Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

POZITIV TB: Cătălin Briciu, cofondator Linnify – „Industria IT din România va trece treptat înspre dezvoltarea de produse proprii”

Linnify este o companie tânără pe piața IT din România. Aceasta a fost fondată la sfârșitul anului 2016 la Cluj de către trei tineri – Răzvan Bretoiu, Alexandru Bogdan si Cătălin Briciu – , având misiunea de a simplifica viața prin inovație. Linnify dezvoltă aplicații mobile și web, atât ca produse proprii, cât și pentru terți, clienții provenind în principal din străinătate. Cătălin Briciu a vorbit în cadrul unui interviu pentru Transilvania Business la rubrica „POZITIV TB” despre modul în care activează compania în contextul pandemiei Covid-19, dar și despre viziunea sa asupra efectelor acestei crize, inclusiv de ce crede că „putem spune că suntem printre cei norocoși în ceea ce privește efectele pandemiei asupra economiei pe termen lung”.

Cum este organizată activitatea companiei dvs. acum; ce măsuri ați luat în contextul crizei pentru continuarea afacerii, dar și pentru protecția angajaților?

Consider că am reușit să ne adaptăm rapid la situație. Toată lumea lucrează de acasă, având posibilitatea să își ia de la birou stația de lucru. Am minimizat costurile, eliminând tot ce nu era esențial în ceea ce privește desfășurarea activității. Modul de lucru nu s-a schimbat foarte mult datorită domeniului în care activăm. Am adoptat aceste măsuri la scurt timp după ce au apărut primele cazuri de coronavirus la noi în țară, fiind cât mai precauți având în vedere unicitatea situației.

Schimbă această criză modul cum veți activa în viitor? În ce fel?

Foarte puțin. Vom fi mai selectivi în ceea ce privește alocarea bugetelor în perioada următoare, însă ca și mod de desfășurare a activității nu se vor schimba foarte multe. Era posibilă telemunca în cadrul companiei anterior apariției pandemiei, însă colegii preferau să lucreze de la birou. Un motiv pentru acest lucru este cultura creată în interiorul Linnify, bazată pe autenticitate, unitate și viziune comună.

Anul acesta, atenția ne este îndreptată înspre definirea structurii interne și punerea la punct a proceselor din cadrul departamentelor, elemente obligatorii pentru o creștere sustenabilă. Totodată, un alt obiectiv pentru 2020 îl reprezintă sporirea veniturilor prin intermediul produselor proprii, astfel încât să putem reduce din activitatea de outsourcing.

Ați reușit până acum să estimați impactul economic al pandemiei Covid-19 asupra companiei dvs.?

Pe cât de mult se poate. Am realizat mai multe scenarii cu privire la cum se va desfășura restul anului din punct de vedere financiar și operațional. În linii mari, pandemia nu va avea un impact negativ asupra activitățiii noastre.

Pe de altă parte, la începutul anului ne aflam într-o fază de creștere care a fost estompată din cauza apariției pandemiei. Multe oportunități care erau aproape de concretizare au fost puse pe pauză până ce lucrurile încep să revină la normal.

Ce rol ar trebui să aibă Guvernul și ce măsuri concrete ar trebui luate de autorități pentru a sprijini companiile și mediul de afaceri din România?

Rolul pe care Guvernul ar trebui să îl aibă este, în mod evident, unul activ. Cred că trebuie să acționeze cu prudență în privința sectoarelor ce au nevoie de ajutor în perioada următoare. Totodată, consider că efectele economice negative nu ar trebui să se răsfrângă exclusiv asupra mediului privat.

Ca și măsuri concrete de sprijin a mediului de afaceri, recomand educarea tuturor sectoarelor de activitate cu privire la modurile în care vor putea beneficia de era digitalizării. Doar prin adoptarea unei atitudini proactive în înțelegerea oportunităților pe care le aduce viitorul vom putea ajunge relevanți pe scena internațională. Acest lucru s-ar putea face printr-un program de digitalizare a afacerilor din România, cu fonduri guvernamentale alocate strict pentru automatizarea producției, optimizarea proceselor, gestiunea resurselor și alte acțiuni care împing mediul de afaceri înspre era informațională.

