Infrastructura Timiș Transport

Timişoara e cu zeci de ani în urma oraşelor din vest în domeniul conceptelor de urbanism

Timişoara e cu câteva zeci de ani în urma unor oraşe similare din vestul Europei sau America, în ceea ce priveşte conceptul urbanistic. Fostul arhitect şef al Timişoarei, Radu Radoslav, propune o idee interesantă pentru dezvoltarea oraşului, eliminarea accesului rutier total în afara inelului 2 de circulaţie.

Timişoara este traversată pe axa sud – nord de o adevărată autostradă urbană, consideră Radu Radoslav, fost arhitect şef al Timişoarei. Aceasta porneşte de la Giroc, din sud, traversează întreaga zonă centrală şi „curge” spre autostrada A1, prin Dumbrăviţa. Ultimele intervenţii efectuate de primărie, care a mărit permanent numărul de benzi rutiere de pe această arteră, arată că putem vorbi de o asemenea… autostradă urbană, chiar dacă numele poate părea puţin prea mult. Radoslav vine cu o idee revoluţionară, de eliminare completă a traficului rutier din interiorul inelului 2 de circulaţie a oraşului. Conceptul de autostradă urbană a fost promovat în urmă cu mai mult de 30 – 40 de ani în vest, iar acum se doreşte eliminarea unui astfel de concept, deşi costurile sunt enorme.

„In Amsterdam, consiliul local a decis în 1970 să încurajeze deplasare pe biciclete din cauza crizei petrolului, iar acum cea mai mare parte a traficului din oraş e pe bicicletă. Olanda, Danemarca, au împânzit ţara cu autostrăzi, iar acestea au intrat şi în oraşe. În vest, există acest concept de autostradă urbană din anii 60 – 70, acum e foarte greu şi scump să le scoţi din oraş. La fel şi la Timişoara, avem acel traseu care funcţionează ca o autostradă, deşi mulţi au contestat faptul că am numit-o autostradă urbană. În oraş se văd efectele deciziilor luate acum zece sau douăzeci de ani. Sunt strategii, dar făcute în 2008, sunt informaţiile din 2012 incluse în PUG, sau în 2015 în planul de mobilitate urbană a polului urban. Costurile scoaterii din oraş sunt imense. Trebuie să se facă inelul 2, să nu mai intri cu maşina în interior. Cetatea e înconjurată ca şi de o sârmă ghimpată, cine va avea curajul să o taie? Circulaţia rutieră nu e neapărat o problemă, probelma e că nu e integrată”, a spus Radoslav, reprezentant al Registrului Urbaniştilor.

Ideea a fost prezentată cu ocazia semnării unui acord de colaborare, pentru dezvoltarea oraşului, între Ordinul Arhitecţilor din România, filiala Teritorială Timiş, şi Asociația Peisagiștilor din România-AsoP, Filiala Teritorială Vest. Cele două organizaţii vor avea mai multă greutate împreună, atunci când vor discuta cu Primăria Timişoara.

„Unitatea aduce mai multă putere de impact. Aceasta se poate obţine prin asocieri ale org profesionale de mai multe profile. Direcţia noastră este pentru a obţine în oraş un spaţiu public şi un mediu sănătos”, a declarat Drăgan Dragomir, şeful Ordiului Arhitecţilor Timiş.

Acordului semnat vor fi invitate să se alăture mai multe organizaţii profesionale, dar şi de urmărire a aplicării legislaţiei şi a conceptelor benefice pentru oraş, dorindu-se crearea unei adevărate platforme care să ajute la monitorizarea acţiunilor municipalităţii, dar şi la dezvoltarea oraşului.

Related posts

Englezii de la Amdaris, cu activitate în domeniul IT, au închiriat o mie de metri pătraţi în Iulius Town Timişoara

Robert Bloancă

Comisarul european pentru Transporturi: Autostrada Sibiu-Pitești poate rămâne fără finanțare dacă România nu trimite suficiente clarificări

Papuc Irina

Corina Crețu a aprobat finanțarea a trei proiecte de infrastructură rutieră, printre care o secțiune din autostrada Lugoj-Deva

Stefana Muresan

Primăria Timişoara speră la fonduri europene pentru 11 noi proiecte de infrastructură din domeniul transporturilor

Robert Bloancă

Aeroportul Internaţional Baia Mare, redeschis traficului intern şi extern în iunie

Stefana Muresan

Începe reconfigurarea și lărgirea uneia dintre cele mai importante artere a Sibiului

Ion Surdu

O echipă de la Timișoara analizează și sortează postările utilizatorilor Facebook

Stefana Muresan

Încep lucrările de reparații pe sectorul de beton al Autostrăzii Soarelui 

Ligia Voro

Municipalitatea din Timişoara, aproape de un scandal generalizat cu proprietarii de centre comerciale şi supermarketurile din oraş

Robert Bloancă

Huf a deschis noul sediu din Timişoara al centrului de cercetare şi dezvoltare şi anunţă extinderea activităţii

Robert Bloancă

Troleibuze, stații noi și aer mai curat datorită investițiilor REGIO, la Mediaș

Ligia Voro

Grupul german ZF Friedrichshafen preia și centrul de cercetare-dezvoltare al BeeSpeed din Timișoara

redactia

Suedezii de la Autoliv transferă în România 6 milioane de euro pentru divizia sa de Electronics

Stefana Muresan

Lărgirea drumului Timișoara – Moșnița Nouă a depășit o barieră birocratică majoră. Urmează licitația pentru execuție

redactia

Strabag a facturat 32,6 mil lei pentru Lot 2, Ugheni-Ogra, din autostrada Braşov-Târgu Mureş

redactia

Blue Air va relua mai repede zborurile europene de la Cluj

Nora Dumitrescu

UVT, UBB și Academia Română, nominalizate la prestigioasele Scopus Awards România

Stefana Muresan

Primele troleibuze Solaris vor ajunge în Brașov în câteva luni: acumulatorul oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate

Papuc Irina

Cati kilometri de autostrada au fost inaugurati si ce alte proiecte de infrastructura au fost finalizate sau incepute in 2018?

redactia

Continental Automotive pregăteşte o nouă investiţie la Timişoara

Robert Bloancă

Timișoara rămâne, deocamdată, cu buzele umflate în proiectul de dotare cu autobuze electrice

Robert Bloancă

Cea mai mare seră din țară, de 17.000 mp, în Timiș

Stefana Muresan

CFR Călători negociază achiziţia a 100 de trenuri de tip ”Săgeata albastră”

redactia

Timișoara și Oradea, locul I, respectiv III pe țară la spații comerciale moderne

Traian Dan

Leave a Comment