Agricultura Antreprenori POZITIV TB Slider Ultimele stiri

POZITIV TB: Adrian Cocan, manager Lăptăria cu Caimac – „Pentru domeniul agricultură și lactate va fi nevoie de o susținere directă”

Lăptăria cu Caimac este brandul de lactate de specialitate 100% românești, naturale și integrale, adaptate cerințelor și posibilităților lumii de azi. Având o implicare în întreg procesul de fabricare: cu propria fermă și cu animale hrănite din culturi proprii, brandul are atât mijloacele, cât și dorința de a produce lactate de calitate, sigure, nutritive și fără adaosuri inutile. Gustoase precum cele de la țară sau de la piață, dar sigure cum numai o fabrică performantă poate oferi. Managerul Adrian Cocan crede că mediul de afaceri are nevoie de cash, iar în domeniul agriculturii și lactatelor va fi nevoie de o susținere directă, pentru că toate crizele tind să pună presiune pe prețul alimentelor

Puteți estima acum ce impact economic va avea criza Covid-19 în România și la nivel global?

Este foarte greu de estimat impactul economic al crizei COVID 19 în România și la nivel global. Ne uităm peste estimările instituțiilor financiare internaționale și ale băncilor centrale și dacă se vor dovedi corecte, impactul va fi în jurul a 5% din PIB și va putea fi depășit până la finalul anului. Însă peisajul macro nu spune toată povestea. Nivelul de trai într-o țară este dat de media veniturilor, iar companiile mari și foarte mari au puține salarii mari și multe salarii mici. Micii întreprinzători, profesiile liberale, medicii dentiști și alte asemenea categorii au venituri mai mari și tind să consume mai mult. Tocmai aceste categorii par să fie afectate mai tare. Din fericire, această categorie socială are și cele mai multe resurse financiare și de educație pentru a se adapta unei economii în schimbare.

Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România? Concret, vă rog să vă referiți la domeniul dumneavoastră.

Criza curentă cere măsuri excepționale din partea guvernului. Este nevoie de susținerea angajaților afectați, iar mediul de afaceri are nevoie de cash. Garantarea unor împrumuturi cu destinație de capital de lucru este vitală. Apoi, pentru companiile care au această posibilitate, investițiile ar avea un mare impact în timp. Pentru domeniul agricultură și lactate va fi nevoie de o susținere directă, pentru că toate crizele tind să pună presiune pe prețul alimentelor.

Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?

E foarte dificil sa dai sfaturi bune în acest moment. Crizele nu seamănă între ele și cu siguranță criza generată de COVID 19 e una foarte diferită. Deși nu există rețete, probabil câteva lucruri de bază trebuie făcute: asigurarea unui cash flow, adaptarea pe cât posibil la condițiile pieței. Aceste două lucruri pot însemna măsuri foarte diferite pentru companii diferite. Un IMM poate are nevoie să îmbunătățească cu cash collection, o microîntreprindere poate are nevoie să păstreze un tampon de cash. Adaptarea la condițiile pieței poate însemna schimbarea cu totul a producției unei microîntreprinderi (din producție publicitară în producție de viziere anti COVID19) sau pentru alt IMM înseamnă livrari la domiciliu, care sa înlocuiască vânzările spre HORECA.

Cum va recepționa domeniul producătorilor de alimente din România efectele acestei crize și ce particularități există în acest sector?

De obicei sectorul alimentar este afectat mai puțin de crize, în termeni ai vânzărilor totale. Alături de medicamente, servicii medicale, telecomunicații și utilități, hrana face parte din nevoile de bază. Oamenii amână achiziția celui mai nou tip de telefon sau a unui autoturism, hrana ajunge să fie redusă de obicei prin cumpărarea strict necesară și se renunță la risipă. Însă presiune pe costuri există și se poate amplifica major. Costurile de transport, costurile hranei animalelor, ale energiei și gazelor, ale ambalajelor (mai ales datorită cursului de schimb leu-euro), toate acestea ar putea crește necontrolat. Producția alimentară este foarte sensibilă la condițiile de mediu. Dacă peste criză se va suprapune și o secetă așa cum este cazul acum (severitatea o vom înțelege pe deplin abia în noiembrie), impactul asupra costurilor va fi uriaș. Cele mai pesimiste scenarii vorbesc despre creșteri ale prețurilor cu 25% până la finalul anului.

Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?

Cu siguranță, criza va schimba relațiile de afaceri. Unele dintre aceste relații vor fi mai strânse, între companii care au înțeles să coopereze și să comunice constant, pentru a permite partenerilor să ia decizii corecte și în timp util. Probabil va exista și un număr important de companii care vor pierde major cifra de afaceri. Asta nu datorită lipsei de putere de execuție, cât mai ales din cauză că nu își vor asculta și înțelege partenerii.

Related posts

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei de Agricultură din Parlamentul European și membru al Grupului PPE: “Sectorul lactatelor, îngenuncheat de Coronavirus! Este datoria noastră, a tuturor, să nu îl lăsam să moară!”

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] Maramureș: Investments

Transilvania Business

Festivalurile Untold și Neversea se vor organiza în 2021

Nora Dumitrescu

Cum s-au schimbat hobby-urile românilor în timpul carantinei determinată de COVID-19

Traian Dan

Vinurile de Jidvei, singurele din România premiate cu Marea Medalie de Aur la ”Concours Mondial de Bruxelles 2019”

Stefana Muresan

Ministerul Agriculturii analizează măsuri de plafonare a prețului la produsele de bază

redactia

Bosch va deschide o fabrică de mașini de spălat în Simeria

Stefana Muresan

Compania belgiană Warehouses De Pauw sprijină municipiul Deva în lupta cu Covid-19: donație de echipamente și dezinfectanți medicali

Ion Surdu

Black Friday la TAROM: reduceri pentru zboruri către 28 de destinații

Papuc Irina

Premiere pentru IRUM SA Reghin

Ligia Voro

CORESPONDENȚĂ TB – Discursul emoționant al fostului președinte al PE: ”Este minunat că președintele Klaus Iohannis i-a unit pe liderii UE la Sibiu. Acest lucru nu va fi uitat niciodată”

Stefana Muresan

Europa trimite 5 milioane de euro pentru renovarea școlilor din Zalău

Nora Dumitrescu

Romsilva face curierat cu lemn de foc la Cluj

Nora Dumitrescu

Catinvest anunță deschiderea primei clădiri de birouri de clasa A din Craiova, în centrul comercial Electroputere Parc

Ion Surdu

Construcții SA și Sfera Con SRL vor reabilita o secție a Spitalului Județean Sibiu, contract de peste 9 mil. lei

redactia

Situația la zi a acordurilor de mediu pentru proiectele de infrastructură rutieră

Stefana Muresan

Cea mai mare universitate din țară își face proiect cloud de 5 milioane

Nora Dumitrescu

Tentativă de fraudă electronică la Endava. Cum acționează hackerii

Nora Dumitrescu

Universal Alloy: piețele aeriene interne vor recupera mai repede

Nora Dumitrescu

Primarul Oradiei, Florin Birta, vrea să țină sus ștacheta ridicată de Ilie Bolojan

Traian Dan

Încasări record pentru hoteluri și restaurante de 1 Decembrie la Alba Iulia

redactia

Unul dintre cei mai bogați oameni ai lumii, cetățean de onoare al Sibiului. A donat peste 4 milioane de euro Universității „Lucian Blaga”

redactia

Schimbări la conducerea filialelor Daimler în România

Stefana Muresan

The sum of all fears, variant 2018: when CEOs' lack of digital culture opens all gates to hackers.

Ligia Voro

Leave a Comment