Auto Ultimele stiri

Noul model de cooperare în afaceri din cadrul Alianței pentru sprijinirea competitivității și profitabilității companiilor membre

• Partenerii din cadrul Alianței utilizează schema leader-follower pentru a spori eficiența și competitivitatea produselor și tehnologiilor
• Fiecare membru este de referință pentru regiuni, acționând ca o poartă de acces și ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor
• Alianța continuă să evalueze performanța produselor, a tehnologiilor și a piețelor în conformitate cu standardele de top din industrie

Groupe Renault, Nissan Motor Co., Ltd. și Mitsubishi Motors Corporation, membrii uneia dintre cele mai importante alianțe din domeniul auto la nivel mondial, au anunțat astăzi mai multe inițiative ca parte a unui nou model de cooperare în afaceri pentru a spori competitivitatea și rentabilitatea celor trei companii partenere.

Companiile membre intenționează să valorifice anumite beneficii existente ale Alianței în domenii precum achizițiile comune, prin utilizarea pozițiilor de leadership și a punctelor forte la nivel geografic, pentru a sprijini dezvoltarea comercială a partenerilor.

„Alianța reprezintă un parteneriat strategic și operațional unic în domeniul auto și ne oferă un avantaj puternic în peisajul auto mondial, aflat într-o continuă schimbare”, a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Alianței și al Groupe Renault. „Noul model de afaceri va permite Alianței să valorifice la maximum activele și performanțele fiecărei companii, având totodată ca fundație culturile și moștenirile acestora. Cele trei companii care fac parte din Alianță vor acoperi toate segmentele de vehicule și tehnologiile aferente, în toată lumea, în beneficiul fiecărui client, crescând în același timp competitivitatea, rentabilitatea durabilă și responsabilitatea socială și de mediu.”

Conducerile celor trei companii au aprobat principiile schemei leader-follower pentru vehicule, în cadrul cărora vor coopera cu scopul:

  • de a continua să promoveze strategia de standardizare a Alianței, de la platforme la caroserii;
  • pe segmentul de produs, de a se concentra pe un vehicul-mamă (vehiculul principal) și pe vehicule-surori concepute de leader, cu sprijinul echipelor de followers;
  • de a se asigura că vehiculele leader și follower pentru fiecare marcă sunt produse utilizând cea mai competitivă configurație, inclusiv prin gruparea producției, după caz;
  • de a continua să valorifice sinergiile la nivelul produselor în cazul vehiculelor comerciale ușoare, acolo unde modelul leader-follower este deja aplicat.

Se estimează că schema leader-follower va facilita reduceri de investiții în modele de până la 40% pentru vehiculele integrate pe deplin în schemă. Se anticipează că aceste beneficii vor veni în plus față de sinergiile convenționale care sunt deja asigurate astăzi.

De asemenea, Alianța a aprobat principiul numirii diferitelor părți ale lumii drept „regiuni de referință”, fiecare companie concentrându-se pe regiunile sale de bază, cu scopul de a fi printre cele mai competitive și de a servi drept referință pentru celelalte în procesul lor de creștere a competitivității.

În cadrul acestei părți a schemei, Nissan va fi membru de referință pentru China, America de Nord și Japonia; Renault în Europa, Rusia, America de Sud și Africa de Nord; și Mitsubishi Motors în ASEAN și Oceania.

Fiecare companie devenind compania de referință în regiunile respective, oportunitățile de sinergie vor crește pentru a maximiza partajarea costurilor fixe, precum și pentru a valorifica activele fiecărei companii.

Noutățile din portofoliul companiilor vor urmări schema leader-follower, iar vehiculele leader și follower vor fi produse utilizând cea mai competitivă configurație. De exemplu:

Reînnoirea segmentului C-SUV după anul 2025 va fi condusă de Nissan, în timp ce viitoarea reînnoire a segmentului B-SUV în Europa va fi condusă de Renault.

În America Latină, platformele de produse B vor fi raționalizate, evoluând de la patru variante la o singură variantă pentru produsele Renault și Nissan. Această platformă va fi produsă în două uzine care produc atât Renault, cât și Nissan.

În Asia de Sud-Est și Japonia, membrii Alianței vor urmări oportunități în cadrul aceleiași scheme, precum colaborarea kei auto între Nissan și Mitsubishi Motors.

