Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trei supermarketuri strâng alimente pentru persoanele defavorizate la Cluj

Grupul german de retail Lidl și Banca Alimente vor demara la Cluj-Napoca o acțiune de colectare de alimente pentru persoanele defavorizate.

Până în 22 decembrie, clienții vor putea dona produse neperisabile prin intermediul zonelor amenajate la ieșirile din magazine. Toate alimentele colectate în acest mod vor ajunge la persoane defavorizate. Campanie de colectare are loc în 12 magazine din țară, la Cluj-Napoca fiind incluse trei unități.

În România, 5 milioane de români trăiesc în pragul sărăciei, conform portalului Foodwaste.ro . Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare și la combaterea sărăciei din țară, Lidl a sprijinit înființarea primei rețele de Bănci pentru Alimente din România, care funcționează după modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente.

Banca pentru Alimente este o organizație nonprofit care colectează gratuit bunuri de consum de la donatori (agenți economici, firme, producători agro-alimentari) și le distribuie către persoanele în nevoie și grupurile vulnerabile.

În România, clienții Lidl pot dona alimente pentru cei 22.000 de beneficiari ai organizațiilor și centrelor partenere ale Băncilor pentru Alimente din București, Cluj și Roman. Orfanii, bătrânii, copiii sau adulții în prag de sărăcie sau persoanele cu dizabilități sunt categorii defavorizate care se vor bucura de sprijin.

Produsele care pot fi donate sunt semnalizate la raft în magazinele participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatura specială de păstrare. Ulterior, produsele colectate vor fi preluate de Băncile pentru Alimente din cele trei orașe și distribuite beneficiarilor.

De la inaugurare, prin intermediul celor trei Bănci pentru Alimente, s-a atins pragul de 1.000 de tone de produse alimentare colectate de la 30 de companii private. Rețeaua își va continua expansiunea pentru a acoperi toate regiunile României.

Lidl, parte a grupului Schwarz, este prezent în 30 de țări și operează 10.500 de magazine și 150 de centre în 29 de țări. Principalii săi concurenți din România pe segmentul supermarketuri sunt Profi, Mega Image, Penny Market, Unicarm, iar la hipermarketuri, Auchan, Carrefour, Kaufland și Cora.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Sătmărenii, prezenţi la „EKOGALA”, cel mai mare târg din Polonia

Articolul următor

Sibiul, premiat pentru al treilea an consecutiv la Gala Municipiilor din România

Citește și:
Citeste mai mult

S-a definitivat Zona Metropolitană Arad

Aceasta include 24 de orașe și comune din jurul municipiului. „Cele 24 de unități administrativ-teritoriale incluse în Zona…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share