Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Infrastructura care va conecta Clujul se face în pași de melc

Autostrăzile și căile ferate care ar trebui să conecteze Clujul de celelalte județe ale Transilvaniei au lucrările încetinite.

În acest an au demarat trei şantiere noi de autostrăzi în România, dar sunt şi proiecte la care nu s-a făcut nimic, conform Economica.net. Printre şantierele începute în 2019 se numără construcţia la subsecţiunea 3C3 Biharia – Borş a Autostrăzii Transilvania (A3), de 5,35 km.

Construcţia include cinci poduri şi pasaje şi un nod rutier. Contractul de construire a fost semnat în 20 decembrie 2018, activitatea de proiectare a început pe 18 ianuarie 2019, iar execuţia lucrărilor, în 13 aprilie 2019. Pe secţiunea Biharia – Borş stadiul era în octombrie de 49%

Din A3 Bucureşti – Borş au fost construiţi doar 138 din 606 km şi se lucrează pe două tronsoane, respectiv Ploieşti – Braşov, la segmentul Râşnov – Cristian (6,3 km), şi pe Târgu-Mureş – Gilău, pe lotul 2 Ogra – Câmpia Turzii (Iernut – Cheţani) – 17,9 km, unde stadiul fizic este de 80%, şi pe lotul 3 Ogra – Câmpia Turzii (Cheţani – Câmpia Turzii) – 15 km.

Din A10 Sebeş – Turda, care ar trebui să aibă 70 km, se poate circula doar pe 28 km. Sunt în lucru loturile 1 (progres fizic 78,6%) şi 2, de 17 km respectiv 24 km. România are 134 de km de autostradă şi drumuri expres în lucru.

În sectorul feroviar, a fost parafat contractul de finanţare aferent proiectului reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată în Regionala Cluj, de 62 de milioane de lei, din care finanţare europeană de 38 de milioane.

Proiectul vizează reabilitarea structurilor de cale ferată aparţinând regionalei, contribuind în acest mod la creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor, precum şi la sporirea gradului de siguranţă a transportului pe calea ferată.

În cadrul programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare de poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată, structurat în două etape, au fost incluse 219 de poduri şi podeţe de pe raza a opt regionale de cale ferată.

Total
8
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Apare un nou brand: Bun de Maramureș

Articolul următor

Lucrările la Terminalul Sosiri Externe nou înaintează la Aeroportul Internaţional Timişoara

Citește și:
Citeste mai mult

Podul din Turda peste Arieș, finalizat

Săptămâna viitoare va fi dat în folosință podul de peste râul Arieș din Turda, lucrare așteptată de locuitori.…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
8
Share