Antreprenori Cluj IT&C Real Estate Reportaj Slider Turism Ultimele stiri

Firmele testate de către vizitatori la Noaptea Companiilor

Unul dintre cele mai interesante evenimente la care am participat în ultima vreme a fost Noaptea Companiilor de la Cluj-Napoca. Lista companiilor pe care mi-aș fi dorit și mi-am propus să le vizitez a fost dublă, dar pe drum mi-am dat seama că doar dacă intru, dau bună ziua și plec, voi reuși să ajung la toate.

 

Venită din Târgu Mureș, în 10 octombrie, mi-am zis că e cel mai simplu să mă opresc la intrarea în Cluj înainte de a mă lăsa înghițită de iureșul municipiului.

Așa că prima oprire a fost la sediul Accenture, aflat la ultimele etaje în clădirea Sigma Center, tocmai când unui grup de studenți li se prezenta un proiect, un fel de chineză combinată cu japoneză pentru mine. A urmat apoi un tur prin companie, unde tinerii s-au oprit pentru a li se explica un alt proiect dedicat industriei automotive. Când a devenit prea tehnic și prea nișat ca informație, mi-am zis că e timpul să o zbughesc de acolo.

Din discuțiile purtate de reprezentanți ai companiei cu studenții care s-au perindat prin sediul Accenture, am aflat că firma care oferă servicii profesionale dezvoltă proiecte de mobilitate pentru industria automotive, căi ferate din țări precum Canada, Elveția, Danemarca, țările asiatice, proiecte de smart products etc.

În România, Accenture are patru divizii de business – consultanță în București, digital la Cluj-Napoca, Târgu Mureș și Timișoara, tehnologie la București și Iași și operațional la București, Timișoara și Iași.

Cu 500.000 de angajați la nivel mondial, compania a dezvoltat conceptul Industry X.0, o nouă cale spre transformarea digitală prin produse smart, conectate și tehnologii.

În rest, o caffé latte bună, nu prea interesați de media și o atmosferă destul de sobră prin această companie, cel puțin la prima vedere.

 

O tură faină în Hexagon Offices

De la Accenture mi-am zis să merg pe jos pe Calea Turzii până la Hexagon Offices, fără sa calculez prea bine distanța și nici nu am fost prea inspirată pentru că urcușul mi-a scos sufletul. Noua clădire de birouri, dezvoltată de KÉSZ International Romania prin transformarea dintr-un imobil care avea funcționalitatea inițială de spital privat, mi-a plăcut din prima pentru cromatica prietenoasă – alb, galben, gri și maro de la inserțiile de lemn, păstrarea elementelor specifice unor spații industriale, ferestrele largi, luminoase și terasele generoase de la etajul IV. Când am ajuns, în companie se desfășura un campionat intern, extrem de animat, de ping-pong, iar managementul companiilor implicate în dezvoltarea proiectului – Lajos Diószegi, director de Investiţii KÉSZ International Romania, construcția – Sárosi Bé  la, Sales Manager – KÉSZ Construcții Romania, și administrarea clădirii – Oana Maria Ianos – Senior Property Manager, BNP Paribas Real Estate, erau acolo.

Gazdă în incursiunea prin Hexagon Offices, clădirea inaugurată în luna mai 2019 și recepționată cu oficialitățile în 4 septembrie, mi-a fost Oana Maria Ianos.

În Hexagon Offices, chiriașii contractați până la Noaptea Companiilor erau

Cemacon, Kész Construcții, Rodspectra, 18 Gym și Livada și erau în derulare negocieri pentru închirierea unor suprafețe destul de mari, de 5.800 mp, respectiv 3.000 mp.

“Clădirea Hexagon este o clădire eco, clasa de energie A, în momentul de față se finalizează certificarea BREEAM Excellence, ceea ce vine cu un plus foarte mare, pentru că nu doar am încercat, prin chiariașii pe care îi avem, un stil de viață sustenabil, ci și clădirea vine cu sustenabilitatea ei. Sistemul de încălzire a clădirii, spre exemplu, funcționează pe o centrală de tratare a aerului, adică scoate aerul viciat, introduce aer proaspăt la o temperatură constantă. Pe clădire sunt instalate circa 20 de panouri solare, pe care încă nu le-am pus în funcțiune, dar urmează”, mi-a explicat Oana Maria Ianos.

