Antreprenori Maramureș Ultimele stiri

Patronii din Maramureș vor plafonarea salariilor la stat la 5.000 de lei

Asociația Întreprinzătorilor Maramureș (AIM) solicită guvernului mai multe facilități pentru depășirea crizei economice generate de coronavirus.

“Există resurse de specialiști software și hardware la societățile comerciale din România la costuri mult mai avantajoase decât ofertele externe și situația de urgență permite achiziții directe peste pragurile inclusiv ale procedurii simplificate, situație în care câștigă atât statul, cât și companiile românești care capitalizează astfel intern.

Astfel se reduc mult cheltuielile bugetare, inclusiv prin reducerea încărcării cu personal a aparatului administrativ central și local, ceea ce ar sprijini consistent atât cheltuielile bugetare din perioada acestei crize pandemice, cât și cele postcriză.

Solicităm ca guvernul și comitetele județene pentru situații de urgență să intre cât mai repede în dialog consultativ permanent cu mediul de afaceri, care simte cum se modifică (se înrăutățesc) efectele economice nu de la zi la zi, ci de la oră la oră (încasări, transporturi, livrări, stocuri, comenzi, producție, capacități de producție).

Este nevoie de o unire a tuturor forțelor pentru supraviețuire economică antreprenorială și națională, care înseamnă în cele din urmă supraviețuirea socială a românilor”, conform AIM. Organizația este constituită exclusiv din societăți comerciale cu capital privat și cu sediul social în acest județ (68 de companii cu 6.000 de angajați).

Propunerile patronatului maramureșean

– Stabilirea cadrului legal în vederea suspendării ratelor de capital și a dobânzilor la facilitățile de credit, leasing financiar și operațional, până la 31 decembrie 2020, cu prelungirea corespunzătoare a termenului de rambursare.

– Eliminarea taxelor și impozitelor locale până la 31 decembrie.

– Decontarea urgentă (maximum cinci zile) a restanțelor statului către agenții economici.

– Stoparea penalităților pentru neplata la termen a obligațiilor fiscale și stoparea popririlor pe conturile agenților economici, până la 31 decembrie.

– Reglementarea condițiilor pentru șomajul tehnic ca instrument la îndemâna angajatorului, fără limitarea mecanismului la anumite domenii de activitate.

– Scutirea de plată a TVA în vamă pentru importurile de mărfuri până la 31 decembrie.

– Reforma tuturor organigramelor aparatului de stat, cât mai urgent pentru reducerea costurilor la nivel național.

– Stabilirea unui salariu net pentru toți angajații care lucrează la stat, indiferent de funcție, grad, care să nu depășească 5.000 de lei net, până la 31 decembrie și reevaluare în august.

– Eliminarea sporurilor de orice fel, respectiv a pensiilor speciale până la 31 decembrie.

– Urgentarea stabilirii și demarării de investiții strategice astfel încât cât mai multe firme să fie implicate: infrastructură, autostrăzi, drumuri, poduri, căi ferate.

– Anularea taxei de avizare de 500 de euro, plus TVA, pentru obținerea avizului existenței cazului de forță majoră.

 

Solicitări inițiale ale AIM

Scutirea de la plata contribuțiilor sociale pentru o perioadă de trei luni.

– Suspendarea plății TVA la tranzacțiile interne pentru companiile afectate de criza economică.

– Asigurarea posibilității acordării de împrumuturi de urgență cu dobândă redusă pentru companiile aflate în dificultate și cu o perioadă de grație de 6-12 luni.

– Suspendarea intrării în insolvență, până la 31 decembrie, a firmelor care folosesc ca instrument financiar filele cec și biletele la ordin, iar în momentul decontării la furnizor acestea nu au acoperire și sunt refuzate la plată.

– Acordarea de garanții guvernamentale băncilor și instituțiilor financiare nebancare pentru o perioadă de trei luni (care să includă perioada stării de urgență și o perioadă de grație ulterioară), pentru decontarea filelor cec și a biletelor la ordin, aceasta fiind o formă de împrumut pentru firma care le emite și din cauza crizei actuale nu le poate onora la plată.

– Acordarea creditelelor bancare de urgență companiilor aflate în dificultate și înlesnirea semnificativă a condițiilor și procedurilor de acordare.

