Antreprenori Maramureș Ultimele stiri

Patronii din Maramureș vor plafonarea salariilor la stat la 5.000 de lei

Asociația Întreprinzătorilor Maramureș (AIM) solicită guvernului mai multe facilități pentru depășirea crizei economice generate de coronavirus.

“Există resurse de specialiști software și hardware la societățile comerciale din România la costuri mult mai avantajoase decât ofertele externe și situația de urgență permite achiziții directe peste pragurile inclusiv ale procedurii simplificate, situație în care câștigă atât statul, cât și companiile românești care capitalizează astfel intern.

Astfel se reduc mult cheltuielile bugetare, inclusiv prin reducerea încărcării cu personal a aparatului administrativ central și local, ceea ce ar sprijini consistent atât cheltuielile bugetare din perioada acestei crize pandemice, cât și cele postcriză.

Solicităm ca guvernul și comitetele județene pentru situații de urgență să intre cât mai repede în dialog consultativ permanent cu mediul de afaceri, care simte cum se modifică (se înrăutățesc) efectele economice nu de la zi la zi, ci de la oră la oră (încasări, transporturi, livrări, stocuri, comenzi, producție, capacități de producție).

Este nevoie de o unire a tuturor forțelor pentru supraviețuire economică antreprenorială și națională, care înseamnă în cele din urmă supraviețuirea socială a românilor”, conform AIM. Organizația este constituită exclusiv din societăți comerciale cu capital privat și cu sediul social în acest județ (68 de companii cu 6.000 de angajați).

Propunerile patronatului maramureșean

– Stabilirea cadrului legal în vederea suspendării ratelor de capital și a dobânzilor la facilitățile de credit, leasing financiar și operațional, până la 31 decembrie 2020, cu prelungirea corespunzătoare a termenului de rambursare.

– Eliminarea taxelor și impozitelor locale până la 31 decembrie.

– Decontarea urgentă (maximum cinci zile) a restanțelor statului către agenții economici.

– Stoparea penalităților pentru neplata la termen a obligațiilor fiscale și stoparea popririlor pe conturile agenților economici, până la 31 decembrie.

– Reglementarea condițiilor pentru șomajul tehnic ca instrument la îndemâna angajatorului, fără limitarea mecanismului la anumite domenii de activitate.

– Scutirea de plată a TVA în vamă pentru importurile de mărfuri până la 31 decembrie.

– Reforma tuturor organigramelor aparatului de stat, cât mai urgent pentru reducerea costurilor la nivel național.

– Stabilirea unui salariu net pentru toți angajații care lucrează la stat, indiferent de funcție, grad, care să nu depășească 5.000 de lei net, până la 31 decembrie și reevaluare în august.

– Eliminarea sporurilor de orice fel, respectiv a pensiilor speciale până la 31 decembrie.

– Urgentarea stabilirii și demarării de investiții strategice astfel încât cât mai multe firme să fie implicate: infrastructură, autostrăzi, drumuri, poduri, căi ferate.

– Anularea taxei de avizare de 500 de euro, plus TVA, pentru obținerea avizului existenței cazului de forță majoră.

 

Solicitări inițiale ale AIM

Scutirea de la plata contribuțiilor sociale pentru o perioadă de trei luni.

– Suspendarea plății TVA la tranzacțiile interne pentru companiile afectate de criza economică.

– Asigurarea posibilității acordării de împrumuturi de urgență cu dobândă redusă pentru companiile aflate în dificultate și cu o perioadă de grație de 6-12 luni.

– Suspendarea intrării în insolvență, până la 31 decembrie, a firmelor care folosesc ca instrument financiar filele cec și biletele la ordin, iar în momentul decontării la furnizor acestea nu au acoperire și sunt refuzate la plată.

– Acordarea de garanții guvernamentale băncilor și instituțiilor financiare nebancare pentru o perioadă de trei luni (care să includă perioada stării de urgență și o perioadă de grație ulterioară), pentru decontarea filelor cec și a biletelor la ordin, aceasta fiind o formă de împrumut pentru firma care le emite și din cauza crizei actuale nu le poate onora la plată.

– Acordarea creditelelor bancare de urgență companiilor aflate în dificultate și înlesnirea semnificativă a condițiilor și procedurilor de acordare.

