Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Riscurile procurării de echipamente medicale în contextul Covid-19: cadrul legislativ și nevoile sociale

Avocatul Ștefania Bele Nona din cadrul biroului Iordăchescu & Asociații afirmă că o serie de probleme administrative pot afecta strategia de combatere a noului coronavirus, referindu-se la procurarea echipamentelor medicale în contextul pandemiei COVID-19. Bele Nona spune că disonanța între cadru legislativ și nevoile sociale în prezent ar prezenta un risc.

Într-o analiză publicată de profit.ro se amintește în context despre decretarea stării de urgență de către președintele României, decretul șefului statului prevăzând posibilitatea unităților sanitare respectiv direcțiilor de sănătate publică să achiziționeze prin procedura de achiziție directă echipamentele medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii pandemiei COVID-19. Avocatul consideră că după câteva zile de la emiterea decretului prezidențial România se confruntă cu o serie de probleme adminstrative, care pot afecta serios strategia de combatere a noului coronavirus, iar principala problemă  este legată de procurarea de echipamente medicale pentru toate structurile sanitare din țară.

„În conformitate cu prevederile art. 28 din Decretul Prezidențial nr. 195/16.03.2020 s-a oferit posibilitatea unităților sanitare respectiv direcțiilor de sănătate publică să achiziționeze prin procedura de achiziție directă echipamentele medicale necesare pentru prevenirea și combaterea răspândirii pandemiei COVID-19. Deși lucrurile aparent sunt rezolvate din punct de vedere administrativ, totuși ne punem întrebarea: Orice fel de produs poate fi comercializat? Trebuie respectat vreun standard? Ce se întâmplă cu produsele obținute din China, Coreea de Sud sau din orice alt loc din afara spațiului unional?”, se întreabă Bele Nona Ștefania, Avocat Iordăchescu & Asociații.

Tot pe profit.ro situația este analizată de Legal Marketing, care interpretează actele normative în vigoare și cele noi emise de autoritățile statului. Potrivit sursei citate, competența de avizare/autorizare revine mai multor instituții, însă deocamdată nu există reglementări care să stabilească cu precizie ce atribuții îi revine fiecărei din aceste noi instituții abilitate, în domeniul avizării respectiv al autorizării. Din acest considerent, analiza are în vedere procedura existentă la momentul actual și care vizează rolul Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, care rămâne totuși principala autoritate în domeniul avizării/autorizării.

„(…) Dată fiind lipsa unei proceduri urgente care să permită instituției să demareze proceduri mai eficiente de verificare a calității și conformității produselor care intră pe piața din România, în situația actuală, problemele nu au întârziat să apară. Astfel, prin diverse comunicate de presă, instituția atrage atenția că numeroase dispozitive medicale care au intrat pe piața din România, sunt însoțite de certificate false de conformitate și au o proveniență promiscuă, venind de la distribuitori care nu se află în baza de date existentă la nivel național. Situația este identică și în ceea ce privește donațiile de echipamente medicale, deoarece și acestea din urmă necesită obținerea unui aviz din partea ANMDMR (…).

Prin urmare, existând un interes general, manifestat la nivelul întregii societăți civile de a veni în sprijinul sistemului medical, considerăm că este necesară intervenția rapidă la nivel legislativ astfel încât să se asigure și un control eficient al calității și conformității produselor din partea organismelor de control, dar și o urgentare a procedurilor astfel încât să nu se creeze un blocaj comercial al echipamentelor medicale necesare și în consecință o criză neavenită în strategia de combatere și prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2”, concluzionează autorii în materialul Legal Marketing, publicat pe profit.ro.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cristian Bichi: Coronavirusul și moratoriile bancare din unele țări europene

Articolul următor

Dacia Plant a lansat un nou produs românesc de igienizare a mâinilor. Capacitatea de producție: 55.000 de flacoane pe lună

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share