Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Grupul UMB va construi prima autostradă din Sălaj

Ofertant câștigător al șoselei rapide dintre Zimbor și Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) este desemnat asocierea băcăuană SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, din grupul businessmanului Dorin Umbrărescu.

Pe teritoriul județului Sălaj au fost programate cinci bucăți din A3: 3B1 Mihăiești – Zimbor (13,2 km); 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (13,2 km); 3B3 Poarta Sălajului – Zalău; 3B4 Zalău – Nușfălau; 3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,5 km).

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis către toți ofertanții rezultatul procedurii de atribuire a contractului, având ca obiect proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500).

Asocierea câștigătoare a înaintat preţul de 680 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA) și a avut un total de 100 puncte, din care 45 de puncte pentru componenta financiară și 55 de puncte pentru cea tehnică.

Prețul pe kilometru este de 55,5 milioane de lei, fără TVA, reprezentând 11,4 milioane de euro, fără TVA. Durata contractului este de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția lucrărilor și 120 de luni garanția lucrărilor.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția A3, subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 – km 25+500), de 12,24 km.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
21
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Peste 35 de milioane de lei pentru amenajarea a trei piațete în Oradea

Articolul următor

Planurile urbanistice generale ale Maramureșului vor fi digitalizate

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
21
Share