Compania de curierat Sameday introduce un nou serviciu de livrare la domiciliu „Livrare fără griji” – care elimină contactul direct între destinatar și curier. Directorul general al companiei, Lucian Baltaru, a vorbit pentru Transilvania Business despre măsurile luate în ultimul timp pentru siguranța angajaților și clienților, dar și despre cum poate schimba această criză modul în care activează firmele de curierat.
Noul serviciu al Sameday permite livrarea coletelor conform cerinței destinatarului – în fața ușii sau în recepții, fără a mai fi înmânate direct, oferind astfel o mai mare siguranță, prin limitarea surselor cu potențial de răspândire a noului virus. Acesta va fi disponibil începând de luni, 30 martie, pentru început în București și ulterior va fi extins în toată țara.
Într-un comunicat de presă al companiei se menționează că serviciul „Livrare fără griji” este valabil doar pentru trimiterile fără ramburs, iar activarea sa se face automat în momentul înregistrării comenzii, fără costuri suplimentare. Destinatarul și curierul se vor coordona telefonic, iar livrarea va avea loc fără interacțiune directă între cei doi, pe baza unui cod PIN, primit doar de clientul destinatar prin SMS, care ține loc de semnătură de primire. După confirmarea PIN-ului de către client și introducerea codului în device-ul mobil de către curier, livrarea va fi confirmată cu succes în ecosistemul de aplicații Sameday.
„În perioada imediat următoare, vom îmbunătăți serviciul adăugând opțiunea de a confirma primirea coletului printr-un singur click. De asemenea, vom încerca să identificăm noi modalități prin care să diminuăm riscul pentru colegii și clienții din comunitatea Sameday”, a explicat Lucian Baltaru, CEO Sameday.
Sameday a fost înființată în anul 2007. În contextul crizei provocate de Covid-19 i-am solicitat directorului companiei să ne răspundă la câteva întrebări legate de activitatea acesteia în ultima perioada.
Există un „plan de criză” de care se conduce compania Dvs. în acest moment? Ce acțiuni ați întreprins/întreprindeți de urgență pentru menținerea activității companiei?
Lucian Baltaru, CEO Sameday: La Sameday am pus în practică un plan de măsuri necesare pentru a ne desfășura activitatea la parametri normali și de a limita riscurile. Pentru noi, siguranța angajaților și a clienților noștri este prioritară.
Are în vedere Sameday Courier majorarea numărului de angajați în perioada următoare, având în vedere că numărul comenzilor făcute online este în creștere, respectiv cel al intermedierii livrărilor de către firmele de curierat? Dacă da, câte persoane ar fi dispus Sameday Courier să angajeze?
Lucian Baltaru, CEO Sameday: Este prematur să discutăm acest aspect, dar în funcție de evoluția situației, vom pune în aplicare scenariile de rezervă.
Care sunt principalele măsuri în plus față de cele pe care le-ați avut în vedere până în prezent pe care le-ați luat pentru protecția angajaților, dar și a clienților în contextul răspândirii coronavirusului?
Lucian Baltaru, CEO Sameday: Siguranța angajaților și a clienților noștri este prioritară, în acest moment. Sameday a implementat o serie de măsuri cu scopul de a preveni expunerea angajaților și de elimina sursele cu potențial de risc. În primul rând, am comunicat în toată organizația regulile de bază care pot preveni răspândirea virusului și ne-am asigurat că angajații noștri sunt bine informați și țin cont de ele.
Toți curierii din echipa Sameday sunt echipați cu mănuși de protecție, măști și dezinfectant. Fiecare easybox în care facem livrări este dezinfectat la fiecare alimentare și am creat un flux de igienizare a mașinilor care transportă coletele.
Măsuri au fost luate și în centrele logistice pentru a preveni îmbolnăvirile: se verifică temperatura angajaților la intrarea în ture, iar un medic monitorizează în permanență starea lor de sănătate și îi învață măsurile preventive. Am intensificat și operațiunile de curățenie și igienizare: echipamentele, suprafețele de lucru și spațiile în comun sunt dezinfectate periodic și în fiecare spațiu de lucru am amplasat soluții pe bază de alcool pentru mâini. În plus, în HUB-uri folosim utilaje speciale de dezinfecție pe bază de aburi.
Echipele din sediile de birouri lucrează de acasă și am anulat toate trainingurile, conferințele și călătoriile în interes de serviciu în afara țării programate pentru perioada următoare.
Deși este o perioadă dificilă, încercăm să ne adaptăm și să găsim soluții de livrare care să ne ajute să diminuăm riscurile, atât pentru clienți cât și pentru angajații noștri.
Ați făcut o estimare privind impactul Covid-19 asupra afacerii dvs.?
Lucian Baltaru, CEO Sameday: Încă este prematur să vorbim despre impact, mai ales că lucrurile se schimbă de la oră la oră, de la zi la zi.
Cum vedeți activitatea firmelor de curierat pe viitor sau cum poate schimba această criză modul în care acestea activează?
Lucian Baltaru, CEO Sameday: Schimbările se pot vedea deja, însă în această etapă pot spune că ne așteptăm ca românii să folosească mai mult plata cu cardul în momentul în care plasează comenzile online, iar livrarea coletelor prin servicii care oferă mai multă flexibilitate și siguranță, așa cum sunt lockerele Sameday, va fi adoptată la scară largă.
Cum sa se dezvolte aceasta firma de curierat când întârzie livrarea coletelor și cu 5, 6 zile .Cum este posibil că un colet de la expeditor (Arad) la o localitate în jud. Timiș (destinatar) cca.120km sa ajungă în Sibiu și de acolo înapoi la Lugoj apoi la destinatar.Ceva nu credeți că nu merge?Alta firma de curierat de la același expeditor la același destinatar a livrat in 24 de ore coletul.De fiecare dată când comand o sa specific expres sa nu trimită cu Sameday