Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

POZITIV TB: Vlad Sarca – Director EGV International – „Este nevoie de o infuzie masivă de capital în economie”

Vlad Sarca este director EGV International, Prestige Business Center, o companie de recrutări internaționale. El crede că statul trebuie să facă o infuzie masivă de capital în economie pentru stimularea investițiilor, dar și consumului, cu scopul de a proteja și crea locuri de muncă.

 

Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?

Cred că anul 2020 va fi marcat de o recesiune economică la nivel mondial ale cărei “profunzimi” sunt încă greu de estimat.

 

Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

În următoarele zile și săptămâni, Guvernul are rolul de a pregăti sistemul sanitar pentru impactul pe care îl va avea această pandemie și a limita pe cât posibil răspândirea acesteia. În același timp, este necesară o infuzie masivă de capital în economie, care să stimuleze în principal investițiile, dar și consumul, cu scopul de a proteja și crea locuri de muncă. Această infuzie de capital poate fi făcută luând în calcul creșterea datoriei României, care se ridică la mai puțin de 40% din PIB, jumătate din media statelor Uniunii Europene. Este de preferat să ne revenim repede din recesiune, chiar dacă crește datoria, decât să avem un șomaj ridicat și consum redus care au ca urmări venituri diminuate ale bugetului de stat.

Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?

Le recomand să își facă proiecții ale fluxurilor de numerar care să ia în calcul niște scenarii în care veniturile le sunt diminuate între 25% și 100% în următoarele 3 – 6 luni și să ia de pe acum decizii curajoase pentru a-și diminua posibilele pierderi. Este important să comunice des și în mod transparent cu partenerii de afaceri și cu angajații pentru a înlătura starea de incertitudine.

Dacă se poate, să se gândească la surse alternative de venit și la canale noi de distribuție pentru produsele și serviciile pe care le oferă.

De asemenea, le recomand să apeleze la persoane cu experiență sau la membrii unor asociații profesionale care le pot da sfaturi punctuale și specifice domeniului în care activează.

 

Cum va recepționa industria IT din România efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?

Am vorbit în ultimele zile cu mai multe persoane care conduc afaceri în IT. Acele firme care au o expunere mare pe domeniile afectate profund, cum ar fi HORECA sau turism, suferă din cauza lipsei comenzilor sau de pe urma proiectelor sistate sau abandonate. În același timp, sunt companii care nu au probleme cu cererea, însă sunt afectate de diminuarea productivității datorate muncii de acasă și a interdicțiilor de călătorie. Există și companii care au de câștigat, și anume acelea care-și sprijină clienții să deschidă noi canale de distribuție, cum ar fi dezvoltarea magazinelor online.

 

Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?

Relațiile sunt foarte importante și cred că trebuie să le oferim o atenție deosebită, atât acum cât și după ce lucrurile se vor liniști. Ele se creează în timp îndelungat și trebuie tratate cu atenție, de aceea e bine să le protejăm manifestând o conduită exemplară față de toți cei cu care colaborăm. Uniți vom trece mai bine peste aceste evenimente.

 

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Maramureșul, implicat într-un proiect european împotriva inundațiilor

Articolul următor

România s-a situat în 2019 pe primul loc în UE la suprafața cultivată, dar și la producția de porumb boabe și floarea-soarelui

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share