Antreprenori Cluj Slider Ultimele stiri

Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

Ghepard Communication este o agenție de comunicare integrată, înființată acum 3 ani de Adelina Chișu, după o experiență de 10 ani în marketing-ul corporatist.  În cuvinte meșteșugite, într-o poveste cu întrebări și răspunsuri, directorul Ghepard Communication ne-a oferit o lecție de echilibru și o filosofie de companie și despre viață.

 Cum faceți tranziția de la metodele clasice spre noile trenduri?

Întâi de toate cred că, până să vorbim de tranziţia despre care aţi pomenit, ar fi oportun şi inspirat să detaliem un aspect, de asemenea, foarte important: de fapt când anume ar trebui să se întâmple o asemenea tranziţie? Nu pot să nu rememorez, cu nostalgie, acel moment în care am decis să lansez pe piaţă Ghepard Communication, meditând la valorile acestei companii care sunt respectate cu stricteţe de către toţi cei care ne trec pragul şi aleg să lucreze cu noi. Spuneam atunci că fondez această companie convinsă fiind de faptul că este important să construiesc proiecte de calitate care să aducă rezultate de impact pe termen mediu şi lung. Şi pentru ca acest frumos deziderat să se întâmple, este vital să descopăr oameni cu poveştile lor nespuse care, prin servicii de branding aprofundate, pot deveni repere în lumea în care trăim. Apoi am considerat că, într-o lume care se schimbă zilnic cu viteza gândului, pentru succes, este mare nevoie să ştii să te mişti cu Agilitate, să ai Forţa necesară pentru a depăşi cu uşurinţă obstacolele care, inevitabil, îţi apar în cale, să ai Originalitate pentru a putea să inovezi şi să oferi, astfel, ceva nou şi deschizător de drumuri care te diferenţiază de alţii, iar mai apoi, dar nu în ultimul rând, să ai viziune, întrucât doar dacă ştii să priveşti departe, ajungi departe. Cea dintâi confirmare că sunt pe drumul cel mai bun mi-a oferit-o chiar colegul meu cu care am pornit la drum lung, istoricul Varga Attila de la Academia Română, cercetător la prestigioasa Universitate din Oxford. L-am auzit spunând adesea că “cine nu are trecut, nu are nici prezent, prin urmare nici viitor”. Extrapolând aceasta la răspunsul pe care trebuie să vi-l ofer la întrebarea Dvs., eu cred că este fundamental să ştii să construieşti cu echilibru, să faci echilibru între vechi şi nou, pentru că una din cele mai dificile şi, totodată, una din cele mai frumoase provocări ale vieţii nu este să faci tranziţii, ci să fii un Arhitect al Echilibrului. Sunt puţini cei care reuşesc să atingă această performanţă, iar cei care, totuşi, o fac, aceia sunt preţioşi pentru că sunt în măsură să edifice punţi trainice între tradiţie şi inovaţie, între clasic şi modern. Cu alte cuvinte, înveţi din ceea ce a fost, iar pe acest fundament construieşti tu ceva nou. Făcând aceasta, ai un dublu avantaj: prospeţimea noilor trenduri îţi deschid, într-adevăr, ferestre largi spre viitor, dar în acelaşi timp nu pierzi nici conexiunea cu acele „rădăcini” sau temelii pe care ai început la un moment dat să clădeşti cu pasiune. Prin urmare, la Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern, iar rezultatul este mereu o armonie irezistibilă care ne dă sens şi motivaţie pe măsură.

 

Cum vedeți nevoia de inovații în comunicare și branding?

După cum menţionam deja, trăim într-o lume care se schimbă parcă cu viteza gândului, în consecinţă este un imperativ să ştii să fii pregătit şi deschis la nou, mai ales când este vorba despre comunicare şi branding. În lumina acestui fapt nu pot să nu recunosc că, da, într-adevăr este o permanentă nevoie de schimbare, însă marea provocare este cum anume faci aceste inovaţii. În industria MarCom-ului ca să îţi reuşească în mod lăudabil ceea ce îţi propui, dar de aşa manieră încât clienţii să fie mulţumiţi, eu cred că este nevoie de talent, de răbdare şi mai presus de orice este nevoie de multă empatie. De fapt, aici cred că este una din cele mai importante chei ale succesului pe acest plan: prin empatie te conectezi la clientul tău care, în realitate nu este doar un client, ci parte din povestea ta! Odată ce ai construit această conexiune – care trebuie să fie solidă – pasul următor este să personalizezi demersul tău pe orizontul lui de aşteptări. Ştim cu toţii, există oameni care sunt mai reticenţi la nou sau cel puţin îl adoptă gradual în funcţie de frecvenţa lor de rezonanţă. Alţii, din contră, sunt mult mai deschişi la inovaţie, prin urmare şi semantica discursului tău trebuie să se armonizeze cu o asemenea stare de spirit. Şi atunci, ca să mă apropii de întrebarea Dvs., înainte de a vedea care este nevoia de inovaţie în sfera de comunicare şi branding, trebuie în prealabil să înveţi să o simţi la cel care este în faţa ta. Aici începe măiestria celui care excelează cu adevărat în ceea ce numim comunicare şi branding. Primul pas este să ştii să fii tu un foarte bun ascultător de emoţii şi vibraţii lăuntrice, iar când te armonizezi cu ele să devii un bun comunicator care reuneşte lumi şi instrumentele potrivite pentru nevoile clientului. Restul e ştiinţă şi experienţă!

