Brașov Cluj Fonduri Europene Infrastructura Timiș Transport Ultimele stiri

Trei regionale din Transilvania – treceri de cale ferată cu covor antiderapant

Regionalele Timișoara, Brașov și Cluj au fost incluse în proiectul de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată.

În zona Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara vor fi amenajate 55 de astfel de treceri la Brașov 34, iar la Cluj 12. Astfel de amenajări se vor executa și în regionalele București, Constanța, Craiova și Iași.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în calitate de beneficiar, și firma Vesta Investment au prezentat proiectul finanțat din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Acesta are ca scop creșterea siguranței rutiere prin amenajarea a 246 de treceri până la sfârșitul anului 2021.

Valoarea contractului este de 34 de milioane de lei, iar acesta are ca durată de implementare doi ani. Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată și presupune stâlpi de iluminat cu încărcare solară și pentru delimitarea sensurilor de circulație.

De asemenea, se vor monta semnalizarea rutieră orizontală (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier) și marcaj tip covor antiderapant, pe o distanță de 50 m, între barieră și indicator.

“Implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată”, consideră conducerea CNAIR.

Neasigurarea la trecerea căii ferate și viteza excesivă sunt principalii factori de risc pentru producerea  accidentelor rutiere. Valorile indicatorilor care descriu accidentele rutiere grave produse prin nerespectarea regulilor de trecere la calea ferată cresc de la an la an. Mortalitatea în aceste cazuri este foarte ridicată, de 95%.

Instalația de iluminat este proiectată pentru a evidenția caracteristicile căii de circulație și a traficului rutier în dreptul și în vecinătatea trecerilor la nivel cu calea ferată. Scopul este de a asigura securitatea persoanelor și vehiculelor, a fluenței traficului rutier și a condițiilor optime de vizibilitate și confort vizual.

Stâlpii se vor monta de o parte și de alta a căii ferate, la o distanță de cel puțin 20 m de aceasta. Domeniile de utilizare le reprezintă zonele unde nu există alimentare cu energie electrică și folosirea energiei solare ca sursă de energie alternativă.

Covoarele antiderapante reglementează modul de desfășurare a traficului pe drumurile publice, astfel încât să se asigure un nivel de siguranță adecvat tuturor participanților la trafic. Pentru asigurarea unei vizibilități a zonei de pericol pe care este amplasat, covorul antiderapant are culoarea roșie.

Ele se execută pentru îmbunătățirea contrastului vizual pe sectoarele de drum la schimbarea numărului de benzi de circulație pe sens; al spațiilor interzise; pe zona mediană, la separarea sensurilor de circulație; la apropierea de o intersecție la nivel cu calea ferată; mărirea rugozității suprafeței de rulare în vederea asigurării menținerii stabilității autovehiculului în timpul frânării, la un spațiu de oprire minim, pentru siguranța participanților la trafic.

În 2014, la solicitarea Vesta, Registrul Auto Român a efectuat masurători în vederea determinării eficacității frânării de urgență pe calea de rulare acoperită cu covor antiderapant / îmbrăcăminte asfaltică cu uzură medie, în stare umedă și în condiții de trafic.

În condiții meteorologice în care suprafața carosabilă este udă, se constată că eficiența covorului termoplastic antiderapant, în cazul unei frânări de urgență, este foarte ridicată, asigurând reducerea spațiului necesar frânării de la viteza legală de circulație cu peste 5 m, ceea ce reprezintă o reducere de 24%.

Lungimea actuală a covoarelor antiderapante de frânare, de 22 m, este distanța minimă a spațiului de frânare pe covoarele antiderapante. Pentru a asigura o eficiență mai mare este recomandabilă lungirea lor la 25 m, oferind posibilitatea autovehiculelor să utilizeze covorul antiderapant pe toată distanța de frânare.

Realizarea semnalizării rutiere se face prin montarea de indicatoare rutiere trecere la nivel cu o cale ferată cu bariere, semibariere sau fără bariere” și cu panouri suplimentare pentru trecerea la nivel, precum și structuri metalice tip stâlp-consolă, destinate semnalizării trecerilor la nivel cu calea ferată.

Pentru a se asigura perceperea indicatoarelor atât pe timpul zile și nopții, fețele active ale indicatoarelor se execută prin acoperirea suporturilor panourilor cu folii retroreflectorizante. Foliile au în componența lor microprisme, care asigură un grad sporit de retroreflexie, fiind produse de compania 3M.

Related posts

MOL a finalizat construcția terminalului GPL în Tileagd, investiție de 2,3 mil. euro

Stefana Muresan

Valer Blidar – industriaș, bancher și viticultor la Tohani. Povestea fiului ultimului luptător anticomunist răpus de Securitate

redactia

Românii vor introducerea unor prețuri de referință pentru reparațiile auto

Traian Dan

Autostrada Iernut – Chețani, aproape de finalizare

Nora Dumitrescu

Grupul Medlife, afaceri de 794 mil.lei în 2018, în creştere cu 27%

redactia

Universităţile din Timişoara s-au reunit în cadrul unei alianţe

Robert Bloancă

Romsilva a declanșat o campanie de regenerări în Ardeal

Nora Dumitrescu

Doi antreprenori au cumpărat o parte din uzina Roman Braşov pentru a face un parc de retail

Stefana Muresan

Autonet Import, cel mai mare furnizor de piese auto din România, cifră de afaceri de peste 277 mil. euro

Stefana Muresan

Tendințe și politici fiscale românești și internaționale, la „Tax & Finance Forum”, Timișoara

Papuc Irina

Decarbonizarea economiei: provocare pentru România, oportunitate pentru ROMGAZ

Ligia Voro

Maramureșul cere Europei linii de desfacere pentru micii producători

Nora Dumitrescu

2,2 milioane de euro pentru modernizarea spitalului orășenesc din Abrud

Ligia Voro

COS Romania la 20 de ani

redactia

România trimisă în fața Curții de Justiție. România este singurul stat membru care nu a comunicat încă măsurile de transpunere a directivei UE privind mărcile în legislația națională

Gruita Ienasoiu

Proiectul deșeurilor din Mureș, aproape de finish  

Ligia Voro

Secțiunea de autostradă Sebeș-Turda are finanțare: 272 mil. de euro din fondul european de dezvoltare regională

Stefana Muresan

Sibianul Vasile Bulboacă (CON-A), inițiatorul unui program de învăţământ profesional dual: Cei mai mulți absolvenți au preferat șomajul

Stefana Muresan

Timișoara: Internet gratuit în centrul orașului oferit de Continental, în parteneriat cu Orange și municipalitate

Stefana Muresan

Roboţi umanoizi pentru copiii cu tulburări din spectrul autist, incluși într-un proiect al UBB Cluj

redactia

Fondul american de investiții PHI Group vine în Transilvania să cultive cannabis medicinal

Stefana Muresan

Astra Vagoane Călători s-a asociat cu chinezii care produc trenuri de mare viteză care ating 350 km/oră

Stefana Muresan

Orașele din Transilvania și Banat, reconectate aerian

Nora Dumitrescu

Centrul Medical Cardio Med Tîrgu Mureș este un lider recunoscut pe plan european în domeniul cardiologiei de vârf

Stefana Muresan

Leave a Comment