Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrăzile care conectează Clujul, departe de finalizare în 2020

Mai multe loturi de pe Autostrăzile Transilvania (A3) și Sebeș – Turda (A10) sunt în pericol de a nu fi terminate în perioadele indicate de Ministerul Transporturilor, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

“Ministrul Lucian Bode a afirmat că „în diferite faze ale anului 2020, ar putea fi finalizate următoarele tronsoane rutiere: cei 17 km de pe lotul 2 din Ogra – Câmpia Turzii (Astaldi – Max Boegl), respectiv cei 16 km din lotul 3 (Straco), cei 17 km de pe lotul 1 din Sebeș – Turda (Pizzarotti), respectiv cei 24 km de pe lotul 2 (Aktor)”.

Îi oferim domnului ministru consultanță gratuită și îi spunem de pe acum că Ogra – Câmpia Turzii, lotul 3, și Sebeș – Turda, lotul 2, nu se vor deschide în anul 2020. Ar exista o șansă dacă s-ar muta UMB cu toate forțele pe aceste tronsoane, dar asta ține de domeniul basmelor”, menționează conducerea organizației.

“Vorbim despre două sectoare începute în 2017, respectiv 2015, aflate la stadii fizice de 30%, respectiv 60%, cu probleme extreme de mobilizare ale constructorilor și cu diferențe de zeci de milioane de lei (neplătite de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) între stadiul fizic în teren și cel financiar, sau chiar lucrări suplimentare survenite pe contract pe care CNAIR refuză să le plătească.

Chiar și pe tronsonul 1 Sebeș – Turda șansele de finalizare în 2020 sunt pur teoretice, în condițiile în care nodurile rutiere de la capete Alba Iulia Nord și Sebeș sunt departe de finalizare, iar mobilizarea constructorului în ultimul an a fost execrabilă. Și aici diferența dintre stadiul fizic și cel financiar este de 5%, adică undeva la 100 de milioane de lei neplătiți de CNAIR.

Îi mai oferim un sfat gratis domnului Bode. Aduceți în echipa dvs de consilieri specialiști, profesioniști și buni cunoscători ai domeniului rutier în România, neinfestați încă de manipulările și minciunile sfruntate venite dinspre CNAIR și unii constructori.

În caz contrar, în câteva luni o să vă vedem și pe dvs, asemenea ministrului de tristă amintire Cuc, vorbind despre coloniști străini care nu ne lasă să ne dezvoltăm și despre rezilieri justificate și necesare a contractelor la 99% din stadiul fizic”, susțin reprezentanții API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Autostrada Sebeş – Turda va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 3 şi 4 au fost dechise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 trebuiau finalizate până la finele lui 2019.

Valoarea lucrărilor, fără taxa pe valoarea adăugată, este de 541 de milioane de de lei pentru lotul 1, de 549 de milioane pentru lotul 2, de 420 de milioane pentru lotul 3, de 470 de milioane pentru lotul 4, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi de la bugetul de stat, 15%.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Drumul care leagă Oradea de Autostrada Transilvania, gata de licitație

Articolul următor

Pe Feleac va apărea un ansamblu de case înșiruite

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share