Hunedoara Timiș Transport

Tunelurile de pe autostrada Lugoj – Deva nu vor fi gata înainte de 2022

Românii nu vor circula doar pe autostradă de la Nădlac la Sibiu înainte de 2022, fiind nevoiţi să folosească vechiul drum naţional pe o porţiune de 14 kilometri. Aceasta pentru că din lotul 2, lipseşte porţiunea cunoscută ca fiind cea cu tuneluri pentru urşi. Iar acesta nu va fi realizată prea curând.

Nu sunt speranţe prea mari pentru finalizarea rapidă a lucrărilor din porţiunea cu tuneluri din lotul 2 al autostrăzii dintre Lugoj şi Deva. Această porţiune rămâne singura nerealizată între Nădlac şi Sibiu, fiind scoasă din contractul iniţial, pentru a fi licitată separat. Aici sunt prevăzute a fi realizate două tuneluri, despre care s-a spus mult timp, incorect, că ar fi special destinate… urşilor, pentru crearea unui coridor pentru animalele care tranzitează zona.

Licitarea pentru stabilirea constructorului care se va ocupa de lucrări pentru această porţiune de autostradă a fost demarată deja, dar nu sunt speranţe de realizare rapidă a investiţiei.

„Lotul 2 urmează procedura de licitaţie, la ora aceasta se cer clarificări din partea firmelor participante, din partea celor care doresc aceste informaţii. După aceasta, după cum ştiţi, urmează achiziţia publică efectivă. Sperăm ca până în toamna anului 2020 vom avea un antreprenor desemnat”, a declarat Horaţiu Simion, directorul interimar al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara.

Cei aproximativ 14 kilometri de drum rapid ar urma să fie realizaţi în două etape. Prima ar trebui închieiată în prima parte a anului 2021, în total 9 kilometri, pentru ca ultima parte, de patru kilometri să fie realizată în 2022.

Documentaţia tehnică aferentă investiţiei este în curs de actualizare, fiind necesare şi o serie de foraje pentru studiile geo.

Sectorul amintit urmează să fie construit între Margina, acolo unde se încheie acum lotul 2 şi noul nod rutier de la Holdea. Parte din secţiune, D, a fost deja realizat de constructorul lotului 2, Salini, dar ulterior porţiunea cu tuneluri a fost scoasă din contractul iniţial, pentru a fi licitată separat.

Inițial, pe acest tronson era prevăzută realizarea a trei asemenea tuneluri, primul având lungimea de 290 de metri lungime, iar următoarele două de 834, respectiv 400 de metri. Soluția inițială cu trei asemenea tuneluri a fost modificată și s-a decis ca ultimele două să fie unite, eliminându-se porțiunea descoperită, de 440 de metri existentă între acestea, realizându-se în final un singur tunel, de la kilometrul 53 plus 620, până la kilometrul 55 plus 420.

Related posts

Peste 5.000 de locuinţe noi au fost livrate beneficiarilor în Timiş într-un an de zile

Robert Bloancă

Traficul de pasageri în aeroporturile din România a crescut cu 6% în 2019

Papuc Irina

Politehnica Timișoara – model de implementare a proiectelor din fonduri europene

Stefana Muresan

UPS, cea mai mare companie de expediții aeriene, cu baze operaționale la Cluj Napoca și Timișoara, creștere cu 35% a serviciilor de export

Stefana Muresan

Primăria Timișoara dă 73 de milioane de lei, plus TVA pentru reabilitarea unui bulevard de doi kilometri din oraș

Robert Bloancă

O treime dintre autoturismele existente în parcul auto naţional erau, în 2019, Euro 6, electrice şi hibride

Papuc Irina

Contracte noi pentru 67 km din Autostrada Brașov – Borș

Nora Dumitrescu

Seceta la maxim: Lipsa precipitaţiilor din ultima perioadă lasă râurile din zona de vest fără trei sfert din debite

Robert Bloancă

Nou guvern, noi obiective: finalizarea și construcția a peste 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres

Ion Surdu

Fetele sunt tot mai atrase de Universitatea Politehnica Timișoara. Sectorul IT este ”vânat” de tinere pentru oportunitățile profesionale

Robert Bloancă

Locuitorii din vestul țării pot primi până la 40.000 euro nerambursabili pentru a porni o afacere

Stefana Muresan

Absolvenții UVT din Bruxelles, invitați să se alăture eforturilor de internaționalizare

redactia

Educația medicală continuă rămâne o prioritate pentru Asociația OncoHelp

Nicolae Pop

Nodurile Autostrăzii Sebeș – Turda, finalizate până în vară

Nora Dumitrescu

Investiții de peste 10 milioane de euro, prin Regio-POR, în județul Hunedoara. Se înființează Muzeul Civilizației Dacice la Orăștie

Nicolae Pop

Lotul patru al Autostrăzii Lugoj- Deva va putea fi dat în circulaţie în octombrie, dau asigurări antreprenorii spanioli

Stefana Muresan

Cetatea Orăştiei, reabilitată cu 5 milioane de euro, fonduri europene

redactia

PORR primește 76 de milioane de lei pentru reabilitarea unui nou drum din Timiș, care va lega Vama Jimbolia de Nădlac, prin A1

Robert Bloancă

Continental răstoarnă topul exportatorilor! Timișul, în fața Argeșului

Stefana Muresan

Canadienii de la Litens, fabrică în Timiș

Stefana Muresan

Clujul și Timișoara, orașele regionale cu cea mai mare creștere imobiliară

Nora Dumitrescu

UVT și ADR Vest au semnat al treilea contract de finanțare prin Regio-POR 2014-2020

Stefana Muresan

Dacia a lansat shoowcar-ul Dacia Spring – maşina 100% electrică

Traian Dan

Investitorii americani caută la Timişoara specialişti cu studii superioare pentru a se extinde în domeniul automotive

Robert Bloancă

Leave a Comment