Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

COO Purcari: Noi am accelerat producția și exportul de vinuri. Am făcut față multor crize și am ieșit puternici din ele

Producătorul de vinuri din Republica Moldova Purcari a accelerat producția și exportul de vinuri în ciuda crizei provocate de măsurile luate în contextul Covid-19. 

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) a organizat în această săptămână o masă rotundă online în cadrul căreia reprezentanți din managementul a patru companii au vorbit despre activitatea și măsurile suplimentare specifice luate în contextul pandemiei de coronavirus. Unul dintre invitați a fost Eugen Comendant, COO Purcari. Potrivit lui, cel mai mult afectează în această perioadă incertitudinea: „nu știm cât de lungă va fi criza, care va fi apogeul, cât va dura până când lucrurile vor reveni la normal”. Totodată, Comendant spune că firmele trebuie să analizeze diferite modele de evoluție a situației și să se asigure că businessul va continua. „Dar desigur prioritatea cea mai înaltă este siguranța angajaților. Vorbind de balanță, companii de rangul nostru trebuie să se implice cu contribuții în comunitate: acum ca niciodată este nevoie de asta și noi suntem gata să facem donații, să ne implicăm, inclusiv în ajutorul altor companii”.

„Noi suntem un business destul de complex, avem un supplay chain destul de lung, avem birouri și în Republica Moldova, și în România; avem parte de agricultură, de vinărie și desigur a trebuit să implementăm cât mai curând niște măsuri de prevenire a răspândirii virusului în cadrul companiei. Deoarece o companie cu peste 1.000 de angajați orice acțiuni de implementare a acestei preveniri ia timp până ajunge în toate sferele businessului.

Din start, când în Moldova s-au închis școlile noi am permis tuturor angajaților cu copii sub 12 ani să activeze de acasă. Apoi, nu am așteptat până când au fost introduse codul roșu sau starea de urgență, dar am invitat toți angajații din birouri să lucreze de acasă, toate birourile au fost închise. Desigur am implimentat acțiuni destul de ferme la vinării, la fabrici: persoanele ce intră pe teritoriu sunt monitorizate, spre exemplu șoferii camioanelor care aduc sticlă nici nu ies din camion etc.”, a descris pe scurt Eugen Comendant modul în care au acționat la Purcari la începutul crizei Covid-19.

În ceea ce privește impactul asupra continuității activității, COO Purcari spune că acestea „la moment posibil că sunt mai ridicate decât înainte”. „Deoarece vorbim de diferite riscuri – se închid hotarele etc. – noi am accelerat partea de producere, parte de exporturi: suntem în contact cu distribuitori, cu importatori, pentru a-și mări volumele și a asigura că în cel mai rău caz dacă se ajunge la ceva mai grav, suntem într-un fel protejați, marfa noastră fiind prezentă pe piețele noastre importante. Astfel, pe partea de producere continuăm și încă o facem mai rapid”, a explicat acesta.

În ceea ce privește vânzările, Comendant spune că la moment Purcari încearcă să pună accentul pe vânzările secundare, ceea ce se vinde la raft. „În Moldova se vede că înregistrăm o oarecare scădere în vânzare; în România pare să fie invers – consumul pare să fi crescut, la fel în Polonia, Cehia. În businessul nostru avem schimbări de la lună la lună, de aceea noi încercăm să analizăm cifrele noastre la nivel de trimestru”.

Mesaj cătră investitori:

„Purcari, dar și alți vinificatori din Republica Moldova, are o istorie destul de interesantă și plină de crize – de la prohibiția sovietică, la tranziția ruinătoare din anii ‘90, la embargourile nimicitoare din 2006 și 2013, datorii la bănci. În 2013, în Rusia a rămas marfă de milioane de euro etc. De fiecare dată am făcut față acestor provocări și am ieșit mai puternici din ele. La moment, noi vedem situația businessului foarte sănătoasă. Noi chiar și în status-quo-ul cu bugete pe care l-am stabilit avem încredere foarte mare că trecem criza cu balanță bună în cifrele de business, în asigurarea locurilor de muncă, dar și abilitatea de a contribui la comunitate. Dar, în același timp, suntem gata pentru vremuri foarte rele. Dacă acestea vor veni peste noi – spre exemplu, activitățile noastre sunt din anumite motive sistate – noi avem anumite pârghii. Sunt multe costuri și pârghii pe care le putem activa, pentru a ne asigura o stabilitate, un cash-flow bun pentru a trece pestea această criză.

Dar ne uităm la prețul stocului. Ne pare rău pentru investitorii care au venit poate recent și au fost penalizați. Dar înțelegem că e un efect sistemic, global. Din partea noastră tot ce putem să facem este să fim cât mai aproape, investitorii noștri să ne simtă cât mai aproape, să știe că vom comunica cât mai des și în detaliu posibil situația la moment. În general avem o poziție destul de stabilă pentru a trece peste această criză”, a concluzionat Eugen Comendant, COO Purcari.

Apel la solidaritate

Purcari a făcut recent și un apel la solidaritate, compania menționând că beneficiază de o poziție operațională și financiară puternică, dar că succesul depinde de bunăstarea societății în care activează. În acest context, Purcari a anunțat mai multe măsuri pe care le ia în contextul Covid-19. Printre acestea se numără donarea a 2 milioane de lei moldovenești (500.000 RON) pentru lupta cu noul coronavirus către un fond adresat exclusiv combaterii epidemiei de COVID-19 în Republica Moldova și România; acceptarea de către echipa lărgită de management a reducerilor salariale (Președinte al Consiliului 100% cedare salariu pentru 12 luni; Membri ai Consiliului 50% cedare salariu pentru 3 luni; CEO 50% cedare salariu pentru 6 luni; Management top 25% cedare salariu pentru 3 luni) etc.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Zborurile Wizz de Londra, suspendate pe două aeroporturi din Ardeal

Articolul următor

Efectul coronavirus: băimărenii vor primi actele de urbanism în timp record

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share