Agricultura Auto Editorial IT&C Opinii Slider Ultimele stiri

Manageri. Fermieri versus IT și Automotive

Nu fără emoție, dar cert cu simțul proprietății cuvintelor, dar și a celor din audiență, mai zilele trecute, la o conferință  în fața a 200 de fermieri și jucători din această străveche meserie a românilor, i-am încurajat să fie mult mai puternici, mult mai demni și, mai ales, mult mai mândri.

Știu cum arăta lumea satului românesc, dar și elitele din agricultură acum 30 de ani. Jurnalist din 1996, am parcurs împreună, chiar dacă pe drumuri paralele, totuși ne-am intersectat de 6-8 ori în fiecare an și cu cei care au ales să rămână, să se privatizeze sau să investească în viața pământului.

Nu insist asupra întârzierilor aproape anuale la primele subvenții pe agricultură, nici asupra proceselor multiple de moștenire ce-au măcinat satul românesc și agricultura intrinsec, dar după Groapa Marianelor și, mai ales, după 2007, prin intrarea în UE și accederea la fondurile europene, cu toate păcatele negocierii de început, mulți fermieri, chiar dacă astăzi nu o recunosc întrutotul, au început să se ridice, să privească în sus și atât datorită reglementărilor naționale, cât și accesării fondurilor europene și, evident, datorită muncii au început să vină și rezultatele.

Noi avem Carpații, de multe ori nu-i depășim nici cu infrastructura, dar nici cu gândul, dar în sală erau milionari în euro datorită profesionalismului lor și al echipei lor din fermă, datorită politicilor din agricultură, datorită partenerilor distribuitori de inputuri dar și echipelor de cercetare ale multinaționalelor ce domină agricultura planetei.

Împreună cu colegii mei de la Transilvania Business am acordat importanță în ultimii ani și celor două mari vârfuri ale economiei și exporturilor românești: Automotive și IT.

Încifrate și destul de elitiste, de individualiste, aceste industrii s-au lăsat greu desfăcute, precum în Decojind ceapa din romanul lui Günter Grass. Și nu avem pretenția că am ajuns la miez, mai e mult de lucru, dar fiecare dintre acestea aduc bugetului, aduc țării undeva spre 6 miliarde de euro fiecare, din export.

Nu insistăm aici asupra celor de la Dacia străveche sau asupra automobilelor din Craiova cu oarecare sorginte românească, nici asupra BitDefender ori a unicornului UiPath create de români, dar revin la conferință. Oare bine am spus că trebuie să fie mândri și să privească cu curaj, încredere și demnitate, înainte, acești fermieri puternici ai țării mele?! Atunci când am susținut că sunt profesional pe eșichierul elitelor de business în România, deasupra managerilor din industria de Automotive ori a proprietarilor din IT?! S-or supăra ceilalți…

Globalizarea poate veni și cu scoaterea din priză a calculatorului central din te miri ce office din sticlă și oțel ori relocarea peste noapte a fabricilor de componente auto pe alte continente. Nokia rămâne o lecție neagră.

… – Voi fermierii, dincolo de producție, dincolo de subvenții, dincolo de politicile economice agricole comune de la Bruxelles, dincolo de truda zilnică rămâneți cu pământul…

… Oare cu câți dintre voi – dintre fermieri – ne vom întâlni, nu doar visând, pe cărările munților. Făgăraș, Retezat, Ceahlău?!

Pământul.

Aurelian GRAMA

Related posts

Trei ofertanți pentru Autostrada Transilvania – Sălaj

Nora Dumitrescu

Cezar Ioan: ” VINUL NU ESTE UN MOFT, vinul este – alături de gastronomie și de specificurile regionale – un important vector de bunăstare”

Stefana Muresan

Paralela 45, cifră de afaceri de 44 milioane de euro

Stefana Muresan

Preocupări pentru adaptarea ofertei educaționale la Facultatea de Economie și Drept a UMFST Târgu Mureș

Stefana Muresan

Cei de la BorgWagner au cumpărat Delphi Technologies, concern din domeniul pieselor auto prezent şi în România

Robert Bloancă

Fonduri de peste 17 mil. lei pentru o parcare supraetajată în Oradea

redactia

Cum a ajuns o companie românească la un nivel de invidiat în business-ul feroviar

Stefana Muresan

Județele din Transilvania și Banat în topul aplicanților pentru microgranturi

Traian Dan

S-a aprobat Memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari

Traian Dan

Liber spre mare, pe Autostrada Soarelui, reparațiile se reiau din toamnă

Ligia Voro

Cluj, Oradea și Sibiu câștigă mai mulți bani din parcările publice decât Brașov, deși au mai puține locuri

Ion Surdu

AgroTransilvania Cluster susține producătorii și producția locală

Stefana Muresan

Clujenii de la Raiko au atras 2 milioane de pe bursă

Nora Dumitrescu

O hală agroalimentară modernă a fost construită în Zlatna: investiție de aproape 900.000 lei

Papuc Irina

Investiţie de 50 milioane de euro într-un nou terminal la Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timişoara

redactia

Oamenii se reîntorc treptat la birouri și la metrou

Ionut Oprea

Tronsonul Aiud – Decea al Autostrăzii Sebeș-Turda ar putea fi finalizat în toamnă

Stefana Muresan

Produse 100% românești au ajuns în Qatar la unul dintre cele mai mari târguri agricole din lume

Stefana Muresan

Smart Diesel din Arad, cel mai mare ben­zinar independent de pe piaţa locală, atacă pragul de 1 miliard de lei

Stefana Muresan

Compania Graphtec – o nouă imagine

Stefana Muresan

Ruta Cultural Turistică a Bisericilor de Lemn din România, lansată oficial

Traian Dan

Un simbol al Timișoarei întră în reabilitare, la 62 de ani de la construire

redactia

Un oraș din Alba vrea să devină eco-eficient: proiect de 16 milioane de lei pentru modernizarea iluminatului stradal

Papuc Irina

O nouă licitație pentru centrul de tranzit poștal din Cluj

Nora Dumitrescu

Leave a Comment