HR/Joburi Judete Lideri si afaceri POZITIV TB Sibiu Ultimele stiri

POZITIV TB: Mihaela Pușcașu, Managing Partner Vital HR – „Această pandemie ne-a făcut să conștientizăm că digitalizarea este un must ce nu poate fi amânat”

Cum afectează criza actuală domeniul resurselor umane, care sunt soluțiile văzute de antreprenori și ce rol trebuie să aibă autoritățile pentru a determina oamenii de afaceri să-și continue activitatea: despre acestea, dar și despre particularitățile domeniului HR ne-a vorbit Mihaela Pușcașu, Managing Partner Vital HR, în cadrul unui interviu pe care îl publicăm la noua noastră rubrică POZITIV TB.

Precizăm că Vital HR este o companie din Sibiu, ce oferă soluții HR practice companiilor care necesită asistență în problemele legate de resursele umane. „Indiferent dacă aveți nevoie de un generalist în domeniul resurselor umane, de un specialist în formare și dezvoltare sau de cineva care să proiecteze programe de gestionare a schimbărilor, avem membri ai echipei care au cunoștințe și experiență relevante”, promit membrii echipei Vital HR.

Puteți estima ce impact va avea criza Covid-19 asupra dinamicii forței de muncă în România și la nivel global?

Efectele negative ale situației cu care ne confruntăm se resimt în întreaga lume. România urmează același trend și vedem deja cum agenții economici din sectoare precum cel industrial, indiferent că vorbim de textile și marochinărie sau automotive, sau HoReCa înregistrează reduceri însemnate de activitate. În acest moment e greu de estimat realist, însă se vor pierde, credem noi, undeva la 10 – 15% din locurile de muncă. Probabil parte din ele se vor schimba, se vor adapta noilor condiții.

În ultimul deceniu s-a vorbit mereu în România despre nevoia de digitalizare, iar această pandemie ne-a făcut să conștientizăm că digitalizarea este un must ce nu poate fi amânat. Multe dintre companiile care au făcut acest pas doar acum vor descoperi avantajele. Anumite roluri din organizații vor fi adaptate, telemunca fiind unul dintre beneficiile aflate în topul preferințelor angajaților nu doar la noi, ci și la nivel global.

Fenomenul de globalizare a fost pus la încercare prin această criză, iar felul în care se va încheia, ne va arăta dacă globalizarea va mai fi sau nu o soluție de actualitate.

Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

Modul în care Guvernul va lua deciziile la momentul începerii acestei crize va determina cu siguranță numărul antreprenorilor care își vor continua activitatea și după încheierea acestei perioade.

Șomajul tehnic este o măsură de avarie, cu siguranță binevenită pentru cei mai mulți angajatori din România, însă nu considerăm că este o măsură pe termen lung, chiar și cu garanțiile guvernamentale, creditarea promisă va fi dificilă pentru companiile mici.

Considerăm că măsurile trebuie duse în 2 direcții:

  • Măsuri pentru susținerea celor aflați în dificultate financiară, fie că sunt angajatori sau angajați;
  • Măsuri de consolidare pentru cei care găsesc modalități de a-și continua activitatea, care sunt puțin afectați sau chiar au nevoie să dezvolte capacitați de producție (biocide, materiale sanitare, etc.).

Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?

Evităm să oferim sfaturi, însă credem că din aceasta lecție trebuie să învățăm că indiferent de cât de mare sau mic e business-ul, în lipsa unei strategii care să permită o ajustare și reorganizare a activităților, suntem toți vulnerabili. Știm că vulnerabilitatea este una din calitățile lidershipului, așa că acum toți suntem forțați să fim lideri, să gândim și să împărtășim idei online. Antreprenorii români trebuie să se readapteze nevoilor actuale, să inoveze și găsească soluții pentru a-si continua activitatea. Atitudinea de victimă trebuie schimbată, trebuie să ne asumăm roluri noi.

De exemplu, noi continuăm angajările și dezvoltăm servicii noi. E greu, dar nu e un capăt de drum, vedem acest moment ca o oportunitate de a reașeza lucrurile și vrem să ne poziționam în cei 10% care fac lucrurile să se întâmple și nu să așteptam ca alții să facă minuni.

Cum credeți că vor influența activitatea de HR efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?

Bineînțeles că nici activitatea de HR nu este imună la efectele acestei crize. În momentul de față cele mai multe dintre companii au optat pentru telemuncă.

