Auto Ultimele stiri

Transformare în Groupe Renault: compania vrea să economisească 2 miliarde de euro în următorii 3 ani. Se vor amâna extinderile în România și Maroc, dar este în vizor piața rusă

Groupe Renault prezintă astăzi planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de EUR, pe parcursul a trei ani și punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Dificultățile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto și urgența tranziției ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare.

Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în același timp clientul în centrul priorităților sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și pe gestionarea riguroasă a resurselor.

Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmărește să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franța, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Aceste centre regionale majore de excelență, situate în Franța, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins și Guyancourt, Grupul își va reorganiza activitățile.

Groupe Renault intenționează să facă ajustările necesare în privința forței de muncă pentru a permite revenirea la o creștere rentabilă și durabilă și se angajează să se asigure că acestea se desfășoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali și cu autoritățile locale.

Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.

„Am încredere în atuurile noastre, în valorile noastre și în conducerea companiei pentru a reuși transformarea prevăzută și pentru a readuce Grupul la valoarea sa prin implementarea acestui plan. Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei și dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv și cu sprijinul partenerilor noștri din Alianță, ne vom putea atinge obiectivele și vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conștienți de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părților co-interesate ale Grupului nostru și printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Renault.

„Într-un context dominat de incertitudine și complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanță solidă și durabilă, satisfacția clienților fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor și tehnologiilor Grupului Renault și ale Alianței și prin reducerea complexității dezvoltării și producției vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală și pentru a ne asigura dezvoltarea în Franța și la nivel internațional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.

Proiectul include următoarele elemente principale:

Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR:

  • Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței.
  • Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.•

Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR.

  • Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
  • Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”).
    Dimensionarea corectă a capacităților industriale:
  • Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour).
  • Ajustarea numărului de angajați din producție.
  • Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.
  • În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale:
  • Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
  • Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110.
  •  În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi.
  • La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.

Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR

  • Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.

Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor

  • Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:
  • O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa.
  • Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.

Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile.

Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.

Related posts

Ardealul de Nord, în topul debranșărilor de la încălzirea centralizată

Nora Dumitrescu

Proiecte de 24 de milioane de euro pentru fluidizarea circulației în Oradea

Stefana Muresan

Retailerul epiesa.ro, prezent în Oradea, investiție de 250.000 de euro

Stefana Muresan

Tramvaiul românesc: Astra Vagoane ar putea livra 62 de garnituri Imperio şi Autentic în Cluj-Napoca, Arad, Oradea şi Galaţi

redactia

Producătorul de utilaje agricole şi forestiere IRUM din Reghin – noi planuri de dezvoltare, pe fondul creșterii cu 20% a capacităţii de producţie

Stefana Muresan

Ioan Tecar a renunțat la Pehart Tec ”pentru câteva zeci bune de milioane de euro”

Stefana Muresan

CNI construiește o sală de sport la Târnăveni

Stefana Muresan

Primăria Brașov lansează procesul de bugetare participativă. Valoarea maximă a unui proiect – 100.000 de euro

Papuc Irina

Comunicat de presa: Incheierea proiectului “Dotarea firmei Ized Betainvest SRL cu linie tehnologica noua de producere casti de protectie”

redactia

Transgaz vrea să cumpere operatorul de transport gaze din Grecia

Stefana Muresan

Mureș: Green Residence face pași spre finish-line și dă consistență brandului Ideal Home (Fomco Imobiliare)

redactia

Sistemul automat de încărcare wireless de la Continental: convenabil și eficient

Stefana Muresan

Sumă record plătită pentru un teren agricol la Arad de un antreprenor local

redactia

Doi șefi ai Băncii Transilvania și-au vândut acțiunile pe bursă

Stefana Muresan

Trei regionale din Transilvania – treceri de cale ferată cu covor antiderapant

Nora Dumitrescu

12 constructori, in cursa pentru centura Timisoarei

Stefana Muresan

Regina Maria preia Biostandard Oradea şi Clinica Gastro Center Craiova

Traian Dan

Tarom, transportator oficial pentru Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021

redactia

Rețeaua MBC se extinde la Tîrgu Mureș

Ionut Oprea

Ștefan Vuza repornește românește Oltchim 

redactia

Împrumuturi de până la 200 mil. lei pentru investiții în județul Brașov

Stefana Muresan

Continental Anvelope Timişoara are un nou director general

Robert Bloancă

Banca Transilvania, 75 mil. de euro de la BEI pentru finanțarea IMM-urilor

Stefana Muresan

Economistul Ionel Blănculescu pune bazele unui parteneriat pentru atragerea investitorilor în Transilvania

Stefana Muresan

Leave a Comment