei valoare brută adăugată sau susținerea a aproximativ 9000 locuri de muncă, se arată în raportul „Impactul produselor Google în România”. 

Astfel, potrivit Public First, compania care a realizat cercetarea, produsele Google sprijină echivalentul a 4,3 miliarde lei în activitate economică într-un an. În ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search și Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali. Compania de cercetare mneționeză că aceste aprecieri se bazează pe estimări ale unor terți cu privire la veniturile din reclame în România și că „Google nu ne-a transmis niciun fel de informații financiare și, ca atare, s-ar putea să fie o subestimare a valorii totale pe care o creează Google în România”.

Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a dobândi competențe noi. 93% din utilizatorii de Search spun că este mai probabil să caute un lucru atunci când nu sunt siguri de informațiile pe care le au despre el, față de perioada de dinainte de motoarele de căutare. 59% dintre utilizatorii de Search cu vârsta de peste 65 de ani folosesc cu regularitate motorul de căutare pentru a deprinde noi competențe.

Google Search și Google Maps duc la o economie de timp de 26 de ore pe an în total. Acestea sunt echivalentul a trei zile lucrătoare care sunt câștigate datorită accesului mai ușor la informații. În același timp, compania estimează că pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps şi YouTube este de aproximativ 130 de lei pe lună.

Căutarea online este un mod important prin care consumatorii găsesc companii. În medie, pentru fiecare leu pe care îl cheltuie în Google Ads, companiile câștigă înapoi 8 lei. De asemenea, 80% dintre exportatori consideră că afacerea lor ar fi avut un număr semnificativ mai mic de clienți internaționali fără căutările online și fără publicitatea online. „Estimăm că mai puțin de jumătate din cheltuielile cu Google Ads în România sunt cheltuieli pentru publicitate internațională, ceea ce sugerează că Google Ads contribuie la exporturi de 1,9 miliarde lei pe an”, se menționează în raport.

Potrivit autorilor 92% dintre cumpărători consideră că iau decizii de cumpărare mai bune datorită informațiilor online, iar 91% dintre firme consideră că internetul a contribuit la reducerea comercializării de bunuri, alimente sau servicii de proastă calitate.

Aceleași date relevă că 87% dintre persoanele active în piața muncii au fost de acord că motoarele de căutare le fac munca mai ușoară și mai rapidă. În total, se estimează că Google Search și G Suite creează economisiri de timp care echivalează cu cel puțin 14 miliarde de lei pentru firmele din economia românească. De asemenea, în fiecare an, 74% dintre utilizatorii de Google Search cu vârsta între 18-24 ani folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.

Raportul complet poate fi citit (AICI).

Related posts

Deloitte și FintechOS, partenere în transformarea digitală a CEC Bank

Ligia Voro

Cel mai important proiect pe fonduri europene în valoare de de 45,8 de mil. de euro din istoria Consiliului Județean Arad

Stefana Muresan

Reabilitare importantă cu fonduri europene la Colegiul Tehnic Maria Baiulescu din Brașov

Papuc Irina

Chatbotul Victor va oferi suport clienților pentru amânarea ratelor bancare

Traian Dan

Crama Carastelec își aruncă pe piață noul vin în vremuri de criză

Nora Dumitrescu

Neon Lighting va ilumina Zalăul cu 21 de milioane de lei

Nora Dumitrescu

Ministrul pentru IMM-uri: ”Am făcut rost de bani pentru Start-Up Nation”

redactia

Investitorii din agricultură și silvicultură, chemați să dezbată Ghidul pentru finanțarea infrastructurii de irigații

Ion Surdu

„Administrații eficiente și primari vizionari”. Sânpaul, noul pol industrial al judeţului Mureş

Transilvania Business

”Casa Verde” 2019 – Panouri fotovoltaice cu bani de la stat. Noutate: Ceea ce nu consumi poţi să livrezi în sistemul naţional

redactia

FOTO – Transformarea Romexpo cu 3 miliarde euro, proiect CCIR & Iulius

Papuc Irina

New fares encourage to international travels by LOT

Ionut Oprea

Proiect pentru reducerea birocrației la Consiliul Județean Bihor

Traian Dan

Corina Crețu despre aderarea României la Zona Euro: ”Este un deziderat de urmărit”

redactia

Kromberg & Schubert recrutează 100 de oameni pentru fabrica din Nădab, Arad

Stefana Muresan

Avansează şantierul pe 16 km din Autostrada Transilvania

redactia

Onco Card şi Onco Card Invest au ieşit din insolvenţă

Ligia Voro

Ambasadorul Irlandei, interesat de mediul de afaceri din Timis

Stefana Muresan

La 1 ianuarie 2020, CCIR va prelua președinția Consiliului de Afaceri al OCEMN

Papuc Irina

Valtryp deschide o nouă fabrică la Oradea

Traian Dan

De Sărbători, cu cardul Up Cadou oferi ceva nou

Ionel Albu

Au fost finalizate lucrarile de asfaltare pe drumul judetean 151C Tritenii de Jos – limita cu judetul Mures

Stefana Muresan

Transelectrica anunţă deblocarea, după zece ani, a unei investiţii de peste 83 milioane lei, LEA 400 kV Oradea-Bekescsaba

Stefana Muresan

Controlat de electronică: Continental a lansat primul vehicul fără șofer cu 50 de ani în urmă

redactia

Leave a Comment