– Modificarea art. XI alin. 3 din OUG 30/2020, în sensul în care diminuarea cu 25% să se refere la media cifrei de afaceri din lunile ianuarie-februarie, nu la valoarea încasărilor, deoarece încasările ar putea fi realizate pentru servicii prestate cu o lună înainte sau, chiar cu câteva luni înainte, în cazul în care încasările reprezintă plata unor facturi restante.

– Stabilirea de prețuri maximale pentru toate produsele cu destinație medicală necesare în lupta anticoronavirus (măști, combinezoane) și confiscarea oricărui stoc care este ofertat / vândut peste aceste prețuri maximale, având în vedere că, în prezent, importul acestor produse este extrem de deficitar, iar pe piața internă există stocuri care sunt ofertate (din sistemul public electronic de achiziții publice) la prețuri de speculă exorbitante, punând atât unitățile spitalicești, cât și alte categorii de achizitori (medici de familie, personal din ministerul administrației și internelor în imposibilitatea de a se proteja, deși există produsele.

– Să se digitalizeze în maximum 12 luni ceea ce este mai urgent și în maximum 24 luni ce e de perspectivă mai îndelungată, din administrația publică centrală și locală, din serviciile publice centrale și locale, prin trecerea a maximum de servicii în online, iar a diferenței de servicii (rămasă ca servicii prestate fizic prin interacțiune efectivă cu cetățenii) în formatul biroului unic de relații cu contribuabilii.

Related posts

Adaptare la criză. O universitate clujeană și-a lansat produsele pe internet

Nora Dumitrescu

Dräxlmaier Hunedoara investește 80.000 de euro în dotarea atelierelor pentru elevii din sistemul de învățământ dual

Papuc Irina

Două lansări consecutive ale Synevo la Cluj-Napoca și Brașov

Ligia Voro

Anca Moldovan, Product Marketing Manager NTT DATA Romania: „Clarvision susține dorința de diferențiere a companiilor și va contribui în continuare la reușita și creșterea lor”

redactia

150 de manageri, programatori, specialiști HR și marketing din peste 20 de companii de IT din România participă la Regatta IT 2018

Ionut Oprea

Ardealul Carei, cel mai mare pro­ducător de ulei vegetal cu ac­ţio­nariat românesc, vânzări de 30 mil euro la export

Stefana Muresan

Evoluție a traficului de pasageri pe Aeroportul Iași – 132.000 de călători au tranzitat aerogara în luna iulie

Stefana Muresan

Vitacom Electronics, cifră de afaceri de 10,7 milioane de euro în 2017

Stefana Muresan

Cum va arăta fabrica elvețienilor de la ALU MENZIKEN

Stefana Muresan

White Star Real Estate  a preluat Liberty Technology Park de la Fribourg Development

Ligia Voro

Hotelurile din Cluj se transformă în spații de carantină

Nora Dumitrescu

Aplicaţie pentru telefoane mobile care găseşte “drumul” către produse agroalimentare atestate

redactia

Un canal online pentru copii, lansat de doi antreprenori din Iaşi, premiat de Google cu “butonul de diamant”

redactia

Un buget de peste 1,8 miliarde de lei pe anul 2020 pentru municipiul Oradea

Traian Dan

Schimbare istorică în clasament: Banca Transilvania a devenit cea mai mare bancă din România

Stefana Muresan

Două comune din Bihor vor să îşi construiască propriul drum de legătură. Se va fluidiza traficul pe centura Oradiei

redactia

Cumpărător din Polonia pentru activele combinatului din Câmpia Turzii

Nora Dumitrescu

Florin Segărceanu: “Golful este un sport care te solicită foarte mult mental”

Ligia Voro

Guvern: Programul “Primul centru de agrement“

Stefana Muresan

Sume ”fără precedent” pentru bugetul Aeroportului Internaţional “Transilvania” Târgu-Mureş

Stefana Muresan

Universitatea Babeș-Bolyai împreună cu NTT DATA România lansează programul de master “Sisteme Informatice Avansate” în limba germană

Stefana Muresan

Daikin România își menține poziția de lider al pieței HVAC

Ligia Voro

Cifră de afaceri record pentru Grupul Marquardt

Stefana Muresan

Ardealul, campionul tăierilor ilegale de lemn

Nora Dumitrescu

Leave a Comment