 

Care sunt canalele eficiente de publicitate?

Canalelele de publicitate se identifică în funcţie de strategia de comunicare & marketing, după definirea obiectivelor şi a publicului ţintă. Deja este un clişeu să spui că în secolul nostru ar fi o eroare gravă să ocoleşti canalele social media, mai ales că ele sunt şi atât de accesibile… Aşa cum pomeneam deja, este vital să te conectezi la cel care doreşte să îţi devină client. Când ajungi să te familiarizezi cu orizontul lui de aşteptări, ştii cu siguranţă şi care dintre canale i se potriveşte mai bine. După acest pas, vine încă o mare provocare, cred eu. Ca specialist trebuie să ştii, iar apoi să îi şi recomanzi „doza” potrivită pentru publicitatea pe canalul de care el are nevoie. Ne întoarcem astfel la lecţia echilibrului. Este, într-adevăr, important să cunoşti cele mai eficiente canale de publicitate, dar este la fel de important şi cum le foloseşti mai apoi. Pentru că în lipsa unei „doze” potrivite de apariţii, chiar şi cel mai grozav proiect de publicitate, pe cel mai eficient canal posibil, se poate transforma rapid într-un eşec lamentabil.

Ce așteptări au clienții dvs?

O întrebare scurtă, dar frumoasă care face cât o campanie inteligentă de publicitate! Clienţii, teoretic vorbind, au multe aşteptări de la cei pe care aleg să îi plătească pentru diverse servicii. Până la urmă însă, una dintre aşteptări, care are şi cea mai mare greutate, se impune în mod decisiv: clienţii mei aşteaptă să fiu una cu ei! Şi nu întâmplător… Aşa este şi în viaţa trăită, când înveţi să fii una cu cel cu care porneşti la drum, călătoria în sine devine un privilegiu şi, totodată, o mare plăcere, întrucât, la acest nivel de comunicare nu finalul are cel mai mare impact, ci tocmai drumul parcurs împreună! Clienţii îţi devin loiali nu doar pentru că obţin ceea ce vor la calitate semnificativă, cât şi pentru că drumul pe care îl fac cu tine este unul ferm şi se simt în siguranţă într-un parteneriat de business.

Puteți defini convingător avantajele publicității online?

Aleg să vă răspund la această întrebare, oferindu-vă o povestioară cu tâlc petrecută în viaţa reală: acum trei ani am ales să fac publicitate pentru activităţile unei renumite instituţii care astăzi este, cu siguranţă, un reper pentru viaţa culturală a acestei comunităţi şi nu numai. Când am pornit la drum cu acest proiect am simţit, în cel mai scurt timp cu putinţă, faptul că respectiva instituţie dorea cu ardoare o campanie de publicitate, dar nu avea exerciţiul gestionării unui asemenea demers şi, cu atât mai puţin, al efectelor benefice de după. Am ales varianta online, convinsă fiind că, în acest mod, avantajele unui atare demers urmau să vină destul de repede şi cu impact profund pe o arie foarte largă. Când s-a încheiat totul cu bine, am realizat că, dincolo de satisfacţia lucrului bine făcut, mai era ceva important pe care orice specialist în comunicare şi branding trebuie să îl exerseze constant: publicitatea online îţi oferă spaţiu şi impact pe măsură, dar până să atingi succesul scontat trebuie să pregăteşti clienţii pentru ceea ce va urma… pentru că nu doar reuşita este importantă, cât şi ceea ce faci cu aceasta după ce ai obţinut-o!

Cum se transformă view-urile din mediul online în vânzări și profit?

Aici deja vorbim, din nou, despre măiestrie în comunicare. Până ca view-urile din mediul online să se transforme în vânzări şi profit trebuie să ajungi la faza în care ai acele view-uri, iar aici intervin o sumedenie de instrumente de care dispunem în zona digitală. Îmi aduc aminte de celebrul film „Neverending story”, una din cele mai frumoase poveşti de ficţiune din toate timpurile. În acea peliculă, personajul principal priveşte într-o carte care era, de fapt, o oglindă deschisă spre o lume virtuală în care totul era posibil. De aceea, nici povestea în sine nu se termina vreodată, deoarece ori de câte ori priveai acolo, trăiai o experienţă nouă care te îmbogăţea sufleteşte. Revenind la întrebarea Dvs., pentru ca view-urile din mediul online să existe întâi de toate, mai mult, ele să se şi transforme în vânzări şi profit este nevoie de „Oglinda Fermecată” unde mulţi să privească constant. Simbolic vorbind, „Oglinda Fermecată” este tocmai cel care comunică, dar de aşa manieră încât cel care ascultă să cumpere convins, dincolo de avantajul material şi calitativ, satisfacţia lui sufletească să fie una pe măsură.

