Produsele cu funcții Smart vor începe să fie cumpărate pe scară largă de marea masă a consumatorilor, nu doar de cei care vor să le adopte primii, conform previziunilor distribuitorului Vitacom Electronics Cluj.
„Piața comerțului cu electronice este una imensă, chiar și în România, și din fericire în creștere față de anii precedenți. Observăm că produsele din zona smart sunt tot mai căutate. Dacă tendința se menține, funcțiile smart vor fi o necesitate în cazul oricărui tip de produs.
Va deveni o obișnuință datorită cererii clienților, dar și a inovării marilor producători. Astfel, e posibil ca 2020 să fie primul an despre care putem spune că electronicele cu capabilități smart au avut tracțiune și la marea masă a consumatorilor”, a declarat Aviva Vita, marketing manager al Vitacom.
Cele mai căutate produse din portofoliu au fost cablurile și produsele de conectică, urmate de cele electrice. Acumulatorii și bateriile, produsele IT&C și cele audio-video și-au menținut popularitatea în comenzile din magazinele fizice și cel virtual.
O creștere de vânzări a avut loc la produse de îngrijire personală (+35%) și pentru casă (+10%). Orașele unde au fost înregistrate cele mai mari vânzări sunt Cluj-Napoca (25%), Timișoara (20%). Pe internet în top mai apar orașele București, Iași și Bistrița. Compania are 100 de angajați.
Vitacom Electronics are parteneriate cu GP Batteries, Nedis, Maxell, Goobay, Fixpoint, ProsKit, NGS, Trevi, Intellinet și a dezvoltat brandurile proprii Well și Chrome. Principalii competitori din județ în comerțul cu ridicata nespecializat sunt VLG, Agressione Group, Promelek XXI și Electroglobal.