– Modificarea art. XI alin. 3 din OUG 30/2020, în sensul în care diminuarea cu 25% să se refere la media cifrei de afaceri din lunile ianuarie-februarie, nu la valoarea încasărilor, deoarece încasările ar putea fi realizate pentru servicii prestate cu o lună înainte sau, chiar cu câteva luni înainte, în cazul în care încasările reprezintă plata unor facturi restante.

– Stabilirea de prețuri maximale pentru toate produsele cu destinație medicală necesare în lupta anticoronavirus (măști, combinezoane) și confiscarea oricărui stoc care este ofertat / vândut peste aceste prețuri maximale, având în vedere că, în prezent, importul acestor produse este extrem de deficitar, iar pe piața internă există stocuri care sunt ofertate (din sistemul public electronic de achiziții publice) la prețuri de speculă exorbitante, punând atât unitățile spitalicești, cât și alte categorii de achizitori (medici de familie, personal din ministerul administrației și internelor în imposibilitatea de a se proteja, deși există produsele.

– Să se digitalizeze în maximum 12 luni ceea ce este mai urgent și în maximum 24 luni ce e de perspectivă mai îndelungată, din administrația publică centrală și locală, din serviciile publice centrale și locale, prin trecerea a maximum de servicii în online, iar a diferenței de servicii (rămasă ca servicii prestate fizic prin interacțiune efectivă cu cetățenii) în formatul biroului unic de relații cu contribuabilii.

Related posts

Stațiile de transformare de 110kV care deservesc CHE Voila și CHE Viștea, modernizate

Ligia Voro

Dana Ababei, ANEVAR: Piata de apartamente din Cluj-Napoca este “suprasaturata”

redactia

Producătorul de componente auto Preh România investeşte 20 mil. euro în producţie şi logistică

Stefana Muresan

P3 announces top speaker line-up for its 2017 Conference

Ionut Oprea

Preocupări pentru adaptarea ofertei educaționale la Facultatea de Economie și Drept a UMFST Târgu Mureș

Stefana Muresan

Amoma inchiriaza 2.300 mp in Globalworth Plaza

Ionut Oprea

Cea de-a V-a ediție a expo-conferinței Smart Cities of Romania

Ligia Voro

Baia Mare își face bulevard de birouri

Nora Dumitrescu

AGA Hidroelectrica a numit membrii Consiliului de Supraveghere cu mandat de patru ani

redactia

Timișul și Aradul, fruntașe la vânzarea de terenuri agricole în 2017

Stefana Muresan

Vinurile „Hanul Boieresc”, marcă proprie a Vinul.ro, pot fi găsite pe rafturile a peste 250 de magazine din România

Papuc Irina

De mâine, obligațiunile Raiffeisen Bank intră la tranzacționare la BVB 

Ligia Voro

Promovare în cadrul CBRE România: Andrei Jerca preia funcția de Head of Industrial Services

Ligia Voro

S-a semnat contractul pentru construirea Autogării Beiuș: 895.582,13 lei

Traian Dan

Drumuri județene modernizate prin Regio-POR 2014-2020: peste 26 de milioane de euro finanțare pentru DJ608 din județul Caraș-Severin

Stefana Muresan

Rețelele de apă din Gherla, modernizate pe banii Europei

Nora Dumitrescu

Loturile 3 şi 4 ale autostrăzii A1 Lugoj – Deva, deschise traficului în primăvară

redactia

Prime Kapital va construi un centru comercial pe terenul fostei fabrici Armătura Zalău

redactia

Brașov: Câteva zeci de milioane de euro din fonduri europene pentru extinderea infrastructurii de apă și canalizare

Ion Surdu

Compania unui sătmărean construiește casele milionarilor din Londra. Ciorba Construction, premiată cu aur de o organizaţie susţinută de Guvernul Marii Britanii

redactia

Inovația se îndreaptă spre administrație: Proiect pentru identificarea persoanei la distanță cu mijloace video

Ion Surdu

Cluster de geotermalism la Oradea, în locul Casei de Cultură a Tineretului

Traian Dan

Importantă sumă de bani în 2019 pentru agricultorii și crescătorii de animale

redactia

Business Days București repune pe agendă un subiect major:  rolul oamenilor de afaceri în construcția proiectului de țară

Ionut Oprea

Leave a Comment