Pe partea de mobilitate, clădirea de birouri dispune de șase stații de încărcare pentru vehicule electrice, locuri de depozitare a trotinetelor și sunt în construcție vestiare cu lockere la parter pentru cei care vin cu bicicleta sau trotineta la muncă. De asemenea, administratorul clădirii a încheiat o colaborare cu o companie de închiriere a trotinetelor electrice.

Pentru viitor, în clădire e posibil să fie deschis un supermarket.

Am plecat după vreo două ore de acolo într-o stare pozitivă, cu încă o cafea băută, o broșură și două bomboane de drum.

De pe Calea Turzii, deși aș fi vrut să testez cursele speciale ale CTP, mai ales că mi-am făcut și abonament de o zi ca să nu depind neapărat de cursele speciale, o tânără și-a convins prietenul într-o secundă să mă transporte cu mașina aproape de sediul NTT DATA Romania, situat pe strada Constanței.

 

Sota, softuri și drone la NTT DATA Romania

La NTT DATA Romania era deja în desfășurare un tur ghidat și înainte de a mă reîntâlni cu oameni din companie, nu am ratat o fotografie cu binecunoscutul robot de la intrarea în sediu. Din tur am prins prezentarea lui Bogdan, din Departamentul de R&D, care a sintetizat astfel activitatea acestui departament: “Ne ocupăm de căutarea de noi idei, de implementarea lor și aplicarea lor într-un anumit domeniu”.

 

Ni l-a prezentat apoi pe roboțelul Sota, un produs marca NTT DATA Japonia, care are rolul de a ajuta persoanele cu Alzheimer prin faptul că le reamintește tot felul de detalii din viața lor, spre exemplu că sunt căsătoriți, sau să facă anumite activități – să își încaseze pensiile, să își plătească facturile etc. O altă utilitate a lui Sota este de a monitoriza somnul, informațiile înregistrate fiind trimise apoi medicilor și în funcție de acestea este stabilit tratamentul. Pe viitor, pe Sota e posibil să îl vedem și pe postul de recepționer în hoteluri, astfel încât procesul de rezervare și plată a camerei să fie automatizat.

Compania dezvoltă, de asemenea, un soft care ar putea înlocui o parte din personalul din aeroporturi.

“În aeroporturi există persoane care dau indicații piloților aeronavelor pentru a parca și a-i dirija spre alte căi de rulare. Exact asta am făcut noi, am creat un simulator în care avem acolo avionul cu NTT DATA. Pentru a obține controlul avionului, eu zâmbesc și dacă vreau să mișc avionul, pur și simplu fac anumite mișcări cu brațele”, a explicat Bogdan.

O altă utilitate pe care echipa de R&D a NTT DATA Romania a gândit-o pentru acest soft este de a detecta pozițiile polițistului. “Acest soft se dorește să înlocuiască șoferul și să îmbunătățească această calitate de autonomous driving, să fie cât mai performantă. Ceea ce încercăm acum este să implementăm o modalitate prin care numai polițistul să poată să realizeze acest lucru. Soluții sunt, dar trebuie să o găsim pe cea mai potrivită”, a arătat acesta.

Un alt proiect pe care compania l-a derulat este utilizarea dronelor pentru a monitoriza stâlpii de înaltă tensiune și antenele GSM din Japonia. “Drona detecta crăpături, rugină la un nivel foarte ridicat, camera filma, procesorul de pe dronă primea imaginile de pe cameră și dacă el considera că pe stâlp este o anomalie transmitea datele către server”, a adăugat Bogdan, nu înainte de a răspunde, răbdător, la o serie de întrebări, care mai de care mai tehnică.

Cei interesați au putut apoi discuta cu echipa de HR a companiei, la o bomboană gumată.

 

Vizită în noul sediu Vertiv

 

Aproape de sediul NTT DATA Romania am mai bifat un popas la Vertiv, Global Business Center al companiei mamă. Echipa recent mutată aici, în Advancity Business Center, aproape de Piața Mihai Viteazu, am stat de povești la o cafea cu arome – știu deja ar fi trebuit să am tensiunea cam 200 – și prăjiturele colorate, pe o terasă generoasă și într-unul din spațiile transformate într-un fel de lounge pentru Noaptea Companiilor cu Meda, site managerul. Vertiv e o companie desprinsă din Emerson, preluată de un fond de investiții care are în România 400 de angajați și caută în continuare personal până la vreo 700-750. Compania este lider global în domeniul infrastructurii hardware, software şi al serviciilor dedicate centrelor de date, reţelelor de comunicaţii şi sistemelor comerciale şi industriale.

