Fonduri Europene Infrastructura Timiș Transport Turism

CNAIR semnează, la un an de zile de la stabilirea constructorului, contractul pentru supervizarea proiectului centurii sud a Timişoarei

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avut nevoie de mai mult de un an de zile pentru a desemna firma care să se ocupe de realizarea supervizării proiectării şi execuţiei pentru cel de-al doilea tronson de centură de ocolire a Timişoarei. Contractul de stabilire a firmei care se va ocupa de proiectarea şi construcţia Centurii sud a avut loc în octombrie 2018, iar timişorenii aşteaptă demararea construcţiei de un an de zile.

De ce nu s-a întâmplat aceasta? Sumele necesare plăţii despăgubirilor pentru terenurile expropriate au fost aprobate doar de curând, iar acum, iată, aflăm că nici nu exista o asemenea firmă care să se ocupe de supervizarea procedurii de proiectare.

La mai mult de un an de zile de la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia centurii sud de ocolire a Timişoarei, a reuşit semnarea contractului „Supervizarea proiectării și execuției Variantei de ocolire Timișoara Sud”. Câştigătoare a fost declarată Asocierea Ventra Project Management SRL – Utiber Kozuti Beruhazo Kft.

Valoarea contractului este de 6.433.626 lei fără TVA, lungimea totală a obiectivului este de 25,69 km. Sursa de finanțare sunt fondurile europene nerambursabile.

Traseul proiectului varianta de ocolire Timișoara Sud se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara si a localitatilor Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă si Ghiroda.

Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.

Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă.

Proiectarea și execuția centurii va fi realizată de Tirrena Scavi SpA. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fără TVA, echivalentul a 58 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro fără TVA.

Related posts

Englezii de la Amdaris, cu activitate în domeniul IT, au închiriat o mie de metri pătraţi în Iulius Town Timişoara

Robert Bloancă

Proiect european pentru orientarea tinerilor bihoreni în carieră

Traian Dan

24AUCTION – platforma de licitații de mărfuri online se lansează curând în România

redactia

Leave a Comment