Însumând toate cele de mai sus, aproape 50% din modelele Alianței vor fi dezvoltate și produse în conformitate cu schema leader-follower până în 2025.

În ceea ce privește eficiența tehnologiei, membrii Alianței vor continua valorificarea activelor existente pentru a se asigura că fiecare companie membră continuă să ia parte la investițiile în platforme, sisteme de propulsie și tehnologii. Acest lucru și-a dovedit eficiența în dezvoltarea motorului și a platformelor și a permis lansarea cu succes a platformei CMF-B pentru Renault Clio și Nissan Juke, precum și a platformei kei pentru Nissan Dayz și Mitsubishi eK Wagon. Platformele CMF-C/D și CMF-EV vor urma în curând.

Schema leader-follower va fi extinsă de la platforme și sisteme de propulsie la toate tehnologiile-cheie, pozițiile de leader fiind distribuite astfel:

Conducere autonomă: Nissan

Tehnologii conectare auto: Renault va conduce platforma bazată pe Android, iar Nissan în China
E-body, sistemul de bază al arhitecturii electrico-electronice: Renault
e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
PHEV pentru segmentul C/D: Mitsubishi

Noul model de business va permite companiilor membre să își extindă la maxim expertiza și competitivitatea pentru a consolida Alianța în ansamblu, într-un mediu auto global aflat în schimbare radicală.

Related posts

Ryanair vrea să opereze curse low cost de pe aeroportul din Sibiu

Stefana Muresan

Centru afterschool din fonduri europene într-o comună din Arad

redactia

SIXT New Kopel, lider de piată în 2017; 14 milioane de euro cifră de afaceri în primele 6 luni și 30 de milioane de euro, cifră estimată până la finalul anului

Stefana Muresan

Un oraș din Alba vrea să devină eco-eficient: proiect de 16 milioane de lei pentru modernizarea iluminatului stradal

Papuc Irina

Swiss Capital, campionul intermedierilor pe piața bursieră din România. Topul brokerilor în 2018

redactia

Cel mai bun restaurant al Clujului, redeschis după o jumătate de an

Nora Dumitrescu

Guvernul de la Budapesta, investiție de 8 mil. euro în ”programe şi investiţii de importanţă naţională din Transilvania”

redactia

Anca Moldovan, Product Marketing Manager NTT DATA Romania: „Clarvision susține dorința de diferențiere a companiilor și va contribui în continuare la reușita și creșterea lor”

redactia

Business Accelerator – un concept B2B premium pentru companiile din sectorul industrial

Stefana Muresan

Mai multe curse low-cost de pe aeroportul din Someșeni

Nora Dumitrescu

Certificatul de urbanism se poate solicita și elibera online la Oradea

Traian Dan

Premieră în industria brașoveană: Compania Elmas va produce două macarale pentru sarcini de 150 și 360 tone

Ion Surdu

Maramureșenii, stimulați cu 1,3 milioane de euro ca să își recicleze deșeurile

Nora Dumitrescu

Românii care doresc să investească în SUA pot opta pentru viza de tip E2

Stefana Muresan

Incepe tIMOn Targul Imobiliar National, prima editie internationala

Stefana Muresan

Grupul Sogefi, unul dintre cei mai importanţi producători de componente auto, investiție de 50 mil. euro în Parcul Industrial Oradea

redactia

Fond de premiere de 60.000 euro pentru programul Bursele ANIS 2019. Încă 4 zile de înscriere

Ligia Voro

În 2020, AFI Europe România a continuat proiectele de dezvoltare, în ciuda pandemiei

Transilvania Business

Producătorul britanic pentru industria aerospațială Teconnex, importantă investiție în județul Cluj

Stefana Muresan

CBRE: Piața spațiilor de birouri din București atinge cel mai scăzut nivel al ratei de neocupare din istoria recentă

redactia

Clujul se va conecta la Autostrada Transilvania în 2022

Nora Dumitrescu

România – 3,6 miliarde de euro de la UE în 2017; cei mai mulţi bani, pentru agricultură

Stefana Muresan

Grădină botanică în locul terenului viran de lângă Parcul Salca Oradea

Traian Dan

Baia Mare va avea prima fabrică de textile medicale din România

Nora Dumitrescu

Leave a Comment