Nu doar noi, cu toții ne vom obișnui cu noile metode de comunicare și vom încerca să ne adaptăm modelele de business la condițiile nou create. Credem că s-a creat un context în care poți constata dacă ai sau nu oameni loiali, sau dacă managerii sunt loiali angajaților, ori dacă totul e un joc de imagine. Cel mai probabil vor fi situații în care angajați care mizau cu aroganță pe siguranța locului de muncă vor trebui să se repoziționeze în relația cu piața muncii.

Performanța angajaților este clar legată de obiective. În momentul în care obiectivele sunt suficient de clare, transmise și înțelese corect, fiecare putem să monitorizăm îndeplinirea lor, fie că lucrăm de acasă sau de la birou.

Noi, Vital HR, am demarat un proiect prin care dorim să identificăm neajunsurile și frustrările angajaților care lucrează remote, pentru a sprijini eforturile angajatorilor de a stabiliza echipele, comunicând eficient și păstrând același nivel de motivare. În această perioada HR-ul are un rol extrem de important, trebuie să fie alături de echipă și să vină cu soluții trecând poate peste procedurile riguroase impuse de organizație.

Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?

Credem că se va dezvolta foarte mult ideea de parteneriat în care părțile vor fi atente la câștigul reciproc.

Cu siguranță va exista o oarecare ponderare în prima faza, însă sperăm că nu vom vedea același management defensiv ca și in 2009 care doar va limita cheltuielile și va uita de investiții. Soluția inteligentă va trebui să urmărească ajustarea și echilibrarea bugetelor.

Pe fondul dificultăților logistice și de transport, poate învățam să lucrăm cu furnizori locali în toate industriile.

Related posts

Lucrările de transformare a râului Bega în curs navigabil până la granița cu Serbia încep în acest an. Investiție totală de 14 mil. euro

redactia

Record: Prețul cărnii de porc a depășit pragul de 2 euro kilogramul la poarta fermei

Papuc Irina

Călin Biriş: de la buget la vânzări online

A. I.

Ministrul Daea, vizită inopinată la Daracul de la Sadu, unul din puținele ateliere unde se mai obține lână

Stefana Muresan

Cel mai mare proiect de modernizare a municipiului Câmpia Turzii. 9 milioane de euro, din fonduri europene

redactia

Un clujean vinde fotolii de masaj în toată lumea, inclusiv la Polul Nord

redactia

Cel mai mare fond din lume, deţinut de un stat, a devenit acţionar la Digi şi Compa

Stefana Muresan

Încep lucrările la Drumul Bistriței. Investiții de peste 23 mil. lei din fonduri europene

Stefana Muresan

O companie chineză investește 10 mil. dolari într-o fabrică în Hunedoara

Stefana Muresan

Conferința anuală DAFCOCHIM Agro: Borealis L. A. T, recomandare de fertilizanți sofisticați

Ligia Voro

E.ON vine la Sports Festival cu “E.ON Energy Lab” şi multe premii!

Ligia Voro

Consiliul Județean Sibiu va numi un administrator neexecutiv provizoriu la Aeroport

Papuc Irina

Deva, proiecte cu finanțare europeană de 70 mil. euro

Stefana Muresan

Succesul Aeroportului Cluj, ”studiu de caz” în cadrul Conferinței Internaționale de Pregătire Operațională și Transfer Aeroportuar (Singapore)

Stefana Muresan

Proiectantul Parcului Est din Cluj, recompensat cu 1,5 milioane euro

Nora Dumitrescu

CFR, peste 100 de km de cale ferată modernizată

Stefana Muresan

Noi investiții în Oradea: Drum colector şi pasaj pentru Centrul Intermodal

redactia

Camera de Comerț Maramureș aniversează trei decenii

Nora Dumitrescu

Lista cu primii 20 contribuabili la bugetul municipiului Satu Mare care însumează o cifră de afaceri de 1 mld. de euro și peste 15.000 angajați

Stefana Muresan

Trenul de mare viteză Cluj – Episcopia, propus pentru fonduri europene

Nora Dumitrescu

Tibi Uşeriu, scos din cursa extremă Yukon Arctic Ultra din cauza unor degerături

redactia

Finanțări pentru IMM-uri prin programul IMM Invest Romania

Traian Dan

Finanţare europeană de peste 11 mil. lei pentru modernizarea și dotarea UPU-SMURD Zalău

redactia

Alfredo Seafood: Piața locală de pește crește cu circa 10% în 2018

Stefana Muresan

Leave a Comment