Totodată, ca și măsură imediată în ceea ce privește domeniile puternic afectate de pandemie, cum ar fi HoReCa sau transporturi, este necesară reglementarea modalităților prin care activitatea poate fi reluată în condiții de siguranță.

Sunt sigur că există persoane foarte capabile în cadrul administrației care vor veni cu măsurile potrivite pentru sprijinirea mediului de afaceri în perioada următoare. Ceea ce cred că va fi un real ajutor este comunicarea transparentă și constantă cu mediul privat, lucru care deja are loc, dar care mereu poate fi îmbunătățit. Am încredere în faptul că împreună putem veni cu soluțiile optime pentru a putea profita de această situație fără precedent prin care trecem.

Care credeți că vor fi efectele acestei crize asupra companiilor românești din domeniul IT și ce particularități există în acest sector care trebuie luate în calcul?

Din punctul meu de vedere, cred că vom asista la o trecere treptată a industriei IT din România înspre dezvoltarea de produse proprii. Acest lucru va fi datorat atât faptului că mulți clienți vor alege să reducă costurile neesențiale cu externalizarea serviciilor, dar și nevoilor noi ce vor apărea pe piață în contextul pandemiei Covid-19. Cred că majoritatea industriilor vor fi nevoite să treacă printr-o digitalizare forțată, iar companiile din domeniul IT vor fi într-o poziție oportună de a furniza soluții personalizate sub formă de produse, ci nu doar servicii.

Astfel, putem spune că suntem printre cei norocoși în ceea ce privește efectele pandemiei asupra economiei pe termen lung. Totuși, mai mult ca sigur va fi afectat negativ și domeniul IT în cea de-a doua jumătate a anului curent.

Putem contura deja imaginea relațiilor de afaceri din perioada post-criză?

Din punctul meu de vedere, lumea va fi în general mult mai atentă cu privire la ce întâlniri necesită o discuție față în față. Astfel, modalitățile de comunicare la distanță vor crește eficiența convorbirilor în relațiile de afaceri. Consider că valoarea pe care o aduce fiecare interacțiune raportat la timpul petrecut va fi analizată mai bine de acum încolo.

Totodată, cred că va exista mai multă precauție în alegerea partenerilor de afaceri, cât și o tendință înspre diversificarea portofoliului de clienți. Practic, vom trece printr-o perioadă focusată pe limitarea riscului în relațiile de afaceri.

Ce sfaturi le puteți da antreprenorilor din România?

Consider că cei mai importanți factori care vor determina succesul unei afaceri în viitor sunt resursa umană și adaptabilitatea.

Astfel, aș recomanda tuturor să investească în primul rând în oameni, în cultura organizațională a companiei și mai ales să fie receptivi la nevoile pe care aceștia le au. Nu doar financiare, ci și emoționale. În curând, cel mai de preț activ al afacerilor va fi creativitatea umană, având în vedere faptul că vom trece printr-o perioadă a automatizării sarcinilor exclusiv repetitive.

Cu privire la adaptabilitate, cred că trebuie să fim cât mai conștienți în legătură cu direcția în care se dezvoltă industria în care activăm. Astfel, putem anticipa care sunt acțiunile pe care le putem lua din timp nu doar pentru a supraviețui pe piață, ci pentru a prospera.

I.S.S.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Școlile particulare din România își oferă ajutorul pentru implementarea învățământului online în sistemul public

Articolul următor

Maramureșul va avea fond de solidaritate cu famiile afectate economic

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Piscina de la Poarta Raiului

Deținătorul hotelului Poarta Raiului din comuna Șugag, satul Tău Bistra, județul Alba a decis să-și completeze oferta turistică…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share