Tehnicile de marketing online devin tot mai atractive, ofertante si variate pe masura ce spatiul virtual se dezvolta gradual de la an la an. Spre exemplu, cresterea in popularitate a retelelor de socializare, a bloggerilor sau influencerilor a determinat aparitia unor noi metode de promovare a brandurilor si produselor pe Internet. Astfel, in prezent, notiunea de marketing afiliat a capatat amploare. Pe de alta parte, tehnicile deja consacrate, precum serviciile SEO, au devenit mai relevante ca oricand!
Desi Internetul poate fi un canal de promovare si vanzare atat pentru brandurile care ofera produse, cat si pentru cele care sunt axate pe servicii, marketingul digital vizeaza in special magazinele online. Acest aspect decurge din faptul ca actiunile intreprinse in vederea promovarii unui brand care vinde produse pe Internet sunt mai „masurabile”. Cu alte cuvinte, in acest caz, rezultatele vor fi mai evidente, iar comportamentul utilizatorilor – mai usor de identificat si monitorizat; datorita tranzactiilor incheiate direct pe site.
In schimb, pentru site-urile de prezentare a serviciilor oferite, precum o clinica de medicina dentara in cadrul careia programarile se fac preponderent telefonic, va fi mai dificil de tinut evidenta conversiilor generate ca urmare a unei campanii de marketing online. Cu toate acestea, zona de servicii SEO, de pilda, se adreseaza in principiu oricarui tip de business cu prezenta in mediul virtual. Astfel de servicii pot aduce cel putin brand awareness de calitate, prin simpla monitorizare a website-ului pentru motoarele de cautare.
Drept urmare, nu intamplator, serviciile SEO si-au consolidat in ultimii ani statutul ca metoda esentiala de promovare online si au devenit mai puternice ca niciodata. Continua sa citesti acest articol pentru a descoperi un detaliu surprinzator in acest sens! Dar, mai intai, vom raspunde la urmatoarele intrebari:
Ce presupune segmentul de servicii SEO?
SEO, Search Engine Optimization, este o tehnica de marketing online care isi propune stimularea traficului organic si imbunatatirea experientei utilizatorilor pe site, cu scopul de a influenta cresterea ratei de conversie.
Urmarind propulsarea site-urilor cat mai sus in lista de rezultate Google, pentru diverse cuvinte cheie specifice ofertei respective, un pachet de servicii SEO include activitati precum:
– optimizarea tehnica a site-ului;
– optimizarea on-page si off-page;
– crearea arhitecturii site-ului;
– research de cuvinte cheie;
– crearea de continut si backlink-uri;
– monitorizarea traficului etc.
Ce implica marketingul afiliat?
Un program de afiliere presupune colaborarea dintre un blogger/influencer si un brand/magazin online. Bloggerul sau influencerul, datorita popularitatii de care se bucura, va promova in randul audientei sale produsele tale – prin intermediul canalelor de comunicare online (blog, retele de socializare etc.). Promovarea se poate realiza prin recenzii sau simple video-uri in care produsele respective sunt recomandate.
Intr-o astfel de retea sunt incluse linkuri de afiliere, dar si un cookie ce urmareste activitatea utilizatorului care trece de pe pagina de afiliere catre pagina de produs. Daca vizitatorul cumpara produsul in cauza folosind linkul de afiliere, afiliatul primeste un procent din valoarea tranzactiei. Practic, este vorba de o relatie win-win.
Cu toate ca aceasta tehnica de promovare si vanzare pe Internet este in mare voga actualmente, ea NU poate inlocui serviciile SEO. Iata o statistica recenta care consolideaza aceasta idee!
Topul celor mai eficiente metode pentru promovarea produselor afiliate
- SEO (69.22% din traficul generat)
- Retelele de socializare (67.32%)
- Blogurile (64.48%)
- E-mail marketingul (41.47%)
- Campaniile PPC (34.28%)
In plus, s-a constatat faptul ca traficul SEO are o rata de conversie de 7 ori mai mare decat orice alta metoda de promovare inclusa intr-un plan de marketing afiliat. Concluzia? Serviciile SEO pot da randament maxim si fara a fi completate de un program de afiliere, dar nu si invers!