Antreprenori Cluj Slider Ultimele stiri

Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

- ADELINA CHISU 002 960x970 - Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

Ghepard Communication este o agenție de comunicare integrată, înființată acum 3 ani de Adelina Chișu, după o experiență de 10 ani în marketing-ul corporatist.  În cuvinte meșteșugite, într-o poveste cu întrebări și răspunsuri, directorul Ghepard Communication ne-a oferit o lecție de echilibru și o filosofie de companie și despre viață.

 Cum faceți tranziția de la metodele clasice spre noile trenduri?

Întâi de toate cred că, până să vorbim de tranziţia despre care aţi pomenit, ar fi oportun şi inspirat să detaliem un aspect, de asemenea, foarte important: de fapt când anume ar trebui să se întâmple o asemenea tranziţie? Nu pot să nu rememorez, cu nostalgie, acel moment în care am decis să lansez pe piaţă Ghepard Communication, meditând la valorile acestei companii care sunt respectate cu stricteţe de către toţi cei care ne trec pragul şi aleg să lucreze cu noi. Spuneam atunci că fondez această companie convinsă fiind de faptul că este important să construiesc proiecte de calitate care să aducă rezultate de impact pe termen mediu şi lung. Şi pentru ca acest frumos deziderat să se întâmple, este vital să descopăr oameni cu poveştile lor nespuse care, prin servicii de branding aprofundate, pot deveni repere în lumea în care trăim. Apoi am considerat că, într-o lume care se schimbă zilnic cu viteza gândului, pentru succes, este mare nevoie să ştii să te mişti cu Agilitate, să ai Forţa necesară pentru a depăşi cu uşurinţă obstacolele care, inevitabil, îţi apar în cale, să ai Originalitate pentru a putea să inovezi şi să oferi, astfel, ceva nou şi deschizător de drumuri care te diferenţiază de alţii, iar mai apoi, dar nu în ultimul rând, să ai viziune, întrucât doar dacă ştii să priveşti departe, ajungi departe. Cea dintâi confirmare că sunt pe drumul cel mai bun mi-a oferit-o chiar colegul meu cu care am pornit la drum lung, istoricul Varga Attila de la Academia Română, cercetător la prestigioasa Universitate din Oxford. L-am auzit spunând adesea că “cine nu are trecut, nu are nici prezent, prin urmare nici viitor”. Extrapolând aceasta la răspunsul pe care trebuie să vi-l ofer la întrebarea Dvs., eu cred că este fundamental să ştii să construieşti cu echilibru, să faci echilibru între vechi şi nou, pentru că una din cele mai dificile şi, totodată, una din cele mai frumoase provocări ale vieţii nu este să faci tranziţii, ci să fii un Arhitect al Echilibrului. Sunt puţini cei care reuşesc să atingă această performanţă, iar cei care, totuşi, o fac, aceia sunt preţioşi pentru că sunt în măsură să edifice punţi trainice între tradiţie şi inovaţie, între clasic şi modern. Cu alte cuvinte, înveţi din ceea ce a fost, iar pe acest fundament construieşti tu ceva nou. Făcând aceasta, ai un dublu avantaj: prospeţimea noilor trenduri îţi deschid, într-adevăr, ferestre largi spre viitor, dar în acelaşi timp nu pierzi nici conexiunea cu acele „rădăcini” sau temelii pe care ai început la un moment dat să clădeşti cu pasiune. Prin urmare, la Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern, iar rezultatul este mereu o armonie irezistibilă care ne dă sens şi motivaţie pe măsură.

 

- Ghepard Communication h1 002 300x130 - Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

Cum vedeți nevoia de inovații în comunicare și branding?

