Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ce facem după coronavirus. Ghid de supraviețuire a afacerilor

Platforma de comerț electronic ContentSpeed a conceput un scurt ghid de supraviețuire pe timp de criză, cu sfaturi practice pentru a evita sau minimiza efectele unei posibile crize economice pe fondul pandemiei coronavirusului.

Sfaturile se adresează direct afacerilor cu prezență online și pot servi în egală măsură ca direcții pentru comerțul tradițional, care se poate reorienta către mediul digital ca să evite pierderile. Analiza a fost realizată de Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer la ContentSpeed, și îi îndeamnă pe antreprenori să acționeze din timp ca să evite dezastrul financiar.

Cine e afectat de problemele cu producția și distribuția din Asia și ce soluții avem

Companiile de producție sau comercianții dependenți de materia primă sau produsele finite din China sunt cei mai afectați. Pentru importatorii cu experiență, schimbările provocate de pandemie nu ar trebui să fie dure, dat fiind faptul că ei plasează comenzile încă de la finalul lui 2019, pentru că, în perioada Anului Nou Chinezesc (25 ianuarie – 8 februarie), fabricile sistează producția.

E posibil ca mulți să aibă acum suficiente stocuri de marfă. Pentru companiile care au stocuri în propriul depozit sau magazine, este recomandat să nu intre în campanii agresive de promovare sau lichidare de stoc specifice acestei perioade.

Este probabil ca în acest an să avem mai puține campanii de tip Black Friday de primăvară-vară, iar companiile să-și păstreze stocurile. Atenți trebuie să fie și cei care vând în marketplace-uri, pentru că aici stocurile trebuie actualizate în timp real, altfel riscă să fie penalizați dacă nu pot livra.

O altă posibilitate este căutarea furnizorilor în alte regiuni, cum ar fi India, Pakistan, Vietnam sau, și mai bine, identificarea producătorilor locali. E o metodă bună prin care poate fi sporită și susținută în criză economia națională.

Este posibil ca acești furnizori să aibă costuri mai mari de producție, însă riscul de a intra în incapacitatea de a servi clienții fideli (de a-i pierde pe termen lung) este mai mare decât acela de a scădea profitabilitatea pe o perioadă scurtă de timp. O metodă bună de a depăși cu pierderi minime această perioadă este diversificarea numărului de furnizori și zonele lor geografice.

Comerțul online în România, creștere cu 30% a vânzărilor

Cu cât crește numărul persoanelor aflate în carantină la domiciliu, coroborat cu închiderea școlilor și obligația părinților care au copii mici de a sta acasă, cu atât crește vânzarea online. Încă din săptămâna 2-8 martie, în România s-a raportat o creștere de 30% a vânzărilor online. Acest trend urmează să se accentueze.

Potrivit Asociației Române a Magazinelor Online, sectorul de e-commerce a depășit pragul de 4,3 miliarde de euro anul trecut, cu 20-22% mai mult decât în 2018. Estimările inițiale pentru 2020 arătau că valoarea cumpărăturilor online va depăși 5 miliarde de euro, însă în situația curentă este foarte posibil ca această valoare să fie și mai mare.

Dacă ne-am obișnuit ca produsele electronice și electrocasnice să fie achiziționate online, vom vedea creșteri în alte nișe: bunuri de larg consum și alimente. Proviziile cresc valoarea medie a coșului de cumpărături. Faptul că un client poate achiziționa mai multe kilograme de zahăr, făină și conserve, iar acestea să-i fie livrate acasă sunt puncte în plus pentru comerțul online.

Alte nișe care se pot aștepta la creșteri sunt produse pentru copii, inclusiv jucării, cărți, conținut video, jocuri de societate, pet shop, alcool și băuturi spirtoase. Vor începe să comande online și oamenii are nu aveau acest obicei.

Potrivit Eurostat, doar 23% din populația României a făcut cumpărături online în 2019, ceea ce ne situează pe penultimul loc din Uniunea Europeană. Acești noi cumpărători online vor adăuga semnificativ la volumul vânzărilor online.

Recomandarea pentru magazinele online este de a facilita cât mai mult procesul de achiziție, de a informa cât mai bine despre termenul de livrare și anunțarea eventualelor întârzieri. Dacă oferă o experiență pozitivă noului consumator online, e mai probabil să-l convingă să revină și pentru cumpărături ulterioare.

Bugetele și strategia de marketing – ce atitudine adoptă companiile în criză

Cea mai mare greșeală făcută pe timp de criză este scăderea bugetelor de marketing și promovare. Marketingul poate fi văzut ca un cost în loc de o investiție generatoare de venituri, însă cel mai rău lucru pe care poți să-l faci pentru afacerea ta este să nu mai comunici nimic. Orice situație de criză este o oportunitate pentru un brand să se poziționeze în fața consumatorului. 

 Mesajul pe care îl comunică brandurile în astfel de situații este de importanță vitală. Ele trebuie să dea dovadă de empatie și interes real pentru siguranța consumatorilor. Pentru că este consumat mai mult conținut video, o idee bună ar fi crearea de video și promovarea pe YouTube. Nu sunt recomandate campaniile agresive de vânzare, sursă de feedback negativ din partea clienților.

Oamenii au mai mult timp de socializare, deci rețele ca Facebook, Instagram sau chiar TikTok ar putea fi canale de promovare ideale. Bugetele alocate de companii către social media au crescut cu 22,2%.

Acasă oamenii vor accesa internetul de pe dispozitive mobile, deci formatul trebuie sa fie ajustat. Important e ca ceea ce comunică un brand să fie autentic și reprezentativ pentru valorile și poziționarea lor.

Lecția cheie pentru companii: să mențină canalele de comunicare deschise, să vină cu mesaje optimiste, să pună clientul și nevoile acestuia în centrul întregii strategii de comunicare pe timp de criză și să ia toate măsurile necesare pentru a se pregăti cu reluarea activității la capacitate maximă, odată ce criza a trecut.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

foodpanda oferă opțiunea de livrare fără contact între livrator și client

Articolul următor

Maramureșenii de la Taparo trec de la mobilă la măști

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

MARATONUL PENTRU EDUCAȚIE ANTREPRENORIALĂ

CONAF Sucursala București organizează semifinala ”MARATONUL PENTRU EDUCAȚIE ANTREPRENORIALĂ” Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) – Sucursala București,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share