De aceea spun că un specialist autentic în branding, întâi de toate, trebuie să fie un bun ascultător de emoţii şi simţuri lăuntrice, iar când se armonizează cu ele să devină un bun comunicator, care să-şi atingă cu încredere obiectivele de marketing şi comunicare.

Cum vedeți evoluția publicității în televiziune, radio, outdoor?

Îmi place futurologia, prin urmare aş vrea să-l citez pe Thomas Wrede, celebru fotograf german şi arhitect de imagini, care de curând a spus următoarele cuvinte cu tâlc: „Cred că vom vedea tendința ca oamenii să plătească pentru conținutul pe care îl vor. Sau să plătească mai mult. Dar e o chestiune cuplată cu dezvoltarea economică, că asta guvernează puterea de cumpărare“. Aşadar, acestea nu vor dispărea, chiar dacă avem de-a face cu această tendinţă de desfăşurare a comunicării în zona online. Televiziunea, radioul şi outdoorul sunt instrumentele perfecte atunci când ai de pregătit o strategie de comunicare integrată, un impact aferent pe măsură!

Ce se va întâmpla cu print-ul?

Aşa cum spuneam, este într-adevăr un trend ascendent să se consume mai toată informaţia în zona online. Print-ul aş vrea însă să nu dispară. Nimic nu se compară cu plăcerea lecturii unui ziar proaspăt ieşit de la tipar, a unei broşuri sau a unei cărţi în mai multe volume pe care faci însemnări şi îţi revezi scrisul de mână după ani şi ani. Printul e o experienţă, o săgeată spre cele 5 simţuri ale noastre…

Care sunt cele mai de succes campanii ale dvs?

Toate proiectele la care am lucrat au o parte din mine, pentru că de fiecare dată m-am implicat cu pasiune în ceea ce mi-a fost dat să fac. M-au entuziasmat însă acele campanii în care am reuşit să aduc laolaltă instituţii diverse, oamenii din lumi diferite, din domenii diferite, convingându-i să lucreze împreună şi să se susţină reciproc. Asta cred că este cel mai important în munca pe care noi o facem: să unim lumi şi să-i facem pe oameni să vorbească aceeaşi limbă, măcar cu ocazia unui eveniment! Iar când vezi că aceasta chiar se întâmplă, într-un mod eficient, începi să realizezi cam cum este şi cu vocaţia ta. Restul vine de la sine, restul e poveste fără sfârşit…      

Related posts

Start-Up Nation 2018: Peste 14.000 de planuri de afaceri, înscrise

redactia

Noi investiții în Oradea: Drum colector şi pasaj pentru Centrul Intermodal

redactia

Cabana Vadu Crișului, centru de monitorizare și promovare a naturii

Traian Dan

Unde să lucrezi în vacanța de vară?

Stefana Muresan

VIDEO// Cum arată șantierul autostrăzii Sibiu – Boița și care este gradul de execuție al lucrărilor

Papuc Irina

AHK avertizează că România poate pierde investiții

Ligia Voro

LIVE-Pria Environment in contextul Covid-19 in 8 mai 2020, de la ora 11.30

Ionut Oprea

Camera de Comerț Sălaj are o nouă conducere. Paul Morar, președinte

Nora Dumitrescu

GDPR, politici impuse companiilor și amenințarea unor sancțiuni enorme

Ligia Voro

Cel mai mare parc din Oradea, Grădina urbană Nufărul – 20 milioane euro

Traian Dan

Andreea Mija – director general: “Expert Cleaning crește semnificativ în fiecare an și de aceea investim în capacitatea noastră operațională”

redactia

Brașov: Din 2020, doar cu autovehicule Euro IV în centrul orașului pentru transportul special și greu

Papuc Irina

Cel de-al șaptelea magazin Hornbach din România va fi deschis la Oradea

Traian Dan

S-a semnat contractul pentru realizarea drumului de legătură Oradea – Oșorhei

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] Visit Cluj – an imaginary trail of landmarks

Transilvania Business

Marile proiecte de infrastructură ale Clujului, în atenția Comisiei Europene

Nora Dumitrescu

Clujul va înghiți alte două filiale ale Electrica Distribuție

Nora Dumitrescu

Ikea, magazine în Timișoara și Brașov, până în 2020

Stefana Muresan

Universitatea de Vest din Timișoara, locul 2 la nivel național

Stefana Muresan

Avocatnet.ro: Firmele riscă desființarea dacă nu vor converti acțiunile la purtător

Ligia Voro

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 18,5% în mai 2017, comparativ cu perioada similară din 2016

Stefana Muresan

Fermierii campioni la porumb din județul Buzău

redactia

Complexul Energetic Hunedoara, servicii de sistem de 400 de MW până în 2020

redactia

Licitație pentru o bază sportivă modernă la Aiud: investiție de peste 1 milion de euro

Ion Surdu

Leave a Comment