După cum menţionam deja, trăim într-o lume care se schimbă parcă cu viteza gândului, în consecinţă este un imperativ să ştii să fii pregătit şi deschis la nou, mai ales când este vorba despre comunicare şi branding. În lumina acestui fapt nu pot să nu recunosc că, da, într-adevăr este o permanentă nevoie de schimbare, însă marea provocare este cum anume faci aceste inovaţii. În industria MarCom-ului ca să îţi reuşească în mod lăudabil ceea ce îţi propui, dar de aşa manieră încât clienţii să fie mulţumiţi, eu cred că este nevoie de talent, de răbdare şi mai presus de orice este nevoie de multă empatie. De fapt, aici cred că este una din cele mai importante chei ale succesului pe acest plan: prin empatie te conectezi la clientul tău care, în realitate nu este doar un client, ci parte din povestea ta! Odată ce ai construit această conexiune – care trebuie să fie solidă – pasul următor este să personalizezi demersul tău pe orizontul lui de aşteptări. Ştim cu toţii, există oameni care sunt mai reticenţi la nou sau cel puţin îl adoptă gradual în funcţie de frecvenţa lor de rezonanţă. Alţii, din contră, sunt mult mai deschişi la inovaţie, prin urmare şi semantica discursului tău trebuie să se armonizeze cu o asemenea stare de spirit. Şi atunci, ca să mă apropii de întrebarea Dvs., înainte de a vedea care este nevoia de inovaţie în sfera de comunicare şi branding, trebuie în prealabil să înveţi să o simţi la cel care este în faţa ta. Aici începe măiestria celui care excelează cu adevărat în ceea ce numim comunicare şi branding. Primul pas este să ştii să fii tu un foarte bun ascultător de emoţii şi vibraţii lăuntrice, iar când te armonizezi cu ele să devii un bun comunicator care reuneşte lumi şi instrumentele potrivite pentru nevoile clientului. Restul e ştiinţă şi experienţă!

 

Care sunt canalele eficiente de publicitate?

Canalelele de publicitate se identifică în funcţie de strategia de comunicare & marketing, după definirea obiectivelor şi a publicului ţintă. Deja este un clişeu să spui că în secolul nostru ar fi o eroare gravă să ocoleşti canalele social media, mai ales că ele sunt şi atât de accesibile… Aşa cum pomeneam deja, este vital să te conectezi la cel care doreşte să îţi devină client. Când ajungi să te familiarizezi cu orizontul lui de aşteptări, ştii cu siguranţă şi care dintre canale i se potriveşte mai bine. După acest pas, vine încă o mare provocare, cred eu. Ca specialist trebuie să ştii, iar apoi să îi şi recomanzi „doza” potrivită pentru publicitatea pe canalul de care el are nevoie. Ne întoarcem astfel la lecţia echilibrului. Este, într-adevăr, important să cunoşti cele mai eficiente canale de publicitate, dar este la fel de important şi cum le foloseşti mai apoi. Pentru că în lipsa unei „doze” potrivite de apariţii, chiar şi cel mai grozav proiect de publicitate, pe cel mai eficient canal posibil, se poate transforma rapid într-un eşec lamentabil.

- IMG 5779 002 263x300 - Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

Ce așteptări au clienții dvs?

O întrebare scurtă, dar frumoasă care face cât o campanie inteligentă de publicitate! Clienţii, teoretic vorbind, au multe aşteptări de la cei pe care aleg să îi plătească pentru diverse servicii. Până la urmă însă, una dintre aşteptări, care are şi cea mai mare greutate, se impune în mod decisiv: clienţii mei aşteaptă să fiu una cu ei! Şi nu întâmplător… Aşa este şi în viaţa trăită, când înveţi să fii una cu cel cu care porneşti la drum, călătoria în sine devine un privilegiu şi, totodată, o mare plăcere, întrucât, la acest nivel de comunicare nu finalul are cel mai mare impact, ci tocmai drumul parcurs împreună! Clienţii îţi devin loiali nu doar pentru că obţin ceea ce vor la calitate semnificativă, cât şi pentru că drumul pe care îl fac cu tine este unul ferm şi se simt în siguranţă într-un parteneriat de business.

Puteți defini convingător avantajele publicității online?

