Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Antibiotice Iași a aplicat scenariul 2: Producția de medicamente continuă

Antibiotice Iași implementează o serie de măsuri posibile pentru siguranța angajaților și continuitatea livrărilor de medicamente. În contextul extinderii pandemiei de coronavirus (COVID19) încă din februarie managementul companiei Antibiotice Iași și-a activat celula de criză care a întocmit, pe baza a trei scenarii, planuri graduale de măsuri privind siguranța angajaților săi, dar și de reducere a riscurilor de discontinuitate a operațiunilor de livrare medicamente către distribuitorii și spitalele din România. În prezent, compania aplică scenariul 2.

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) a organizat în această săptămână o masă rotundă online în cadrul căreia reprezentanți din managementul a patru companii au vorbit despre activitatea și măsurile suplimentare specifice luate în contextul pandemiei de coronavirus. Antibiotice Iași a fost una dintre companiile reprezentată la masa rotundă de către directorul economic Paula Coman și managerul de logistică și al celuluei de criză, Mirabela Chistol.

Paula Coman a transmis că Antibiotice Iași poate asigura acum, dar și în perioada următoare clienții companiei, respectiv consumatorii finali, pacienții, cu toate medicamentele pe care le produce.

„Distribuitorii care duc medicamentele în spitale și farmacii au produsele noastre în stocuri asigurate, însemnând de două luni de zile acum. Producția nu am întrerupt-o, dar în același timp am fost grijulii cu angajații noștri: am făcut o celulă de criză, ne-am asigurat că toți cei care vin la serviciu – pe scenariile pe care le-am prevăzut, care se modifică odată cu deciziile statului în sensul în care pe măsură ce activitatea este restricționată în deplasare, ne modificăm și noi programul, fără a modifica în vreun fel fluxurile de fabricație, astfel încât ne-am organizat în trei schimburi, am micșorat numărul celor care sunt la serviciu fără a diminua ceva din producție. Pentru că suntem conștienți de ce responsabilitate avem acum.

Pe lângă aceasta, la fiecare intrare pe platformă medicii și asistentele medicale fac un control riguros a stării de sănătate a angajaților astfel încât să nu avem niciun risc de contaminare în inteiror. Pe de altă parte, ne-am organizat astfel încât să fim alături de angajații noștri și dacă au probleme acasă cu familiile sau cu părinții lor. Noi spunem că suntem în miezul problemei organizați și siguri pe ceea ce facem. Suntem alături de comunitate față de spitalele din Iași; la sfârșitul săptămânii trecute am făcut sponsorizări în bani și în medicamente și suntem deschiși în continuare pentru a fi alături de ei”, a declarat direcctorul economic al companiei în cadrul evenimentului organizat de ARIR.

Paula Coman a precizat că Antibiotice Iași nu-și propune să micșoreze ritmul pentru perioada următoare, dar că în funcție de situații vor acționa într-un scenariu sau în altul.

Trei scenarii

Mirabela Chistol, managerul celulei de criză din cadrul Antibiotice Iași, a explicat în ce constau cele trei scenarii, întocmite la începutul lunii februarie.

„Scenariul 1 a presupus reducerea personalului prezent pe platformă cu 30% și colegii ceilalți au lucrat de acasă prin platforme online, prin sistemele pe care le avem. Avem în vedere tot timpul siguranța angajaților noștri, dar și reducerea riscurilui de discontinuitate a operațiunilor de livrare de medicamente;
Scenariul 2: suntem acum în acest scenariu, din 23 martie, care presupune încă o reducere a prezenței pe platformă a colegilor noștri cu 30% . În acest moment suntem în activitățile de producție ca să asigurăm livrările de medicamente. Scenariul 3 – nu știm când va fi. În acest caz, vom fi în situația în care să asigurăm activitățile de pază, de situații de urgență pe platformă și livrări de medicamente către sistemul de sănătate”.

Potrivit managerului celulei de criză, în cadrul companiei există un cabinet medical foarte bine dotat, în care este monitorizată sănătatea angajaților atât la intrarea pe platformă, dar și în timpul programului de lucru. „Am luat măsuri cu privire la transportul acestora: se dezinfectează autobuzele frecvent, spațiile în care lucrăm. Bineînțeles, nu se pune problema în ceea ce privește dotarea cu materiale sanitare – sozatoare de dezinfectat la fiecare loc de muncă, materiale de protecție, măști, mănuși etc.
S-a limitat foarte mult accesul pe platformă, se fac controale medicale chiar și la partenerii noștri care vin în companie și ne asigură diverse servicii; s-a restricționat circulația pe platformă; încurajăm comunicarea cu angajații pe platforme online, chiar și în inteirorul companiei, adică să nu trebuiască să circulăm foarte mult”, a mai explicat Mirabela Chistol.

