Arad Fonduri Europene Transport

Astra Vagoane Arad va construi, cu chinezii de la CRRC Qingdao Sifang, 30 de trenuri regionale noi pentru transportul feroviar românesc

Consorţiul format din chinezii CRRC Qingdao Sifang şi Astra Vagoane Călători a fost declarat, pentru a doua oară, câştigător al aceleiaşi licitaţii, organizată de Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) pentru achiziţia de material rulant nou. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) dispusese reevaluarea ofertelor depuse la această licitaţie.

Procedura a fost reluată şi câştigătoare a fost declarată aceiaşi ofertă. Contractele vor putea fi semnate după soluţionarea contestaţiilor în instanţă. Conform procesului verbal întocmut la reevaluarea ofertelor, Asocierea CRRC Qingdao Sifang – Astra Vagoane Călători a obţinut un punctaj de 89 puncte, Alstom Ferroviaria S.p.A – Alstom Transport SA – 80,66 puncte, iar Siemens Mobility – 79,64 puncte. În următoarea etapă, conform ARF, urmează ca ofertantul situat pe primul loc să trimită documentele prin care demonstrează informaţiile prezentate în DUAE (Documentul Unic de Achiziţie European). Termenul de răspuns la această solicitare este 14 februarie 2020.

Autoritatea Română Feroviară a lansat în luna aprilie 2019 licitaţia pentru “Achiziţie material rulant nou destinat transportului regional si suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R)”. Contractul are o valoare de până la 4,5 miliarde lei. Obiectul contractului îl reprezintă achiziţia publică a 40 unităţi rame electrice regionale şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 32 de luni de la semnarea contractului.

Preţul ofertat per unitate garnitură (inclusiv instruirea personalului) a fost de 23.487.400 lei în cazul CRCC, de 31.237.729 lei – Siemens Mobility şi de 32.591.786 lei – Alstom. Livrarea primei unităţi se va face în 18 luni de către Asocierea CRRC Qingdao Sifang – Astra Vagoane Călători, în 23 de luni în cazul Siemens Mobility, iar Alstom Ferroviaria S.p.A – Alstom Transport SA va livra în 24 de luni prima garnitură. Pentru livrarea întregii cantităţi, chinezii au promis un termen de 32 de luni, Siemens Mobility – 31 de luni, iar Alstom Ferroviaria S.p.A – 40 de luni. La numărului de locuri pe scaune, cel mai bine a stat Alstom Ferroviaria S.p.A – 232, urmat de CRCC Qingdao Sifang – cu 210 şi de Siemens Mobility – cu 200 de locuri.

Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/h.

Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM , iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM.

Related posts

Din 4 iulie, Aerotravel reia cursele charter spre insula Skiathos din Grecia

Traian Dan

Creştere în traficul de pasageri, scădere la marfă. Aeroportul Internaţional Timişoara a avut 1,6 milioane de călători operaţi

Robert Bloancă

Ambasadorul SUA, în vizită la Astra Rail Industries din Arad

Stefana Muresan

Marți, 28 aprilie, ora 9:00, se reiau înscrierile pe platforma IMM Invest

Traian Dan

Proiecte europene de peste 52 mil. euro pentru reabilitarea drumurilor judeţene din Sibiu

Stefana Muresan

Mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanta majora

redactia

Finanțare de 1,8 milioane de euro pentru viitorii fermieri ai Transilvaniei

Nora Dumitrescu

Investiții de 4,8 milioane euro, fonduri europene, pentru transformarea centrului Clujului

Stefana Muresan

MOL şi E.ON vor fonduri europene de 4,6 mil. euro

Stefana Muresan

Cinci luni la dispoziția Evalstar Serv să construiască Autogara Beiuș

Traian Dan

Aeroporturile din Europa, în audiență la Ministerul Transporturilor

Nora Dumitrescu

Chinezii vor finaliza centura Zalăului

Nora Dumitrescu

Finanţare europeană pentru 8 tramvaie noi şi modernizarea altor 20 în municipiul Arad

Ligia Voro

Turkish Airlines revine la Cluj după o jumătate de an de absență

Nora Dumitrescu

Aplicație care scapă clienții de spălatul rufelor, lansată în București: investiția inițială – 300.000 euro

Papuc Irina

Clădirea din Piața Cetate din Oradea, distrusă de incendiu, va fi refăcută

Traian Dan

Tronsonul de cale ferată Radna – Gurasada – Simeria, reabilitat printr-un contract de peste 9,5 miliarde de lei

Stefana Muresan

Finanțare nerambursabilă pentru SC Secoplan SRL

A. I.

Parcarea de 460 de locuri din centrul Oradiei, aproape de darea în folosință

Traian Dan

Tânără din Arad, în echipa laureată cu premiul Nobel

Stefana Muresan

Aradul, proiecte europene în valoare de 147 milioane de euro

redactia

Leoni caută peste 900 de oameni pentru fabricile din România

Stefana Muresan

Declarată stațiune turistică de interes național, Oradea vrea și stațiune balneară

Traian Dan

Valer Blidar – industriaș, bancher și viticultor la Tohani. Povestea fiului ultimului luptător anticomunist răpus de Securitate

redactia

Leave a Comment