Bihor Comert Educație Fonduri Europene Proiecte Slider Ultimele stiri

CNIPMMR, împreună cu Google, ajută firmele româneşti să facă export

Proiectul „Pașaport de Export” este implementat în perioada februarie 2020 – august 2021 de către Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în parteneriat cu Google. El se adresează angajaţilor din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Nord-Vest, Sud și Vest, fiind finanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Grupul ţintă al proiectului va fi compus din minim 400 de angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial) ce provin din întreprinderi care-și desfășoară activitatea principală sau secundară într-unul din sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC si în domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI. Din cele 400 de persoane membre ale grupului tinta al proiectului „Pasaport de export”, cel putin 200 vor fi femei şi cel putin 40 (10%) vor fi persoane din categoria de vârstă 55 – 64 de ani.

Rezultate

În urma implementării proiectului, cel puțin 400 de angajați vor dobândi competențe suplimentare cu privire la activități de export şi cel puţin 40 de IMM-uri vor fi ajutate să introducă programe de învăţare la locul de muncă pentru angajaţii proprii.

În cadrul proiectului va fi elaborat „Ghidului Exportatorului”, care va crea premisele pentru creşterea competitivităţii prin inovare pe termen mediu şi lung. Acest ghid va fi un instrument care va descrie parcursul optim de urmat de o întreprindere pe termen lung pentru maxim de competitivitate în activităţile de export şi va permite celor 40 de întreprinderi care îl vor implementa să îşi poată instrui personalul actual şi viitor în vederea eficientizării la maximum a activităţilor de export.

Un plus major pe care îl aduce proiectul este reprezentat de colaborarea cu Google care, prin instrumentele puse la dispoziţie va contribui la digitalizarea activităţilor de internaţionalizare ale firmelor: atât în cadrul cursurilor cât şi în Ghidul Exportatorului.

Componente

Valoarea adaugată pe care proiectul o va genera vizează trei componente principale. În primul rând este vorba despre creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor care îşi desfăşoara activitatea în sectoarele economice cu potenţial competitiv, identificate conform SNC şi din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI, precum şi a angajatorilor care intenţionează să-şi adapteze activitatea la aceste domenii. Se va va pune accent pe faptul că amplificarea competitivităţii firmei este direct proporţională cu numărul de angajaţi care beneficiază de instruire.

De asemenea, prin acest proiect vor fi susţinute cel puţin 40 de IMM-uri în vederea elaborării şi introducerii unor programe de învăţare la locul de muncă.

În speţă realizarea „Ghidului Exportatorului” va crea premisele pentru creşterea competitivităţii prin inovare pe termen mediu şi lung. Acest ghid va fi un instrument care va descrie parcursul optim de urmat de o întreprindere pe termen lung pentru maxim de competitivitate în activităţile de export şi va permite celor 40 de întreprinderi care îl vor implementa să îşi poată instrui personalul actual şi viitor în vederea eficientizării la maximum a activităţilor de export.

Related posts

Forestierii trag un semnal de alarmă asupra economiei forestiere a României

Traian Dan

Connect44 se extinde și a închiriat în total 1.000 de metri pătrați în Vox Technology Park

Papuc Irina

Eveniment online: Bioeconomia și Obiectivele de Dezvoltare Durabilă

Ligia Voro

Cluj Business Campus: Ready for a new chapter

Ionut Oprea

Sky Park va instala parcări pentru biciclete în parkingurile Clujului

Nora Dumitrescu

S-a stabilit topul atracțiilor turistice din Sălaj

Nora Dumitrescu

Aplicație care transformă telefonul mobil în POS, lansată de Global Payments și o bancă din România

Ion Surdu

Mandatul lui Ştefan Ioniţă, prelungit în fruntea CNAIR

Stefana Muresan

Compania Jidvei a premiat câștigătorii Festivalului Național de Folclor „Strugurele de aur”

Ligia Voro

Mendola Fabrics, cel mai vândut brand de perdele şi draperii din România

Stefana Muresan

Primul magazin online din România care introduce căutarea vocală

Ligia Voro

Clujul își modernizează 58 de blocuri cu 14 milioane de euro

Nora Dumitrescu

BRAT: Directiva privind drepturile de autor în piața unică digitală, aprobată de Consiliul UE

Stefana Muresan

Ministrul Agriculturii, la companiile care fac performanță în industria agro-alimentară din Satu Mare: „Fermierii afectați de secetă vor fi despăgubiți”

Ion Surdu

Au început lucrările la parcarea subterană de tip park and ride din Oradea

Traian Dan

Centura Oradea – Autostrada A3 are SF finalizat

redactia

Orașele din Transilvania, primele în topul înlocuirii centralelor termice

Ligia Voro

Cel mai mare muzeu în aer liber din România s-a redeschis pentru public

Ion Surdu

Doi investitori din Emirate și Iordania, 6 mil. euro într-o fermă de berbecuți din Biled

Stefana Muresan

Conferința anuală DAFCOCHIM Agro: Bayer, ofertă integrată

Ligia Voro

Energynomics organizează a șaptea ediție Spring Cocktail 2020

Papuc Irina

Consulul onorific al Republicii Italiene în România, Massimo Novali: „Acțiunile noastre sunt cartea noastră de vizită”

Stefana Muresan

GEZE a echipat Shopping City Timișoara cu un sistem de ușă revoluționar

Ligia Voro

Conferința PRIA Aviation va avea loc la Aeroportul Tuzla în 13 iulie 2018 în deschiderea prestigiosului Show aviatic AEROMANIA

Stefana Muresan

Leave a Comment