Aleg să vă răspund la această întrebare, oferindu-vă o povestioară cu tâlc petrecută în viaţa reală: acum trei ani am ales să fac publicitate pentru activităţile unei renumite instituţii care astăzi este, cu siguranţă, un reper pentru viaţa culturală a acestei comunităţi şi nu numai. Când am pornit la drum cu acest proiect am simţit, în cel mai scurt timp cu putinţă, faptul că respectiva instituţie dorea cu ardoare o campanie de publicitate, dar nu avea exerciţiul gestionării unui asemenea demers şi, cu atât mai puţin, al efectelor benefice de după. Am ales varianta online, convinsă fiind că, în acest mod, avantajele unui atare demers urmau să vină destul de repede şi cu impact profund pe o arie foarte largă. Când s-a încheiat totul cu bine, am realizat că, dincolo de satisfacţia lucrului bine făcut, mai era ceva important pe care orice specialist în comunicare şi branding trebuie să îl exerseze constant: publicitatea online îţi oferă spaţiu şi impact pe măsură, dar până să atingi succesul scontat trebuie să pregăteşti clienţii pentru ceea ce va urma… pentru că nu doar reuşita este importantă, cât şi ceea ce faci cu aceasta după ce ai obţinut-o!

- Ghepard Communication tag 002 269x300 - Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

Cum se transformă view-urile din mediul online în vânzări și profit?

Aici deja vorbim, din nou, despre măiestrie în comunicare. Până ca view-urile din mediul online să se transforme în vânzări şi profit trebuie să ajungi la faza în care ai acele view-uri, iar aici intervin o sumedenie de instrumente de care dispunem în zona digitală. Îmi aduc aminte de celebrul film „Neverending story”, una din cele mai frumoase poveşti de ficţiune din toate timpurile. În acea peliculă, personajul principal priveşte într-o carte care era, de fapt, o oglindă deschisă spre o lume virtuală în care totul era posibil. De aceea, nici povestea în sine nu se termina vreodată, deoarece ori de câte ori priveai acolo, trăiai o experienţă nouă care te îmbogăţea sufleteşte. Revenind la întrebarea Dvs., pentru ca view-urile din mediul online să existe întâi de toate, mai mult, ele să se şi transforme în vânzări şi profit este nevoie de „Oglinda Fermecată” unde mulţi să privească constant. Simbolic vorbind, „Oglinda Fermecată” este tocmai cel care comunică, dar de aşa manieră încât cel care ascultă să cumpere convins, dincolo de avantajul material şi calitativ, satisfacţia lui sufletească să fie una pe măsură.

De aceea spun că un specialist autentic în branding, întâi de toate, trebuie să fie un bun ascultător de emoţii şi simţuri lăuntrice, iar când se armonizează cu ele să devină un bun comunicator, care să-şi atingă cu încredere obiectivele de marketing şi comunicare.

- Ghepard Communication b2 002 300x223 - Adelina Chișu: “La Ghepard Communication nu facem tranziţii, ci mai degrabă învăţăm constant să experimentăm Echilibrul între clasic şi modern”

Cum vedeți evoluția publicității în televiziune, radio, outdoor?

Îmi place futurologia, prin urmare aş vrea să-l citez pe Thomas Wrede, celebru fotograf german şi arhitect de imagini, care de curând a spus următoarele cuvinte cu tâlc: „Cred că vom vedea tendința ca oamenii să plătească pentru conținutul pe care îl vor. Sau să plătească mai mult. Dar e o chestiune cuplată cu dezvoltarea economică, că asta guvernează puterea de cumpărare“. Aşadar, acestea nu vor dispărea, chiar dacă avem de-a face cu această tendinţă de desfăşurare a comunicării în zona online. Televiziunea, radioul şi outdoorul sunt instrumentele perfecte atunci când ai de pregătit o strategie de comunicare integrată, un impact aferent pe măsură!

Ce se va întâmpla cu print-ul?

