Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Transilvania, accelerată din birourile de la București

Accelerarea demersurilor privind loturile din Autostrada Transilvania (A3) ce urmează să traverseze Sălajul este promovată de Ministerul Transporturilor, a menționat șeful acestuia, Lucian Bode.

Acesta a precizat că pentru secțiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor și Poarta Sălajului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat răspunsul consolidat la solicitările de clarificare și a stabilit noul termen de depunere a ofertelor pentru 25 martie.

“Pentru secțiunea 3B5, Nușfalău – Suplacu de Barcău, CNAIR a publicat răspunsul consolidat la solicitările de clarificare și a stabilit noul termen de depunere a ofertelor pentru data de 9 martie.

Pentru secțiunea 3A2 și 3B1, cuprinsă între Nădășelu, Mihăești și Zimbor, se va transmite către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), în perioada 9-13 martie, forma consolidată a răspunsurilor la clarificări, urmând ca, în contextul emiterii unui aviz favorabil, să se aloce un nou termen de depunere a ofertelor”.

Proiectul A3 merge încet și din cauză că sunt foarte multe ambiguități din partea beneficiarului, susține Asociația Pro Infrastructură (API). “CNAIR a publicat un set de 173 de clarificări pentru A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău. O bună parte din răspunsuri sunt ambigue, incomplete sau pur și simplu confirmă că studiul de fezabilitate este nesatisfăcător.

Se lămuresc aspecte lipsă, eronate sau contradictorii, cum ar fi detaliile despre parapete, poziția panourilor fonoabsorbante sau a elementelor antiorbire. Studiul geotehnic din 2008 nu prezintă calcule de stabilitate sau amănunte ale fișelor tehnice de foraj. Lipsesc detalii despre lucrările hidrotehnice, bazinele de hidrocarburi sau sunt solicitate asigurări pe termen nelimitat”, conform API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Manifestul startup-urilor de la Cluj, promovat ca bună practică în Europa

Articolul următor

Investițiile nete în economia românească au crescut în 2019 cu aproape 18%

Citește și:
Total
1
Share