Într-un comunicat al companiei, Antibiotice Iași a explicat pe larg măsurile de limitare a expunerii și de prevenire a contaminării cu COVID19 a angajaților săi:

  • organizarea lucrului de acasă pentru aproximativ 60% din personalului indirect productiv,
  • controale medicale zilnice la intrarea în unitate efectuate de cadrele medicale proprii pentru angajații din producție, service, utilități, pază etc.,
  • folosirea măștilor de protecție și a mănușilor de către toți angajații atât in autobuzele proprii, cat și în spațiile de lucru închise de pe platformă,
  • instalarea de dozatoare cu dezinfectat și de covorașe din cauciuc cu dezinfectanți la fiecare loc de muncă și la toate intrările principale, iar personalul de pază supraveghează și asigură folosirea obligatorie a acestora,
  • dezinfecții zilnice ale spațiilor comune (holuri, vestiare, toalete) și ale punctelor de contact (uși, clanțe, robineți, balustrade, etc.),
  • dezinfectarea autobuzelor utilizate pentru transportul angajaților zilnicși a suprafețelor de contact după fiecare cursă)
  • minimizarea contactului dintre angajații care vin la serviciu și încurajarea utilizării mediului virtual de lucru (telefon, email, video-conferințe) astfel încât să se păstreze distanța sociala recomandată (2 metri),
  • anularea deplasărilor în interes de serviciu atât în țară cât și în străinatate,
  • limitarea la maxim a accesului în firmă pentru persoanele care nu au calitatea de salariat, accesul fiind permis după verificarea stării de sănătate de către persoanlul medical propriu și după completarea unei declarații pe proprie răspundere referitoare la contactarea unor persoane sau vizitarea unor teritorii afectate de coronavirus,
  • monitorizarea cu rigurozitate a transporturilor de marfă venite din țară și din afara țării, fiind permis accesul doar după dezinfecția mijlocului auto și după verificarea șoferilor conform procedurilor stabilite,
  • informarea constantă a angajaților (mail, social media, afișaj la locurile de muncă/autobuze), cu privire la sporirea măsurilor de igienă, conduită și prevenție ce trebuie implementate, cât si a măsurilor luate și obținerea de feed-back permanent sdin partea acestora,
  • reducerea la strictul necesar a circulației pe platformă,
  • anularea evenimentelor interne și externe,
  • păstrarea permanentă și adaptarea în funcție de situație a legăturilor de business cu partenerii de afaceri, furnizorii și clienții companiei

„Ne-am organizat activitatea astfel încât toate produsele înregistrate în România să fie pe piața românească, iar cele înregistrate și contractate cu partenerii noștri de lungă durată – Vietnam, SUA – sunt fabricate pentru ei, așa încât vom aștepta culoarul pentru partenerii noștri. Fără a avea sincope în asigurarea medicamentelor în România (…) Toate solicitările distribuitorilor din România au fost asigurate la moment.

Nu este un moment foarte previzibil. În schimb, cu calm și cu o organizare foarte amănunțită vom depăși situația astfel încât să putem onora atât pe piața internă, cât și cea internațională spre a face bugetul de venituri și cheltuieli pe care l-am arătat acționarilor pe 5 martie”, a mai spus directorul economic Paula Coman.

Potrivit Antibiotice Iași, scenariul 3 se va aplica atunci când măsurile adoptate la nivel național și local se vor reflecta direct în activitatea companiei, iar în acel moment se vor suspenda, în condiții de siguranță, toate operatiunile societății, menținându-se doar acele activități necesare pentru asigurarea pazei și securității platformei, cât și livrările de medicamente.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ce se întâmplă cu fondurile europene. Propunerile clusterelor

Articolul următor

Germanii de la Ara și-au închis magazinele din Ardeal

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), lider național în distribuția de energie electrică, a pus în funcțiune asistentul virtual ChatVolt. 
Citeste mai mult

DEER a lansat asistentul virtual ChatVolt

Chatbot-ul activat de societatea clujeană va oferi informații rapide și actualizate privind întreruperile în alimentarea cu energie electrică.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share