Brașov Cluj Fonduri Europene Infrastructura Timiș Transport Ultimele stiri

Trei regionale din Transilvania – treceri de cale ferată cu covor antiderapant

Regionalele Timișoara, Brașov și Cluj au fost incluse în proiectul de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată.

În zona Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara vor fi amenajate 55 de astfel de treceri la Brașov 34, iar la Cluj 12. Astfel de amenajări se vor executa și în regionalele București, Constanța, Craiova și Iași.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în calitate de beneficiar, și firma Vesta Investment au prezentat proiectul finanțat din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Acesta are ca scop creșterea siguranței rutiere prin amenajarea a 246 de treceri până la sfârșitul anului 2021.

Valoarea contractului este de 34 de milioane de lei, iar acesta are ca durată de implementare doi ani. Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată și presupune stâlpi de iluminat cu încărcare solară și pentru delimitarea sensurilor de circulație.

De asemenea, se vor monta semnalizarea rutieră orizontală (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier) și marcaj tip covor antiderapant, pe o distanță de 50 m, între barieră și indicator.

“Implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată”, consideră conducerea CNAIR.

Neasigurarea la trecerea căii ferate și viteza excesivă sunt principalii factori de risc pentru producerea  accidentelor rutiere. Valorile indicatorilor care descriu accidentele rutiere grave produse prin nerespectarea regulilor de trecere la calea ferată cresc de la an la an. Mortalitatea în aceste cazuri este foarte ridicată, de 95%.

Instalația de iluminat este proiectată pentru a evidenția caracteristicile căii de circulație și a traficului rutier în dreptul și în vecinătatea trecerilor la nivel cu calea ferată. Scopul este de a asigura securitatea persoanelor și vehiculelor, a fluenței traficului rutier și a condițiilor optime de vizibilitate și confort vizual.

Stâlpii se vor monta de o parte și de alta a căii ferate, la o distanță de cel puțin 20 m de aceasta. Domeniile de utilizare le reprezintă zonele unde nu există alimentare cu energie electrică și folosirea energiei solare ca sursă de energie alternativă.

Covoarele antiderapante reglementează modul de desfășurare a traficului pe drumurile publice, astfel încât să se asigure un nivel de siguranță adecvat tuturor participanților la trafic. Pentru asigurarea unei vizibilități a zonei de pericol pe care este amplasat, covorul antiderapant are culoarea roșie.

Ele se execută pentru îmbunătățirea contrastului vizual pe sectoarele de drum la schimbarea numărului de benzi de circulație pe sens; al spațiilor interzise; pe zona mediană, la separarea sensurilor de circulație; la apropierea de o intersecție la nivel cu calea ferată; mărirea rugozității suprafeței de rulare în vederea asigurării menținerii stabilității autovehiculului în timpul frânării, la un spațiu de oprire minim, pentru siguranța participanților la trafic.

În 2014, la solicitarea Vesta, Registrul Auto Român a efectuat masurători în vederea determinării eficacității frânării de urgență pe calea de rulare acoperită cu covor antiderapant / îmbrăcăminte asfaltică cu uzură medie, în stare umedă și în condiții de trafic.

În condiții meteorologice în care suprafața carosabilă este udă, se constată că eficiența covorului termoplastic antiderapant, în cazul unei frânări de urgență, este foarte ridicată, asigurând reducerea spațiului necesar frânării de la viteza legală de circulație cu peste 5 m, ceea ce reprezintă o reducere de 24%.

Lungimea actuală a covoarelor antiderapante de frânare, de 22 m, este distanța minimă a spațiului de frânare pe covoarele antiderapante. Pentru a asigura o eficiență mai mare este recomandabilă lungirea lor la 25 m, oferind posibilitatea autovehiculelor să utilizeze covorul antiderapant pe toată distanța de frânare.

Realizarea semnalizării rutiere se face prin montarea de indicatoare rutiere trecere la nivel cu o cale ferată cu bariere, semibariere sau fără bariere” și cu panouri suplimentare pentru trecerea la nivel, precum și structuri metalice tip stâlp-consolă, destinate semnalizării trecerilor la nivel cu calea ferată.

Pentru a se asigura perceperea indicatoarelor atât pe timpul zile și nopții, fețele active ale indicatoarelor se execută prin acoperirea suporturilor panourilor cu folii retroreflectorizante. Foliile au în componența lor microprisme, care asigură un grad sporit de retroreflexie, fiind produse de compania 3M.

Related posts

ROMGAZ va opri alimentarea cu gaze către Electrocentrale Constanţa începând de sâmbătă

Ligia Voro

O stradă din Cluj-Napoca va fi iluminată wifi şi va avea bănci cu încărcare prin USB, din fonduri europene

redactia

Ambasadorul SUA la Bucureşti, Hans Klemm, la International Business Forum

Stefana Muresan

Leave a Comment