De pe Someșului, nu a fost decât un pas mai mare până la The Office, unde mi-am propus să bifez două companii: Yardi și MOL România. M-am zăpăcit atât de tare printre atâtea corpuri de clădire încât la un moment dat eram pe punctul de a renunța să mai continui turul.

 

În piața imobiliară globală la Yardi

 

La Yardi, care a intrat pe piața românească în 2010 când a cumpărat Property Shark, m-a întâmpinat foarte proaspătă încă, având în vedere ora, Iulia.

Yardi care a pornit ca o afacere de familie, de la fondatorul său, Anant Yardi, care a vrut să revoluționeze industria imobiliară, face parte astăzi dintr-o multinațională, Yardi Systems, și se ocupă cu dezvoltarea de produse proprii în industria imobiliară din Statele Unite ale Americii. “Avem înglobate foarte multe produse, dezvoltate de colegii noștri de aici și din alte peste 40 de birouri din toată lumea, din Australia până în Dubai, India sau UK. Ce facem propriu-zis? Să spunem că ești un milionar și ai foarte multe proprietăți comerciale sau nu pe care vrei să le închiriezi, atunci noi putem prelua tot acest lucru pentru tine și să facem property managament”, mi-a spus Iulia.

Compania are 6.000 de angajați la nivel global, iar al treilea cel mai mare birou se află în România, unde sunt 1.100 de angajați – aproape 900 la The Office și 200 în call centerul 24/7 din Mărăști.

Lider global în industria imobiliară astăzi, Yardi, așa cum ne-a povestit Iulia dezvoltă in-house produsele și are servicii integrate, ceea ce îi deosebește de competitori. De asemenea au website-uri proprii și furnizează conținut până și pentru New York Times.

Pentru vizitatorii care nu au fost puțini, echipa Yardi a pregătit o după-amiază interactivă. “Am avut două sesiuni în care oamenii au putut efectiv să experimenteze ce înseamnă munca la Yardi în două departamente și un treasure hunt în care aveau de completat diverse challenge-uri cu membrii echipei noastre și așa aflau mai multe despre Yardi, dădeau un telefon și cereau informații despre cineva din State pe anumite proprietăți, editau două fotografii pentru că avem echipă de fotografi, am intrat și în zona de relaxare unde au putut juca ping-pong. Au fost super încântați”, mi-a povestit Iulia, care a fost un ghid foarte pregătit, așa că m-am mirat când mi-a spus că avea o vechime de mai puțin de 6 luni în companie.

A fost prima dată pe seară când am avut de făcut cei mai puțini pași de la o companie la alta. Practic, vreo 40-50 de pași până la birourile MOL România din The Office.

 

MOL România, LEAN și jocul

 

În ciuda faptului că se apropia miezul nopții, la MOL România pot să spun că a fost una dintre cele mai amuzante stații de pe traseu, pentru că ne-am jucat. Însă până atunci, mai e puțin de povestit.

În sediul social MOL România din Cluj-Napoca (sediul de business e la București și sediul administrativ – la Arad) era prezentă CEO-ul companiei, Camelia Ene, și o mare parte din echipă, de la marketing la HR, mersi, Alexandra de la marketing și köszi – Zsuzsi din Târgu Mureș. Spre sala unde am ascultat o prezentare despre companie, pe o parte era amenajat un Fresh Corner, cu băuturi bio, hot-dogi cu ceapă caramelizată și alte produse proaspete, pe cealaltă parte era un stand în toată regula cu oferta de produse și servicii MOL România.

Kinga Mureșan, ambasador cultural al MOL România, ne-a vorbit despre grup și despre subsidiara din țara noastră.

MOL Grup este o companie integrată internațională, cu mai mult de 100 de ani de experiență în industria petrolieră, este prezentă în mai mult de 33 de țări, trece de 25.000 de angajați și deține peste 2.000 de stații de servicii în Europa Centrală și de Est.

MOL România este prezentă pe piața locală de 25 de ani, deține 227 de stații de servicii, două depozite de carburanți la Tilgead și Giurgiu și un terminal de GPL la Tilgead și numără 2.500 de angajați.

