Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

10 milioane de euro mai mult pentru fermierii care vor să-și promoveze produsele: există două tipuri de acțiuni de promovare

Comisia Europeană a lansat campaniile de promovare a produselor agricole din UE, prin care fermierii pot accesa fonduri în cadrul a două tipuri de acțiuni de promovare. Anul acesta Bruxelles-ul a suplimentat fondul cu 10 milioane de euro.

Astfel, în 2020, Comisia va aloca 200,9 milioane EUR pentru activități de promovare a produselor agroalimentare din UE atât pe plan intern, cât și extern (față de 191 milioane EUR în 2019). Programul de lucru pentru 2020 se axează pe campanii care vizează țările din afara UE cu cel mai ridicat potențial de creștere, cum ar fi Canada, China, Japonia, Mexic și Statele Unite. Printre sectoarele eligibile se numără sectorul produselor lactate și al brânzeturilor, sectorul uleiului de măsline și sectorul vitivinicol.

La nivelul UE, Comisia va cofinanța campanii destinate să promoveze diferitele sisteme și etichete de calitate din UE (organic, denumire de origine protejată (DOP), indicație geografică protejată (IGP), specialitate tradițională garantată (STG), produs din regiunile ultraperiferice ale UE).

Potrivit Comisiei Europene, există două tipuri de acțiuni de promovare: 1) cele derulate de asociații profesionale sau interprofesionale și cofinanțate de UE și 2) cele derulate direct de UE, cum ar fi inițiativele diplomatice ale comisarului european în țări terțe cu scopul de a dezvolta comerțul cu produse agroalimentare, participarea la târguri și campaniile de comunicare vizând promovarea produselor agricole din UE.

Propunerile pot fi înregistrate în perioada 7 iulie – 27 august 2020.

Criza de coronavirus a avut un impact semnificativ asupra multor sectoare agroalimentare din UE, în principal din cauza schimbărilor rapide în ceea ce privește cererea și a închiderii restaurantelor, barurilor și cafenelelor din întreaga UE. Cererile de propuneri lansate de CE vin în completarea altor măsuri excepționale adoptate recent pentru a sprijini anumite tipuri de sectoare agroalimentare.

Reprezentanții Comisiei Europene au publicat și un video despre pașii pe care un aplicant trebuie să-i urmeze pentru a depune dosarul. Iar mai multe detalii pot fi aflate pe pagina CE.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

România trimisă în fața Curții de Justiție. România este singurul stat membru care nu a comunicat încă măsurile de transpunere a directivei UE privind mărcile în legislația națională

Articolul următor

Studiourile SRTV din Transilvania, digitalizate cu tehnologie americană

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Apel comun al mediului de afaceri

Mediul de afaceri din România, reprezentat de organizațiile semnatare, atrage atenția într-o voce comună asupra deteriorării accelerate a…
ACR
Citeste mai mult

Locomotivele industriale ale Ardealului

Cu toate că marile combinate, uneori ineficiente și poluante, s-au închis, industria s-a modernizat și s-a eficientizat: acum…
Investiții
Infrastructură
Turism
CNIPT
Citeste mai mult

Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share