Agricultura Fonduri Europene Maramureș Ultimele stiri

Apare un nou brand: Bun de Maramureș

Asociația Bun de Maramureș (ABM), înființată în cadrul proiectului FoodChains 4 Europe – lanțuri alimentare pentru Europa, va contribui la protejarea și promovarea produselor locale de calitate, prin intermediul etichetei cu această denumire.

Echipa proiectului împreună cu mici producători locali și alți factori interesați din sectorul alimentar maramureșean s-au reunit pentru a trece în revistă activitățile derulate în faza I a proiectului, perioada 2017-2019, cu scopul de a sprijini produsele și producătorii locali pentru crearea unui lanț alimentar durabil în județ.

A fost prezentat planul de acțiune ”Dezvoltarea lanțurilor de producători din industria alimentară în Maramureș”, ce va fi implementat în faza a II-a a proiectului, în perioada 2020-2021. Activitățile prevăzute au scopul de a contribui la inovarea durabilă a sectorului alimentar din județ și vor fi desfășurate prin intermediul ABM, înființată în noiembrie.

Planul de acțiune realizat de Consiliul Județean Maramureș, în cadrul proiectului își propune să introducă sistemul de etichetare “Bun de Maramureș” pentru cele mai reprezentative produse locale, marca “Bun de Maramureș” fiind înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci. Prin acordul de cooperare încheiat cu CJ, ABM va avea dreptul de a gestiona marca ”Bun de Maramureș”.

Membrii ABM sunt factori locali care au experiență și expertiză în domeniul alimentar și antreprenorial: Asociația Microregională Mara-Natur Baia Sprie, New Novotek și Federația Asociațiilor Producătorilor Agricoli Transilvania. Sediul ABM este situat în Baia Mare, președinte fiind desemnat Vlad Pașcu.

Eticheta ”Bun de Maramureș” se dorește a fi o garanție oferită de CJ cu privire la potențialul unui produs și reprezentativitatea acestuia pentru județ. Sunt avute în vedere produsele a căror realizare exploatează o resursă locală, au o rețetă tradițională sau folosesc o tehnică tradițională sau una inovatoare, dar legată de specificul maramureșean.

”Bun de Maramureș” va reprezenta o alternativă și oportunitate pentru producătorii locali care alimente care nu au certificatul “Produs tradițional” să fie recunoscuți ca exponenți ai mâncărurilor tradiționale pe baza rețetelor și materialelor locale.

Eticheta va putea fi obținută și utilizată de producătorii locali în baza unui contract de licență. Metodologia și criteriile de licențiere pentru etichetă vor fi discutate cu prilejul întâlnirilor care vor fi realizate anul viitor de ABM. La aceste întâlniri vor fi invitați toți factorii interesați care activează în diferitele componente ale lanțului alimentar maramureșean.

Proiectul este implementat de CJ în perioada 2017-2021, fiind finanțat prin Programul Interreg Europe cu scopul de a îmbunătăți punerea în aplicare a politicilor regionale care să stimuleze furnizarea de inovare pentru a crea lanțuri alimentare durabile, în cinci regiuni participante: Flevoland (Olanda), Plovdiv/ Sofia (Bulgaria), Emilia-Romagna (Italia), Maramureș (România) şi Greater Manchester (Marea Britanie):

Related posts

Comunitatile de mame – pepiniera pentru noua generatie de antreprenori romani

Stefana Muresan

Germanii de la Dalli au produs, la Timișoara, detergent de peste 70 mil. euro

Stefana Muresan

Drumul care leagă Oradea de Autostrada Transilvania, gata de licitație

Traian Dan

Pârtiile din Munții Banatului îi fac pe schiori să uite de Poiana Brașov, Rânca, Straja și Kopaonik

redactia

Zalăul își aduce autobuze electrice pe banii Europei

Nora Dumitrescu

O fabrică din Codlea s-a reprofilat și produce combinezoane de protecție

Ion Surdu

Ruta Cultural Turistică a Bisericilor de Lemn din România, lansată oficial

Traian Dan

Grupul italian Marcegaglia a vândut o fabrică din Timiș concurenților polonezi de la Impro, cu peste 5 milioane euro

Stefana Muresan

Peste 180 de participanți la evenimentul-referință dedicat inovării în România, Innoteque

Stefana Muresan

S-a semnat contractul pentru sectorul de autostradă Nușfalău – Suplacu de Barcău

Traian Dan

Interviu cu Gigi Nacev, manager Tempini România si speaker in cadrul evenimentului CUIB

redactia

Antonio Souvannasouck, președinte PRBAR: “Problema pieței de asigurări este că este foarte mică, nedezvoltată”  

Ligia Voro

Ludwig Pfeiffer din Timișoara a câștigat un contract de 12 mil. euro cu APA Brașov

Stefana Muresan

Vodafone România a lansat o platformă cu conținut despre tehnologie

Traian Dan

Compania AGRA’S din Alba a donat 1.000 de teste rapide, în valoare de 11.000 de euro, Spitalului Județean

Ion Surdu

Consiliul Investitorilor Străini: Piața muncii are nevoie de politici atent cântărite și dezbătute

redactia

Parteneriat pe piața cafelei din România: cea mai mare franciză „5 to go” va începe anul 2020 alături de Mozaik Investments

Papuc Irina

Schemă de ajutor de 1,5 mil. euro pentru promovarea vinurilor în străinătate

Stefana Muresan

Fermier brașovean a lansat MeatBox

Stefana Muresan

ABSL a premiat online cele mai inovative proiecte ale industriei de business services

Papuc Irina

Cine va construi tronsonul de autostradă Târgu-Mureș – Ungheni. Disputa Strabag – Itinera Spa, la a șaptea instanță

Ligia Voro

CJ Sibiu: Hotărâre pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Sibiu – reduceri pentru companiile aeriene și redeschiderea unor rute suspendate

Papuc Irina

La Șura Mică, acasă pentru seniori – Seniorenresidenz Maria Theresia

Ligia Voro

Potențialul turistic al Clujului, promovat de Consiliul Județean la târgul de profil din capitala Germaniei

Stefana Muresan

Leave a Comment