“Avem două divizii de business mari cu care suntem prezenți în România, cea de retail și cea de B2B. Probabil cea de retail este cea mai vizibilă pentru toată lumea, prin stațiile de servicii pe care le vedeți și cu care practic acoperim toată țara. Ceea ce ne diferențiază este calitatea serviciilor și a produselor pe care le oferim clienților noștri. Totodată suntem prima companie petrolieră care a implementat programul de loialitate, programul Multibonus. Din 2015 am început implementarea conceptului de Fresh Corner. Când vorbim de divizia B2B, noi încercăm să oferim soluții eficiente clienților și partenerilor noștri, inclusiv prin sistemul nostru de carduri”, a prezentat Kinga Mureșan.

Asztalos Botond, trainer LEAN, Compliance, Process & LEAN Manager al MOL România, ne-a vorbit despre LEAN, “un mod de gândire care pune în focus clientul și prin care mod de gândire putem să ne organizăm mai bine activitățile în cadrul companiei”. Din ce am înțeles, LEAN este despre dezvoltarea oamenilor, ne ajută să ne placă jobul, locul unde ne petrecem o treime din viață, dar este extrem de util și în viața noastră personală.

Apoi ne-am jucat, am avut de încercuit numere, de la 1 la 37, dacă îmi aduc bine aminte pentru că am rătăcit testul, în 15 secunde. Rezultatele au fost cel puțin amuzante pentru că ne-a arătat ce înseamnă dezorganizarea, iar pe de altă parte am văzut ce salturi am făcut de la o pagină la alta, pe măsură ce procesele se îmbunătățesc, prin sortare, standardizare, eliminarea erorilor, menținere etc.

Pe la 23.35, Noaptea Companiilor s-a încheiat pentru mine, însă sper ca astfel de evenimente să mai fie organizate și replicate, de altfel, și prin alte județe. De asemenea, am rămas cu marea curiozitate câte firme or fi trecut testul de compatibilitate al vizitatorilor?

 

de Ligia VORO

Articol publicat în ediția print 90 a revistei Transilvania Busines, noiembrie 2019

Related posts

Ziua zero Electric Castle a unit generații de fani ai muzicii

Ionel Albu

Univers T, staţie de încărcare a autovehiculelor electrice

Stefana Muresan

Relansarea Fulga a adus brandului vânzări mai mari cu 36%

Stefana Muresan

Roman SA va încheia anul cu o producție de 33 de camioane

Stefana Muresan

Volum omagial dedicat fondatorului psihologiei clujene

Stefana Muresan

„Deva – 750”, un posibil moment-cheie pentru reşedinţa de judeţ

redactia

NEPI Rockcastle a lansat platforma de donații online pentru lupta împotriva Covid-19

Ligia Voro

Parteneriatul strategic dintre Airbus Helicopters și IAR Brașov privind H215M, întărit cu un acord pe 15 ani

Stefana Muresan

Oameni de afaceri chinezi, cu ochii pe oportunitățile de afaceri din Cluj

Stefana Muresan

Maramureș: Licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe Valea Izei și Valea Ruscovei, contracte de aproximativ 150 mil. lei

redactia

AFI Europe și Dedeman au convenit să anuleze tranzacția clădirilor de birouri

Ionut Oprea

Wizz taie din avioanele spre Italia din Cluj și Timișoara

Nora Dumitrescu

Șeful aeroporturilor din România: “Ne trebuie fonduri UE pentru terminalele cargo”

Nora Dumitrescu

Primul Spital de Oncologie și Radioterapie Pediatrică din România

Stefana Muresan

Ruukki a lansat un nou website pentru sistemele de acoperisuri rezidentiale

UMF Tîrgu Mureș, o universitate deschisă spre valorile internaționale

Stefana Muresan

Servicii SEO vs. marketing afiliat: Topul celor mai eficiente metode de promovare a produselor pe Internet

Ionel Albu

Emil Boc vrea 30 autobuze electrice, 50 troleibuze și 24 tramvaie din fonduri europene, investiții de 100 de mil. de euro

Stefana Muresan

Importurile de gaze în mai de 353 de ori mai mari decât în mai 2018

Ligia Voro

A 26-a Conferință Anuală și Adunare Generală a Asociației Aeroporturilor din România

redactia

Patronatele din Cluj strâng rândurile

Stefana Muresan

Proiectarea şi execuţia căii ferate de mare viteză Oradea-Episcopia Bihor-Cluj, lansate în acest an

Stefana Muresan

Poșta Română, ATM-uri în oficiile poștale

Stefana Muresan

Campionii în Business din Transilvania au fost premiați pe scena Operei Naționale Cluj-Napoca

redactia

Leave a Comment