Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tunelurile de pe autostrada Lugoj – Deva nu vor fi gata înainte de 2022

Românii nu vor circula doar pe autostradă de la Nădlac la Sibiu înainte de 2022, fiind nevoiţi să folosească vechiul drum naţional pe o porţiune de 14 kilometri. Aceasta pentru că din lotul 2, lipseşte porţiunea cunoscută ca fiind cea cu tuneluri pentru urşi. Iar acesta nu va fi realizată prea curând.

Nu sunt speranţe prea mari pentru finalizarea rapidă a lucrărilor din porţiunea cu tuneluri din lotul 2 al autostrăzii dintre Lugoj şi Deva. Această porţiune rămâne singura nerealizată între Nădlac şi Sibiu, fiind scoasă din contractul iniţial, pentru a fi licitată separat. Aici sunt prevăzute a fi realizate două tuneluri, despre care s-a spus mult timp, incorect, că ar fi special destinate… urşilor, pentru crearea unui coridor pentru animalele care tranzitează zona.

Licitarea pentru stabilirea constructorului care se va ocupa de lucrări pentru această porţiune de autostradă a fost demarată deja, dar nu sunt speranţe de realizare rapidă a investiţiei.

„Lotul 2 urmează procedura de licitaţie, la ora aceasta se cer clarificări din partea firmelor participante, din partea celor care doresc aceste informaţii. După aceasta, după cum ştiţi, urmează achiziţia publică efectivă. Sperăm ca până în toamna anului 2020 vom avea un antreprenor desemnat”, a declarat Horaţiu Simion, directorul interimar al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara.

Cei aproximativ 14 kilometri de drum rapid ar urma să fie realizaţi în două etape. Prima ar trebui închieiată în prima parte a anului 2021, în total 9 kilometri, pentru ca ultima parte, de patru kilometri să fie realizată în 2022.

Documentaţia tehnică aferentă investiţiei este în curs de actualizare, fiind necesare şi o serie de foraje pentru studiile geo.

Sectorul amintit urmează să fie construit între Margina, acolo unde se încheie acum lotul 2 şi noul nod rutier de la Holdea. Parte din secţiune, D, a fost deja realizat de constructorul lotului 2, Salini, dar ulterior porţiunea cu tuneluri a fost scoasă din contractul iniţial, pentru a fi licitată separat.

Inițial, pe acest tronson era prevăzută realizarea a trei asemenea tuneluri, primul având lungimea de 290 de metri lungime, iar următoarele două de 834, respectiv 400 de metri. Soluția inițială cu trei asemenea tuneluri a fost modificată și s-a decis ca ultimele două să fie unite, eliminându-se porțiunea descoperită, de 440 de metri existentă între acestea, realizându-se în final un singur tunel, de la kilometrul 53 plus 620, până la kilometrul 55 plus 420.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Turnul Sfatului

„Plătește pentru cât arunci”. Cum se modifică sistemul de colectare selectivă a deșeurilor în Sibiu

Articolul următor

Se modifică tarifele şi sistemul de taxare al colectării deşeurilor din Timiş

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Energie verde la sediul DGASPC Bihor

Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința extraordinară de luni, 15 iulie, un proiect de hotărâre privind instalarea…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share