Aşa cum spuneam, este într-adevăr un trend ascendent să se consume mai toată informaţia în zona online. Print-ul aş vrea însă să nu dispară. Nimic nu se compară cu plăcerea lecturii unui ziar proaspăt ieşit de la tipar, a unei broşuri sau a unei cărţi în mai multe volume pe care faci însemnări şi îţi revezi scrisul de mână după ani şi ani. Printul e o experienţă, o săgeată spre cele 5 simţuri ale noastre…

Care sunt cele mai de succes campanii ale dvs?

Toate proiectele la care am lucrat au o parte din mine, pentru că de fiecare dată m-am implicat cu pasiune în ceea ce mi-a fost dat să fac. M-au entuziasmat însă acele campanii în care am reuşit să aduc laolaltă instituţii diverse, oamenii din lumi diferite, din domenii diferite, convingându-i să lucreze împreună şi să se susţină reciproc. Asta cred că este cel mai important în munca pe care noi o facem: să unim lumi şi să-i facem pe oameni să vorbească aceeaşi limbă, măcar cu ocazia unui eveniment! Iar când vezi că aceasta chiar se întâmplă, într-un mod eficient, începi să realizezi cam cum este şi cu vocaţia ta. Restul vine de la sine, restul e poveste fără sfârşit…      

Related posts

Adunarea Generală Anuală a Grupului Schaeffler a aprobat dividendele și un nou sistem de remunerare

Ligia Voro

Fashiontv Summer Festival debutează în data de 23 iunie la Mamaia

Stefana Muresan

Piața de spații industriale din România ar putea simți efecte semnificative în urma unui Brexit dur

Papuc Irina

Primăria Sibiu participă în premieră la Târgul Internațional de Turism de la Tel Aviv

Papuc Irina

Mai multe primării din Alba primesc fonduri pentru dezvoltare și infrastructură

redactia

Grupul Cramele Recaș a cumpărat acțiuni la o firmă vinicolă înființată de investitori italieni

Stefana Muresan

2 ore de educație altfel – timpul potrivit pentru a te pregăti de viitor

Ligia Voro

Conferința anuală DAFCOCHIM Agro: TIMAC Agro, o companie revoluționară în nutriția plantelor

Ligia Voro

CBRE: Stocul industrial a depășit pragul de 4 milioane mp

Ligia Voro

E.ON a adus casa viitorului la Techsylvania 2019

Ligia Voro

Brașov: Bilka și-a crescut afacerile cu peste 50% în primul semestru

Stefana Muresan

Companiile au la dispoziție anunțuri gratuite de angajare pe platforma eJobs

Traian Dan

Clusterele din Transilvania vor să modifice politicile guvernamentale

Nora Dumitrescu

Fonduri europene pentru irigații

redactia

România are 70 de proiecte europene fazate de 3,35 miliarde euro, printre care: autostrada A1 Lugoj-Deva, autostrada A10 Sebeş-Turda, reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighişoara-Simeria

Stefana Muresan

TBI Bank garantează clienților dobândă de 1% la depozite pentru retragerile înainte de termen

Ligia Voro

Aeroporturile Ardealului își revin după coronavirus

Nora Dumitrescu

Festivalul Internaţional de Carte Transilvania va debuta cu ”Marșul lecturii”

Stefana Muresan

Afacerile spitalului Polaris din Cluj au crescut cu 30% anul trecut, la 20 mil. lei

redactia

Fiscalizarea bacșișului – o nouă încercare

Ligia Voro

Un nou pachet de finanțare în valoare de 150 de milioane de euro de la BEI pentru a susține dezvoltarea României

redactia

MIPIM CONNECT: Digital platform for international property professionals, networking tool and exclusive content

Ionut Oprea

Nu mai avem o țară low-cost și alte concluzii la forumul franco-român

Ligia Voro

CLINI-LAB. 25 de ani în spiritul laboratoarelor

Stefana Muresan

Leave a Comment