Bihor Comert Educație Fonduri Europene Proiecte Slider Ultimele stiri

CNIPMMR, împreună cu Google, ajută firmele româneşti să facă export

Proiectul „Pașaport de Export” este implementat în perioada februarie 2020 – august 2021 de către Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în parteneriat cu Google. El se adresează angajaţilor din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Nord-Vest, Sud și Vest, fiind finanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Grupul ţintă al proiectului va fi compus din minim 400 de angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial) ce provin din întreprinderi care-și desfășoară activitatea principală sau secundară într-unul din sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC si în domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI. Din cele 400 de persoane membre ale grupului tinta al proiectului „Pasaport de export”, cel putin 200 vor fi femei şi cel putin 40 (10%) vor fi persoane din categoria de vârstă 55 – 64 de ani.

Rezultate

În urma implementării proiectului, cel puțin 400 de angajați vor dobândi competențe suplimentare cu privire la activități de export şi cel puţin 40 de IMM-uri vor fi ajutate să introducă programe de învăţare la locul de muncă pentru angajaţii proprii.

În cadrul proiectului va fi elaborat „Ghidului Exportatorului”, care va crea premisele pentru creşterea competitivităţii prin inovare pe termen mediu şi lung. Acest ghid va fi un instrument care va descrie parcursul optim de urmat de o întreprindere pe termen lung pentru maxim de competitivitate în activităţile de export şi va permite celor 40 de întreprinderi care îl vor implementa să îşi poată instrui personalul actual şi viitor în vederea eficientizării la maximum a activităţilor de export.

Un plus major pe care îl aduce proiectul este reprezentat de colaborarea cu Google care, prin instrumentele puse la dispoziţie va contribui la digitalizarea activităţilor de internaţionalizare ale firmelor: atât în cadrul cursurilor cât şi în Ghidul Exportatorului.

Componente

Valoarea adaugată pe care proiectul o va genera vizează trei componente principale. În primul rând este vorba despre creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor care îşi desfăşoara activitatea în sectoarele economice cu potenţial competitiv, identificate conform SNC şi din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI, precum şi a angajatorilor care intenţionează să-şi adapteze activitatea la aceste domenii. Se va va pune accent pe faptul că amplificarea competitivităţii firmei este direct proporţională cu numărul de angajaţi care beneficiază de instruire.

De asemenea, prin acest proiect vor fi susţinute cel puţin 40 de IMM-uri în vederea elaborării şi introducerii unor programe de învăţare la locul de muncă.

În speţă realizarea „Ghidului Exportatorului” va crea premisele pentru creşterea competitivităţii prin inovare pe termen mediu şi lung. Acest ghid va fi un instrument care va descrie parcursul optim de urmat de o întreprindere pe termen lung pentru maxim de competitivitate în activităţile de export şi va permite celor 40 de întreprinderi care îl vor implementa să îşi poată instrui personalul actual şi viitor în vederea eficientizării la maximum a activităţilor de export.

Related posts

Fraţii Buzoianu, bloc cu 8 etaje pe platforma industrială a fostei fabrici Feleacul din Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Clujenii de la ACI mizează pe afaceri de 35,5 mil. euro

Stefana Muresan

Timișul conduce în clasamentul celor mai scumpe terenuri vândute în 2018. Cine sunt cumpărătorii

redactia

Leave a Comment