Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Impactul Google în România: afaceri anuale de 4,3 miliarde de lei

Utilizarea serviciilor şi produselor Google aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde de lei, ceea ce ar fi echivalentul a 1,8 miliarde de lei valoare brută adăugată sau susținerea a aproximativ 9000 locuri de muncă, se arată în raportul „Impactul produselor Google în România”. 

Astfel, potrivit Public First, compania care a realizat cercetarea, produsele Google sprijină echivalentul a 4,3 miliarde lei în activitate economică într-un an. În ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search și Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali. Compania de cercetare mneționeză că aceste aprecieri se bazează pe estimări ale unor terți cu privire la veniturile din reclame în România și că „Google nu ne-a transmis niciun fel de informații financiare și, ca atare, s-ar putea să fie o subestimare a valorii totale pe care o creează Google în România”.

Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a dobândi competențe noi. 93% din utilizatorii de Search spun că este mai probabil să caute un lucru atunci când nu sunt siguri de informațiile pe care le au despre el, față de perioada de dinainte de motoarele de căutare. 59% dintre utilizatorii de Search cu vârsta de peste 65 de ani folosesc cu regularitate motorul de căutare pentru a deprinde noi competențe.

Google Search și Google Maps duc la o economie de timp de 26 de ore pe an în total. Acestea sunt echivalentul a trei zile lucrătoare care sunt câștigate datorită accesului mai ușor la informații. În același timp, compania estimează că pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps şi YouTube este de aproximativ 130 de lei pe lună.

Căutarea online este un mod important prin care consumatorii găsesc companii. În medie, pentru fiecare leu pe care îl cheltuie în Google Ads, companiile câștigă înapoi 8 lei. De asemenea, 80% dintre exportatori consideră că afacerea lor ar fi avut un număr semnificativ mai mic de clienți internaționali fără căutările online și fără publicitatea online. „Estimăm că mai puțin de jumătate din cheltuielile cu Google Ads în România sunt cheltuieli pentru publicitate internațională, ceea ce sugerează că Google Ads contribuie la exporturi de 1,9 miliarde lei pe an”, se menționează în raport.

Potrivit autorilor 92% dintre cumpărători consideră că iau decizii de cumpărare mai bune datorită informațiilor online, iar 91% dintre firme consideră că internetul a contribuit la reducerea comercializării de bunuri, alimente sau servicii de proastă calitate.

Aceleași date relevă că 87% dintre persoanele active în piața muncii au fost de acord că motoarele de căutare le fac munca mai ușoară și mai rapidă. În total, se estimează că Google Search și G Suite creează economisiri de timp care echivalează cu cel puțin 14 miliarde de lei pentru firmele din economia românească. De asemenea, în fiecare an, 74% dintre utilizatorii de Google Search cu vârsta între 18-24 ani folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.

Raportul complet poate fi citit (AICI).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Electrocenter Due a finalizat lucrările la depozitul Ursus Breweries

Articolul următor

BNR: Rezervele valutare administrate în noiembrie s-au situat la nivelul de 33.817 milioane euro

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share