Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Continuă investiţiile pentru crearea unei centuri alternative de ocolire a Timşoarei

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cum Timişoara nu beneficiază de o centură de ocolire a oraşului, care să preia o mare parte din traficul rutier care tranzitează capitala Banatului, Consiliul Judeţean Timiş a demarat în urmă cu câţiva ani lucrările de realizare a unei minicenturi alternative. Aceasta este formată din drumuri judeţene, care leagă principalele localităţi periurbane ale Timişoarei. Mare parte din această reţea de drumuri este deja realizată, dar lucrările necesită realizarea a câteva noi tronsoane.

Astfel, CJ Timiş a anunţat că a fost finalizat proiectul pentru drumul de legătură dintre Săcălaz şi DN 6, drumul care face legătura, pe Calea Torontatului, cu Sânnicolau Mare şi vama de la Cenad, spre Ungaria.

„La drumul din minicentura a municipiului Timişoara, care leagă Săcălaz de DN 6, a fost finalizat şi predat proiectul, se verifică şi se va da drumul la proiect către cei de la Achiziţii Publice. Şi acest drum vine în sprijinul decongestionării traficului rutier, Drumurile dintre Dudeşti Noi şi Sânandrei, cel dintre Sânmihaiu Român şi Săcălaz au fost deja executate. Continuăm la cel dintre Sânandrei şi Calea Aradului, extinderea la patru benzi”, a declarat Călin Dobra, preşedintele CJT.

 

Legătură cu autostrada A1

 

O altă importantă investiţie se va face pentru a asigura accesul unei zone importante a judeţului spre autostrada A1. Instituţia va demara construcţia la un alt drum judeţean, extrem de important, pentru că va asigura un acces mai facil spre autostrada A1.

„La Seceani – Fibiş avem constructor desemnant, dar s-a contestat. Sper să obţinem decizia favorabilă de la CNSC. Este un drum important, asigură acces mai bun la urcarea pe autostradă de la Seceani, acolo a fost realizat deja drumul orţişoara – seceani. Acum noul drum spre Fibiş e un drum de pământ, când vom avea câştigătorul ne dorim să emitem rapid ordinul de începere a lucrărilor. Este un contract de 14 milioane de lei, cu o durată de nouă luni de execuţie, pentru8,5 kilometri”, a mai subliniat Dobra.

 

SDM Timişoara lasă cu buzele umflate CJ Timiş

 

Administraţia judeţeană a Timişului s-a confruntat în aceste zile cu o situaţie total inedită, care ar putea avea substrat politic.

Consiliul Judeţean Timiş a rămas cu buzele umflate când trebuia să semneze cu Socieatea Drumuri Municipale aparţinând Primăriei Timişoara, aceasta a câştigat un contract gras, de zece milioane, pentru asfaltarea unui drum judeţean, dar când să semneze contractul cu administraţia judeţeană a refuzat să o mai facă. Consiliul Judeţean şi Primăria Timişoara sunt conduse de persoane din tabere politice diferite, având la vârf personalităţi politice aflate destul de des în conflict.

Decizia refuzului de a semna contractul, nu poate fi explicată de Călin Dobra, preşedintele CJT. SDM, societatea de drumuri a municipalităţii timişorene, nu a mai venit să semneze contractul pe care îl câştigase la licitaţie. În urma acestuia ar fi urmat să se ocupe de reabilitarea drumului judeţean dintre Bazoşul Nou şi Recaş, două localităţi din jurul Timişoarei.

„Am asistat la o premieră la Consiliul Judeţean Timiş. Drumul Judeţean 609, între Bazoşul Nou şi Recaş, a fost licitat s-a desemnat câştigător, am făcut comunicarea şi în ziua în când trabuia să semnăm, ofertantul, SDM  aparţinând Primăriei Timişoara. a refuzat semnarea contractului. Nu am înţeles motivul, încă sunt în dubii legat de această decizie a SDM. Nu avem ce face, trebuie să reluăm procedura şi să reanalizăm celelalte oferte. Mai sunt trei ofertanţi. Colegii mei vor relua procedura, desigur cu penalităţi la societatea care a refuzat semnarea contractului. Suma era una importantă, de zece milioane de lei, din fonduri guvernamnetale şi de la bugetul CJT”, a declarat Călin Dobra.

Aşadar, după distracţia unei licitaţii, Consiliul Judeţean se vede nevoit să reia procedura, desigur, cu întârzierile aferente.

Total
14
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

UPU din cadrul Spitalului Judeţean Timişoara îşi creşte capacitatea cu un sfert, în urma unui proiect european

Articolul următor

Majoritatea orădenilor au ales plata online a taxelor și impozitelor în 2020

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
14
Share