Bihor Cluj Fonduri Europene Infrastructura Investitii Proiecte Slider Ultimele stiri

Calea ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, electrificată cu bani de la UE

Încă o promisiune pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Joi, 13 februarie, la sediul Instituției Prefectuluil Bihor a avut loc ședința de lucru privind studiul de fezabilitate al proiectului de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor. Proiectul, în valoare de 7,3 miliarde lei, este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României, și reprezintă cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României.

La ședința convocată de prefectul Dumitru Țiplea au participat directorul regional al Companiei Naționale de Căi Ferate filiala Cluj, Petru Ceșa, în calitate de reprezentant al beneficiarului, reprezentanții companiei care au elaborat studiul de fezabilitate, precum și peste 20 de reprezentanți ai autorităților și instituțiilor din județul Bihor. Discuțiile s-au purtat în jurul observațiilor punctuale ridicate de primarii din zonele impactate de lucrări. Din totalul de 41 de avize pentru județul Bihor, s-au obținut majoritatea privind amplasamentele, urmând ca în următoarea perioadă să se elibereze și ultimele, legate de soluția finală aplicată în cadrul proiectului.

Lucrările din proiect vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată, precum și modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine. Toate clădirile de călători vor beneficia de compartimentări ce vizează fluidizarea circulațiilor, de grupuri sanitare compartimentate pe sexe, precum și grupuri sanitare speciale pentru mamă și copil. Traseele de circulaţie pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranţă a persoanelor cu handicap locomotor și vizual, fiind prevăzute, de asemenea, rampe și marcaje tactile pentru nevăzători la accesele principale în clădire și către punctele principale de interes. Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a proiectului. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.

Proiectul de electrificare a căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor are, pe lângă importanța socio-economică în dezvoltarea regiunii, și una istorică.

Calea ferată Oradea – Cluj Napoca împlinește anul acesta 150 de ani

Calea ferată de pe acest traseu a fost inaugurată în 1870, astfel că în 2020 se împlinesc 150 de ani de la darea ei în folosință.

Related posts

Managerii din comerţul cu amănuntul sunt optimişti în privinţa încasărilor

Traian Dan

MedLife investeşte 5 milioane de euro în Ungaria

redactia

Autorizatie de construire pentru centura de sud a Florestiului

Stefana Muresan

FOTO – Transformarea Romexpo cu 3 miliarde euro, proiect CCIR & Iulius

Papuc Irina

Sediul CJ Cluj, prima clădire publică verde din România

Stefana Muresan

Compania americană Grandstream, oficial pe piața din România

Ligia Voro

Turda atrage proiecte europene de 100 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

O singură ofertă pentru drumul de legătură nou, Timişoara – A1, depusă de o firmă italiană, cu filieră chinezească

Robert Bloancă

FOTO: Proiecte de politici publice schițate la Cluj de mai multe organizații

Ligia Voro

Romsilva pune la dispoziția populației peste un milion mc de lemn pentru foc

Traian Dan

Brașov: Contract de 226 mil. lei, câștigat de o asociere de antreprenori, pentru repararea străzilor

Stefana Muresan

Lucrări de refacere a faţadei Palatului Parlamentului în valoare de 1,72 milioane euro

Papuc Irina

Dunwell și VGP au finalizat una dintre cele mai mari tranzactii de terenuri din România

Stefana Muresan

IAR Braşov – grad de încărcare a capacităţilor de producţie de 118% și profit semestrial net de 14,9 milioane lei

Stefana Muresan

1.120.000.000 de euro: Suma pe care România o primește de la Comisia Europeană pentru combaterea efectelor Covid-19

Ion Surdu

BRAT: Directiva privind drepturile de autor în piața unică digitală, aprobată de Consiliul UE

Stefana Muresan

Harghita: Cea mai mare productie de cartofi de dupa Revolutie, in unele zone – 35 de tone/hectar

Stefana Muresan

Străinii cumpără tot mai mult pământ în Arad

Stefana Muresan

Investiţie de 6 milioane de euro într-o fabrică de acumulatori la Oradea

Traian Dan

Complexul sportiv de la Pădurea Neagră va fi reabilitat după 20 de ani

Traian Dan

Mihai Daraban la Indagra 2018: Vrem să pariem pe procesare. Indagra Food să depășească Indagra

redactia

Japonezii, interesați să construiască un metrou la Cluj, pe linia Florești – aeroport sau Apahida

Stefana Muresan

„Tax & Finance Forum București 2019”: Două zile de dezbateri despre tendințele fiscale românești și internaționale

Papuc Irina

VIDEO, FOTO: Transilvania Open 4 Business 2017 – Ce vor investitorii români şi străini

Tirdea Ionut

Leave a Comment